2025-06-24, 00:41
  #14365
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Återigen, har ingen koll på vad de får genom MIG.

Jag frågar dig om du anser att den ersättningen från MIG är grundad på något? Och tror du att man taxerar för det?

Varför skriver du ens inlägg om du inte själv ens vet vad du skriver? Samma sak med den här tarmen. Är ni under arton kanske? Eller utvecklingsstörda?
Citera
2025-06-24, 00:53
  #14366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag frågar dig om du anser att den ersättningen från MIG är grundad på något? Och tror du att man taxerar för det?

Varför skriver du ens inlägg om du inte själv ens vet vad du skriver? Samma sak med den här tarmen. Är ni under arton kanske? Eller utvecklingsstörda?

Jag har skrivit gällande ersättningar från FK som syns i taxeringen.
Skrev även att man inte kan få detta som asylsökande (vilket vi inte vet om han faktiskt är) så det KAN vara ersättning från FK.

Jag har skrivit ovan att jag inte vet vad som gäller för ersättningar från MIG, mer spekulationer. Men någon annan trevlig prick i tråden kanske vet.

Du vet, spekulationer är det som styr tråden just nu.
Citera
2025-06-24, 00:55
  #14367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Jag har skrivit gällande ersättningar från FK som syns i taxeringen.
Skrev även att man inte kan få detta som asylsökande (vilket vi inte vet om han faktiskt är) så det KAN vara ersättning från FK.

Jag har skrivit ovan att jag inte vet vad som gäller för ersättningar från MIG, mer spekulationer. Men någon annan trevlig prick i tråden kanske vet.

Du vet, spekulationer är det som styr tråden just nu.

Bidrag, vad är det för bidrag som syns i taxeringen?
Citera
2025-06-24, 00:56
  #14368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Bidrag, vad är det för bidrag som syns i taxeringen?

Det har jag redan svarat på.
Citera
2025-06-24, 00:58
  #14369
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Det har jag redan svarat på.

Nej, du har inte svarat på vilka bidrag man skattar på?
Citera
2025-06-24, 00:59
  #14370
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Nej, du har inte svarat på vilka bidrag man skattar på?

Det har jag redan svarat på iom att jag korrigera mitt svar och enbart syftade på ersättning från FK, och där fortsatte diskussionen från ditt håll gällande detta.
Skall vi börja om?
Citera
2025-06-24, 01:02
  #14371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Det har jag redan svarat på iom att jag korrigera mitt svar och enbart syftade på ersättning från FK, och där fortsatte diskussionen från ditt håll gällande detta.
Skall vi börja om?

Barnbidrag är inte grundat på inkomst.

Men de andra du räknar upp är grundat på inkomst, jag vet inte vad du skriver för förkortningar.
Citera
2025-06-24, 01:06
  #14372
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Barnbidrag är inte grundat på inkomst.

Men de andra du räknar upp är grundat på inkomst, jag vet inte vad du skriver för förkortningar.

Aktivitetsersättning och utvecklingsgaranti = inte inkomstbaserat.
(Dock så har han inte rätt till detta om han nu skulle vara asylsökande) vilket vi väl inte vet ifall han är?

Sjukpenning, föräldrapenning, bostadsbidrag osv= inkomstbaserat.
Citera
2025-06-24, 01:08
  #14373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Barnbidrag är inte grundat på inkomst.

Men de andra du räknar upp är grundat på inkomst, jag vet inte vad du skriver för förkortningar.

Jag har inte skrivit något om barnbidrag (BB), BOB är bostadsbidrag= inkomstbaserat.
Citera
2025-06-24, 01:11
  #14374
Medlem
Har någon kollat om hon har varit aktiv på fetlife på sistone? Berättade hon någonsin vad hennes konto hette?
Citera
2025-06-24, 01:13
  #14375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Aktivitetsersättning och utvecklingsgaranti = inte inkomstbaserat.
(Dock så har han inte rätt till detta om han nu skulle vara asylsökande) vilket vi väl inte vet ifall han är?

Sjukpenning, föräldrapenning, bostadsbidrag osv= inkomstbaserat.
Du säger det du? Har du någon länk till detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Thelongarmofhonor
Jag har inte skrivit något om barnbidrag (BB), BOB är bostadsbidrag= inkomstbaserat.
Jo.
Citera
2025-06-24, 01:19
  #14376
Medlem
[quote=Sturuf|92257133]
Du säger det du? Har du någon länk till detta?


Aktivitetsersättning (Garantiersättning för de som inte arbetat tidigare) kan du söka upp på forsakringskassan.se

Men återigen, finns kanske ingen rätt till detta om det nu är så att han är asylsökande.
__________________
Senast redigerad av Thelongarmofhonor 2025-06-24 kl. 01:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in