Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Jag har inte påstått att jag inte är påläst. [...] Israel-frågan är extremt komplex och nej, jag är inte tillräckligt påläst ...
Här uppvisar du återigen samma taktiska nihilism. Närhelst kontroversen är nära lyfter du fram denna fingerade okunskap som ett svepskäl för att undvika frågan. Det är ett intellektuellt ohederligt tillvägagångssätt som du borde åtgärda.
Citat:
Jag är absolut medveten om att både Murray och SD tar tydlig ställning för Israel. Det är inget jag har missat. Jag anser bara inte att det innebär en "Israel-first" politik, iallafall inte i SDs fall.
Du kan följa deras respektive kommentarspår på Twitter. Douglas Murray skriver numera uteslutande om Iran och Israel, medan svarjevennorna Mattias Karlsson och Richard Jomshof huvudsakligen bekänner färg via retweets. Betrakta respektive aktivitet som en grundkurs i proisraelisk propaganda.
Citat:
Vad gäller den ena länken om motionen om krigsmaterialexport: Det finns självklart etiska överväganden till all vapenexport. Men sett till Sveriges bästa är det viktigt för oss att ha en fungerande vapenindustri. Vi är ett för litet land för att ha det utan att exportera.
Det speglar med andra ord vårt ekonomiska egenintresse att stödja folkmordet i Gaza eller de folkrättsvidriga bombningarna av Iran. Har du ägnat en tanke åt att flyktingströmmarna från MENA till Europa har sitt ursprung i denna kontinuerliga krigföring?
Citat:
Jag tycker att han har gjort en klok och relevant analys. Sen har han genom åren haft andra åsikter i andra frågor, ibland håller jag med mer och ibland mindre.
Klok och relevant? Det är ett problem att du inte ser elefanten i rummet, vilket gissningsvis sker av taktiska skäl. Douglas Murray har nämligen under två decennier främjat israeliska intressen, och den röda tråden i budskapet är inte europeiska nationers självbestämmande. Tvärtom berättigas självbestämmandet när det sker såsom stöd för Israel och i åtgärder mot "islamofascism".
Citat:
... Israel har rätt att försvara sig mot Iran och deras proxys.
Och då är givetvis anfall bästa försvar.
Israel First, som sagt. Det tog sin tid, men till slut bekänner du färg i frågan.
Citat:
De judar som bor i Sverige har mig veterligen inte ställt till med några problem.
Det blir en lång och mycket dryg lista, från kommunistfinansiären Olof Aschberg till pervot Harry Schein eller bedragaren Joachim Posner. Kort sagt har vi inte utrymme att namnge dem i den här tråden, även om jag gärna hade spenderat mer tid på att lista diverse rötägg från Bonniersfären, eller från Sveriges Likud (SD).
Citat:
Att i praktiken driva igenom en stor återvandring av betydelse skulle vara väldigt komplicerat med massa saker att ta i beaktande. [...] Dessa saker är inget man bara gör. I nuläget finns dessutom inget stöd i befolkningen för en sådan politik.
Med andra ord stöder du återvandring "i princip" (finta höger) men inte i praktiken (gå vänster). Vad är det för vits med dessa ständiga manövreringar?