2025-06-24, 12:27
Medlem
Menethils avatar
Början på juni åker Jonna in till sjukhuset, enligt Jocke så låter det som att hon är döende.
Enligt Olivia höll Jonna på att dö.
Hon får ligga på sjukhus i ca 3 veckor.
Får komma hem, och direkt åker de utomlands.

Låter ju inte som om Jonna är frisk ännu.
Citat:

I videon berättar Jonna att hon ska tillbaka till sjukhuset nästa vecka för att lämna prover och röntgas. 31-åringen har även en varböld i ryggen som hon inte vet om hon kommer behöva tömma eller om den kommer läka av medicinerna hon tar. Hon tar bland annat smärtstillande och muskelavslappnande mediciner fortfarande.

Joakim Lundell skriver i ett sms till Expressen:
”Känns så skönt att ha henne hemma igen, men är mycket mediciner och många återkollar senaste dagarna. Men går framåt iallafall”.

Tänk om det blir sämre när dem är utomlands?
Varför ens ta risken?

Hon höll enligt dem på att dö eller kunde ha dött för 3,5 vecka sen. Bättre att låta kroppen återhämta sig och bli frisk innan man reser.
Citera
2025-06-24, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Då kanske du ska läsa på, det är inte så lätt.

Jag ser det inte som en allvarlig grej som du gör.

Såklart jag kan titta på olika resmål online men om dom tex stannar vid ett kul tivoli eller ett koncentrationsläger som jag tycker verka intressant så kan jag åka dit.
Jag lever inte mitt liv genom dom för att jag tycker om personerna.
Jag tittar på Mauri också och kan få inspiration.

Jag skrev aldrig att det var en allvarlig grej att Joakim juckar på diverse föremål i sin s.k. familjekanal, jag frågade om du tyckte det var vuxet...
Citera
2025-06-24, 12:31
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Jag vet inte vad du har citerat och jag har inte för avsikt att diskutera med dig då jag redan ser vart du är på väg. Jag gjorde bara ett litet inhopp i er tråd.
Pallal skrev det, och du svarade honom med massa svammel.
Och då undrar jag om du menar att pallal har fel i det han skrev? Eller om pallal har rätt i det han skrev gällande anställda och redovisning, gällande vad Jocke och Jonna sagt, gällande att Olivia behöver ett företag för att kunna fakturera j&j?
Citera
2025-06-24, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Jag skrev aldrig att det var en allvarlig grej att Joakim juckar på diverse föremål i sin s.k. familjekanal, jag frågade om du tyckte det var vuxet...

kan se flera människor göra sådär, som sagt jag brydde mig inte ens om det.
Citera
2025-06-24, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Början på juni åker Jonna in till sjukhuset, enligt Jocke så låter det som att hon är döende.
Enligt Olivia höll Jonna på att dö.
Hon får ligga på sjukhus i ca 3 veckor.
Får komma hem, och direkt åker de utomlands.

Låter ju inte som om Jonna är frisk ännu.

Tänk om det blir sämre när dem är utomlands?
Varför ens ta risken?

Hon höll enligt dem på att dö eller kunde ha dött för 3,5 vecka sen. Bättre att låta kroppen återhämta sig och bli frisk innan man reser.

Jonna har haft kontakt med sin läkare och kommit överens om att hon kan resa.
Vad jag vet så vill Jonna uppleva saker nu när hon var så nära att dö dock skulle resan inte bli lika lång.
Citera
2025-06-24, 12:37
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Känner du till varför Joakim tog in Chrippas pengar i företaget överhuvudtaget, med tanke på att Joakim inte visste om det var lagligt att betala pengarna till Chrippa?
Det dom påstod var orsaken var att nineton inte betalar ut till privatpersoner, och eftersom chrippa inte får ha företag så skulle pengarna gå igenom Jockes företag, och betalas ut till chrippa. Och när Jocke föreslog det så visste Jocke om att chrippa hade skulder.
Men sedan blev Jocke och Chrippa osams och då ändrade Jocke planen.
Citera
2025-06-24, 12:40
Medlem
Citat:

Såklart jag kan titta på olika resmål online men om dom tex stannar vid ett kul tivoli eller ett koncentrationsläger som jag tycker verka intressant så kan jag åka dit.

Är det lämpligt att man åker till ett koncentrationsläger med en 4-åring och en 6-åring...

Det är inte förbjudet för små barn att besöka ett koncentrationsläger men den rekommenderade åldern är minst 14 år, detta då det krävs en viss mognadsgrad för att förstå vad som har pågått.

Med detta sagt så vet jag inte om paret ska åka till ett koncentrationsläger överhuvudtaget eller om det var något som du "bara" nämnde. Åker de dit kanske de inte ens tänker ta med barnen in, skulle dock inte förvånad mig med tanke om allt prat om blod, knivar och skräckfilmskaraktärer.
Kommer barnflickan vara med denna "semesterresa" också...
Citera
2025-06-24, 12:43
Medlem
Menethils avatar
Citat:

Eftersom du skrev "kanske du ska läsa på"
Dyslexi har inget att göra med ordförståelse
Citat:
Dyslexi eller specifika läs- och skrivsvårigheter är en varaktig funktionsnedsättning som innebär svårigheter med att läsa och/eller skriva.
Ordförståelse
Citat:
Ordförståelse betyder förmågan att förstå och tolka betydelsen av ord, både enskilda ord och i ett sammanhang.

Har jocke och Jonna besökt koncentrationsläger?
Citera
2025-06-24, 12:44
Medlem
Menethils avatar
Citat:
kan se flera människor göra sådär, som sagt jag brydde mig inte ens om det.
Jag har aldrig sett folk jucka på saker så som Jocke gör
Citera
2025-06-24, 12:45
Medlem
Menethils avatar
Citat:
Jonna har haft kontakt med sin läkare och kommit överens om att hon kan resa.
Vad jag vet så vill Jonna uppleva saker nu när hon var så nära att dö dock skulle resan inte bli lika lång.
Men läkaren kan inte garantera att hon inte blir sämre, och inte kul att ligga på ett sjukhus utomlands när man är jätte sjuk.
Känns bara som en väldigt onödig risk enligt mig.
Citera
2025-06-24, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menethil
Pallal skrev det, och du svarade honom med massa svammel.
Och då undrar jag om du menar att pallal har fel i det han skrev? Eller om pallal har rätt i det han skrev gällande anställda och redovisning, gällande vad Jocke och Jonna sagt, gällande att Olivia behöver ett företag för att kunna fakturera j&j?

Mitt svar till henne var väl ändå ganska uppenbart. Jag är inte för att gapa efter bevis men av henne kräver jag bevis som skulle hålla i rätten.
Citera
2025-06-24, 12:47
Medlem
Citat:
Är det lämpligt att man åker till ett koncentrationsläger med en 4-åring och en 6-åring...

Det är inte förbjudet för små barn att besöka ett koncentrationsläger men den rekommenderade åldern är minst 14 år, detta då det krävs en viss mognadsgrad för att förstå vad som har pågått.

Med detta sagt så vet jag inte om paret ska åka till ett koncentrationsläger överhuvudtaget eller om det var något som du "bara" nämnde. Åker de dit kanske de inte ens tänker ta med barnen in, skulle dock inte förvånad mig med tanke om allt prat om blod, knivar och skräckfilmskaraktärer.
Kommer barnflickan vara med denna "semesterresa" också...

jag skrev det som ett exempel jag skrev bara tivoli och just koncentrationsläger blev det pga en bok jag läser just nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in