2025-06-24, 14:18
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Om man ska vara en viktigpetter så skulle man kunna säga att Ryssland har störst och mest kärnvapen, dock högst oklart hur många av dessa som ens är operationella med tanke på vilka jubelidioter dem är.

Ang. om det kommer bli fred, menar du att ifall striderna fortsätter samtidigt som Trump säger att han jobbar för en fred, så är det egentligen så att han inte vill ha fred?

President Trump är en slug jävel, han vet vad som är bäst för omvärlden och jag litar på hans omdöme.

Blir det fred, så ville President Trump ha fred.
Fortsätter kriget, så ville President Trump bomba Stor-skägget tillbaka till stenåldern.
Citera
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Svårt att argumentera mot, men har du två genommilitäriserade länder som krigat i 45+ år kanske det behövs en utomstående, NPD eller ej, för att gjuta olja på vågorna.

Låter rimligt, dock är det ju uppenbart att Trump inte är den personen.
Kanske människor i regeringen är kapabla till uppdraget som vi såg med frigörandet av Vitrysslands oppositionspolitiker, vilket Trump säkert inte ens känner till vilket gjorde det hela så smidigt.
Citera
Citat:
Ursprungligen postat av Lilliehorn
Det ryktas om att Trump nu skäller ut Netanyahu ordentligt via telefon. Vilken cirkus.
Det är kul när Trump skäller. Man kan riktigt se hur hans krökta rygg rätar ut sig varje gång. Han blir så stolt över sig själv.
Citera
2025-06-24, 14:21
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
President Trump är en slug jävel, han vet vad som är bäst för omvärlden och jag litar på hans omdöme.

Blir det fred, så ville President Trump ha fred.
Fortsätter kriget, så ville President Trump bomba Stor-skägget tillbaka till stenåldern.

Du borde nog läsa en bok eller utbilda dig på något sätt då sättet du skriver på signalerar svag sinnesbegåvning och någon som svansar efter auktoritära figurer och inte klarar av att tänka kritiskt.

Allt positivt som händer med Trump som President är trots hans position, inte p.g.a.
Citera
2025-06-24, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SaulGoodman43
Verkar som Israel bombar Teheran trots att Trump hävdar att Israel lovat att vända planen. Går lite motigt för fredmäklaren Taco

Förvånansvärt hur många som går på det och tror att Trump har något att säga till om. Israelerna bestämmer och Trump får rätta sig.
Citera
2025-06-24, 14:25
Medlem
Graavargs avatar
Trump (på Truth Social), efter att ha ringt upp Netanyahu och varit "exceptionally firm":

“ISRAEL is not going to attack Iran.”

“All planes will turn around and head home, while doing a friendly ‘Plane Wave’ to Iran. Nobody will be hurt, the Ceasefire is in effect! Thank you for your attention to this matter!”
Citera
2025-06-24, 14:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Vad har Donald och Netanyahu uppnått med kriget?

Är Irans kärnvapenprogram förstört?

Det som var möjligt att göra,, anses nu vara gjort.
Citera
2025-06-24, 14:27
Medlem
Planen vände tillbaka efter att ha fällt bomblasten. Sedan har dom inte bombat mer vad jag kan se i flödet.

Men jag tror att Israel är missnöjt, dom vill nog fortsätta minst en vecka till att bomba eftersom det finns militära mål och på grund av att luftförsvaret är utslaget. Rumps vapenvila kom för tidigt.

Men vi får se hur Israel agerar. Att inte lyda Donald T. Rump är riskabelt.
Citera
2025-06-24, 14:31
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Det är detta som Trump vill så han får en anledning till att attackera Iran på riktigt

Jag tvivlar starkt att det är vad Trump vill. Men om det är till den här graden av IQ-befrielse som iranierna visar, ja då får dom skylla sig själva. Hoppas Israel och USA jämnar äckliga Iran med marken. Iranierna är riktiga idioter.

‘There aren’t missiles just falling out of the sky’: Iran’s ‘blatant breach’ of ceasefire
https://www.youtube.com/watch?v=Q-WAmqr1TK0
Citera
2025-06-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Varför skulle dom provocera mer?
Iranska imperiet är grant och historiskt med Persien och andra riken tidigare.
Iranska folket är välutbildade och väluppfostrade.
Jag gillar Iran. Iran är bra. Som folk.
Regimen och religion inom administration är fuckt dock.

Jag är inte iranier så bryr mig inte om subjektiva åsikter om iranier. Säger bara att om Iran vill undvika att bli balkaniserat så är plutoniumbomben nödvändig.
Citera
2025-06-24, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Varför jämför du den civila befolkningen i Iran med djuren i Gaza ?
Båda är resultatet av zionistiskt terrorism och dominans?
Citera
2025-06-24, 14:34
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Ska det bli fred i regionen måste man ta bort regimen i Iran då kan det bli ett fint land , jag känner många iranier som är hur bra som helst.

Nja. Jag tror däremot att vi hade kommit en bra bit på vägen om krigsförbrytarna Katz och Netanyahu byttes ut.

Israels nuvarande president Isaac Herzog är t.ex. mycket diplomatisk, balanserad och lösningsorienterad. Han hade gärna fått ersätta Netanyahu för min del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in