2025-06-24, 12:49
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Mitt svar till henne var väl ändå ganska uppenbart. Jag är inte för att gapa efter bevis men av henne kräver jag bevis som skulle hålla i rätten.
Ditt svar hade ingenting med Pallals frågor att göra. Och ingenting med bevis att göra.
Och eftersom du fortsätter vägra svara så börjar jag ju tro att pallal hade rätt i det han skrev.
Citera
2025-06-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Det dom påstod var orsaken var att nineton inte betalar ut till privatpersoner, och eftersom chrippa inte får ha företag så skulle pengarna gå igenom Jockes företag, och betalas ut till chrippa. Och när Jocke föreslog det så visste Jocke om att chrippa hade skulder.
Men sedan blev Jocke och Chrippa osams och då ändrade Jocke planen.

Ja Ninetone betalar inte ut till privatpersoner men vad jag inte fattar är varför Chrippas inkomster från YouTube betalades ut till Nintetone.
Varför betalade inte YouTube ut pengarna direkt till Chrippa, han fick väl sina pengar direkt från YouTube innan kontot försvann? Om YouTube kunde göra en utbetalning till Ninetone så kunde de väl även betalat direkt till Chrippa. YouTube kräver inte att man har företag och själva beskattningen ska man sköta själv, åtminstone om man bor i Sverige.

Är det 100% säkert att Joakim inte kände till Chrippas skulder, är detta något han själv sagt 2024?
Hade inte Joakim nämnt att Chrippa antingen skulle hålla sig undan eller göra rätt för sig, detta ska ha skett i samband med häktningen vintern 2023. Har för mig att Chrippa nämnde något till Joakim om ev. skulder i en vlogg från Sälen också, kommer dock inte inte ihåg vems vlogg det var.
Citera
2025-06-24, 12:51
Medlem
Citat:
Men läkaren kan inte garantera att hon inte blir sämre, och inte kul att ligga på ett sjukhus utomlands när man är jätte sjuk.
Känns bara som en väldigt onödig risk enligt mig.

Nej såklart dom inte kan, men det måste vara Jonnas beslut.
Absolut att det kan vara en risk, nu får man hålla tummarna att det går bra och att dom får en trevlig resa.
Citera
2025-06-24, 12:52
Medlem
Citat:
Eftersom du skrev "kanske du ska läsa på"
Dyslexi har inget att göra med ordförståelse

Ordförståelse

Har jocke och Jonna besökt koncentrationsläger?

Uppenbart så har jag problem med det vill du att jag ska lägga upp mitt läkarintyg? eller vad kräver du av mig?

Nej det har dom inte vad jag vet, jag tog det som ett exempel bara.
Citera
2025-06-24, 12:54
Medlem
Vet vi om resan kommer att dokumenteras och användas som content?

Om ja så ifrågasätter jag exploateringen av barnen och den sjuka modern.

Om ja så verkar klanledaren med kludd i nyllet ha tappat det helt.

Vilken familjefader tar varje tillfälle att tjäna pengar när det innebär o% privatliv för barnen.
Sämsta farsan på länge.
Gör om gör rätt.
Citera
2025-06-24, 12:56
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Ja Ninetone betalar inte ut till privatpersoner men vad jag inte fattar är varför Chrippas inkomster från YouTube betalades ut till Nintetone.
Varför betalade inte YouTube ut pengarna direkt till Chrippa, han fick väl sina pengar direkt från YouTube innan kontot försvann? Om YouTube kunde göra en utbetalning till Ninetone så kunde de väl även betalat direkt till Chrippa. YouTube kräver inte att man har företag och själva beskattningen ska man sköta själv, åtminstone om man bor i Sverige.

Är det 100% säkert att Joakim inte kände till Chrippas skulder, är detta något han själv sagt 2024?
Hade inte Joakim nämnt att Chrippa antingen skulle hålla sig undan eller göra rätt för sig, detta ska ha skett i samband med häktningen vintern 2023. Har för mig att Chrippa nämnde något till Joakim om ev. skulder i en vlogg från Sälen också, kommer dock inte inte ihåg vems vlogg det var.
Chrippas kanal gick med i ninetone för att försöka få tillbaka hans kanal som de påstod att Linnea raderat.
Men hade Linnea verkligen raderat kanalen hade ninetone snabbt kunnat få tillbaka den, vilket dem inte lyckades med. Så antingen försvann kanalen för att chrippa bröt emot någon youtube regel, eller så försökte inte ninetone få tillbaka kanalen.

Jocke visste om Chrippas skulder i 2024, Jocke visste om Chrippas skulder när Jocke planerade att Chrippas youtube pengar skulle gå igenom hans företag.

Jocke var delaktig i Chrippas plan att fly till Dubai. Finns meddelanden som postats offentligt som bevisar det.
Citera
2025-06-24, 12:59
Medlem
Citat:
Ditt svar hade ingenting med Pallals frågor att göra. Och ingenting med bevis att göra.
Och eftersom du fortsätter vägra svara så börjar jag ju tro att pallal hade rätt i det han skrev.

Du kommer inte att kunna få mig ur balans. Hon avkrävs bevis som ska hålla i en rättegång och det gör hon aldrig utan det är ett pladder utan dess like.
Vad just du tror spelar mig ingen som helst roll. Du har rätt att få försvara henne men du ser bara lika dum ut som hon gör.

Har du sett bevis (glöm inte ett vattentätt) som hon har presterat kring Jocke?
Hennes avsikt är att krossa Jocke. Går det bra tycker du?
Citera
2025-06-24, 13:04
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Uppenbart så har jag problem med det vill du att jag ska lägga upp mitt läkarintyg? eller vad kräver du av mig?

Nej det har dom inte vad jag vet, jag tog det som ett exempel bara.
Du skrev att du hade problem med ordförståelse pga dyslexi, normalt skiter jag i det, men när du kommer mer attityden "läs på"
Ja jag gjorde exakt det du bad om, jag läste på och ordförståelse har ingenting med dyslexi att göra så som du påstår.

Om du läser mina meddelanden kommer du se att jag också har problem med läs- och skrivsvårigheter (dyslexi)

Okej, ja jag tänkte väl, eftersom det inte känns som Jocke och Jonnas typ av resmål
Citera
2025-06-24, 13:13
Medlem
Citat:
Du skrev att du hade problem med ordförståelse pga dyslexi, normalt skiter jag i det, men när du kommer mer attityden "läs på"
Ja jag gjorde exakt det du bad om, jag läste på och ordförståelse har ingenting med dyslexi att göra så som du påstår.

Om du läser mina meddelanden kommer du se att jag också har problem med läs- och skrivsvårigheter (dyslexi)

Okej, ja jag tänkte väl, eftersom det inte känns som Jocke och Jonnas typ av resmål

Jag tycker du skriver bra, men då har jag blivit lurad sen jag började skolan då.

Nej det är nog inte deras resemål men vore intressant om dom gjorde det, inte med barnen kanske men om 2 vuxna kanske går dit.
Citera
2025-06-24, 13:21
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Du kommer inte att kunna få mig ur balans. Hon avkrävs bevis som ska hålla i en rättegång och det gör hon aldrig utan det är ett pladder utan dess like.
Vad just du tror spelar mig ingen som helst roll. Du har rätt att få försvara henne men du ser bara lika dum ut som hon gör.

Har du sett bevis (glöm inte ett vattentätt) som hon har presterat kring Jocke?
Hennes avsikt är att krossa Jocke. Går det bra tycker du?
Sluta vara så dramatisk.
Jag försöker inte få dig "ur balans", vad du nu menar med det.
Pallal skrev några saker
Du svarade något helt annat
Jag upprepade Pallals frågor eftersom ditt svar inte var tydligt
Och du svarar något annat igen, det du gör är fokusförflyttning.

Varför frågar du inte pallal om bevisen?

Jag upprepar frågorna i fall någon annan kan svara
Menar du att i redovisningen ska bara antalet heltidsanställda ingår?

Har inte Jocke och Jonna sagt att Olivia är anställd på heltid?

Måste inte Olivia ha ett eget företag för att kunna fakturera Jocke och Jonna?
Citera
2025-06-24, 13:23
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Jag tycker du skriver bra, men då har jag blivit lurad sen jag började skolan då.

Nej det är nog inte deras resemål men vore intressant om dom gjorde det, inte med barnen kanske men om 2 vuxna kanske går dit.
Ja, om de gjorde det som en historisk video med fokus på det viktiga och inte massa trams och flams, så skulle det vara en väldigt bra och intressant video.
Citera
2025-06-24, 13:24
Medlem
Eg0x3s avatar
Lyssnade på senaste poddavsnittet.. Jonna berättar att dom ska hyra en 2-plans villa som deras vänner ska flytta ifrån… Det kan ju inte vara någon annan än Anjo o Lisens hus dom hyr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in