2025-06-23, 11:03
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Gäller det negativa saker om chrippa så räcker det länge och väl för dessa.

Dock stämmer fet att han hade något ämne i kroppen spm används efter en kur. Men han lämnade en fullt rimligt förklaring till varför. Och om jag minns rätt, blev det inga repisalier av det. Fast vissa i tråden yrkade på livstid fängelse..
Absolut att Chrippa haft ämnen i kroppen.
Men att ta det som skrivs i en flashbacktråd som sanning utan att kolla upp faktan eller be om bevis, och sen sprida det vidare, det är en ny nivå av galet.
Men du har väl rätt, allt dåligt om Chrippa tar dessa användare som sanning, utan att ifrågasätta eller kolla upp. Kanske därför de blir så upprörda när folk kommer och ber om bevis.
Citera
2025-06-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Vem har sagt till dig att Julia vann mot soc i januari?
Vem har sagt till dig att chrippa inte kissade rent i november 2024?
Vart har du fått den informationen ifrån?

SMS som Julia fick av soc.

https://imgur.com/a/CdRjBJT

I Linneas video min sanning så bråkar dom man hör att Chrippa drar en lina och Linnea säger åt honom att sluta ta droger för han får sån ångest dagen efter.
Detta var när dom bråkade om att Chrippa ville fly till Dubai med flickan & Julia om jag inte minns fel.
Senast redigerad av Tomtenisse14 2025-06-23 kl. 11:06.
Citera
2025-06-23, 11:07
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
https://imgur.com/a/CdRjBJT

I Linneas video min sanning så bråkar dom man hör att Chrippa drar en lina och Linnea säger åt honom att sluta ta droger för han får sån ångest dagen efter.
Detta var när dom bråkade om att Chrippa ville fly till Dubai med flickan & Julia om jag inte minns fel.
Jag har läst domen, sett provet, osv.
Men jag undrar hur 400Ben vet detta eftersom han inte läser domar och liknande. Vart han fick sin information ifrån.

Och jag fick hans svar, allt negativt om Chrippa som folk skriver i denna tråd tror 400Ben är sant.
Så då vet vi ju att det 400Ben påstår om Chrippa kan vi kasta i soptunnan eftersom hans källa och bevis är "det stod på flashback"
Citera
2025-06-23, 11:09
Avslutad
Nyhetsvärde i Chrippa har falnat för länge sedan, men för att hålla tråden vid liv så skrollar man tillbaka till olika delar av 2024, 2023 och längre bak. Är inte det patetiskt?
Chrippa och Linnea har det bra, flickan har det bra, bara Sekten och Jockes krigare på flashback mår dåligt. Det måste finnas något mer intressant att diskutera
Och Ja, ändå skriver jag här. Varför gör jag det? För att knallhattarna inte bara diskuterar gamla händelser utan kryddar dom med lögner, och skapar trådsanningar. Det liknar väldigt mycket det Anjo och Rask gör på Youtube och Jockes storys på IG, upprepningar på upprepningar på upprepningar, som får deras följare, som inte har förmågan att tänka själv, att slutligen tro på det.
Vad skall ni göra när rättsakerna är avslutade? Har ni något liv att återgå till?
Jag har semester, drar till Norge idag för några dagar i stugan, men blir inte förvånad om en "speciell grupp" användare kastar sig över detta under dagen
Citera
2025-06-23, 11:14
Medlem
Citat:
Jag har läst domen, sett provet, osv.
Men jag undrar hur 400Ben vet detta eftersom han inte läser domar och liknande. Vart han fick sin information ifrån.

Och jag fick hans svar, allt negativt om Chrippa som folk skriver i denna tråd tror 400Ben är sant.
Så då vet vi ju att det 400Ben påstår om Chrippa kan vi kasta i soptunnan eftersom hans källa och bevis är "det stod på flashback"

400ben har ju också läst förvaltningsrättens dom det vet jag.
Jag tror på honom dels för att han har lagt upp saker i tråden som stämmer, vissa saker visas privat som inte behövs läggas i tråden.
Man har ingen skyldighet att visa eller berätta varifrån infon kommer.
Citera
2025-06-23, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Nyhetsvärde i Chrippa har falnat för länge sedan, men för att hålla tråden vid liv så skrollar man tillbaka till olika delar av 2024, 2023 och längre bak. Är inte det patetiskt?
Chrippa och Linnea har det bra, flickan har det bra, bara Sekten och Jockes krigare på flashback mår dåligt. Det måste finnas något mer intressant att diskutera
Och Ja, ändå skriver jag här. Varför gör jag det? För att knallhattarna inte bara diskuterar gamla händelser utan kryddar dom med lögner, och skapar trådsanningar. Det liknar väldigt mycket det Anjo och Rask gör på Youtube och Jockes storys på IG, upprepningar på upprepningar på upprepningar, som får deras följare, som inte har förmågan att tänka själv, att slutligen tro på det.
Vad skall ni göra när rättsakerna är avslutade? Har ni något liv att återgå till?
Jag har semester, drar till Norge idag för några dagar i stugan, men blir inte förvånad om en "speciell grupp" användare kastar sig över detta under dagen

Demios ifrågasätter frågan om droger vi förklarar vad som har sagts och vad man kommit fram till.
Vilka rättsaker ska avslutas?
Har vi inte rätt att diskutera vad vi vill?
Detta är ett forum som man får skriva i när man vill du har inte med den saken att göra när folk skriver.
Citera
2025-06-23, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han begår återkommande brott när han istället kan få en legal och kontrollerad behandling av sin läkare. Han är som ADD-unge som väljer ett mer rivigt gatutjack framför apotekets Elvanse.

Soc och rätten anser att denna hans prioriteringar är oroande och problematisk, och han förlorade vårdnaden p g a detta. Så, ja, det är uppenbarligen ett missbruk.
Du sitter med alla papper så länka beslutet där han förlorar vårdnaden. Det finns inget beslut där något tar ifrån honom vårdnaden.
Citera
2025-06-23, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja det är att missbruka anser jag. Knark som knark. Speciellt när man har barn!

Sedan har jag en människosyn där knarkare är värsta sortens människor. Speciellt när barn finns i bilden.
Jag tycker att människor som hotar att kniva andra och försöker skada andra bara för att dom inte får som dom vill är mycket värre människor.
Citera
2025-06-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Du sitter med alla papper så länka beslutet där han förlorar vårdnaden. Det finns inget beslut där något tar ifrån honom vårdnaden.

Det är ju något han erbjuder Julia för att det inte ska bli LVU han var ju villig att betala månadslön till Julia.
Men det kan finnas dokument också är dock inte säker på det.
Citera
2025-06-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Jag tycker att människor som hotar att kniva andra och försöker skada andra bara för att dom inte får som dom vill är mycket värre människor.

Som Linnea då? Som ville hugga skuldrådgivaren 6 ggr i halsen.
Citera
2025-06-23, 11:35
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Absolut att Chrippa haft ämnen i kroppen.
Men att ta det som skrivs i en flashbacktråd som sanning utan att kolla upp faktan eller be om bevis, och sen sprida det vidare, det är en ny nivå av galet.
Men du har väl rätt, allt dåligt om Chrippa tar dessa användare som sanning, utan att ifrågasätta eller kolla upp. Kanske därför de blir så upprörda när folk kommer och ber om bevis.

Lite åt det hållet ja.
Citera
2025-06-23, 11:46
Medlem
Citat:
Så soc försökte ändå få igenom ett LVU trots att Julia hade ensam vårdnad?

Enskild vårdnad. Och ja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in