2025-06-23, 10:22
  #77377
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han begår återkommande brott när han istället kan få en legal och kontrollerad behandling av sin läkare. Han är som ADD-unge som väljer ett mer rivigt gatutjack framför apotekets Elvanse.




Soc och rätten anser att denna hans prioriteringar är oroande och problematisk, och han förlorade vårdnaden p g a detta. Så, ja, det är uppenbarligen ett missbruk.
Korrekt. Att folk ens frågar säger mycket om värderingar och bildning. När folk likställer missbruk med leva på gatan (generellt talat) är perspektiven sneda. Visserligen talar vi om en hemlös här. Pun intended.
Citera
2025-06-23, 10:23
  #77378
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han begår återkommande brott när han istället kan få en legal och kontrollerad behandling av sin läkare. Han är som ADD-unge som väljer ett mer rivigt gatutjack framför apotekets Elvanse.




Soc och rätten anser att denna hans prioriteringar är oroande och problematisk, och han förlorade vårdnaden p g a detta. Så, ja, det är uppenbarligen ett missbruk.

Kan vi vara ärliga med att han tar testo enbart för att få större muskler? Växttillskott om nåt borde han fått av läkare som ung.
Citera
2025-06-23, 10:27
  #77379
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vi har väldigt olika människosyn och det speglar väl motsättningarna i denna tråden. Jag är glad och trygg i min människosyn iaf.

Er människosyn leder till att barn lider, gängkriminella får intäkter osv.

Ni står säkert också bakom:
Testo I röven framför ungen
Våld
Borsta tänderna på barn med redbull

Bra att ni är öppna med er människosyn 🙂

Du tycker inte du lverdriver nu?
Citera
2025-06-23, 10:27
  #77380
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
Korrekt. Att folk ens frågar säger mycket om värderingar och bildning. När folk likställer missbruk med leva på gatan (generellt talat) är perspektiven sneda. Visserligen talar vi om en hemlös här. Pun intended.

Det är för de försöker vinkla allt.

Testo I röven framför ungen = som att ha diabetes
Ta testo olagligt = alla har testo I kroppen
Konsumtionsskulder = huslån
Häktad = nåt alla blir 7 gånger per livstid
Utred av soc = normalt
Ha knark hemma = god vän
Citera
2025-06-23, 10:30
  #77381
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Du tycker inte du lverdriver nu?

Helt ärligt: Nej.
Citera
2025-06-23, 10:31
  #77382
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Det är för de försöker vinkla allt.

Testo I röven framför ungen = som att ha diabetes
Ta testo olagligt = alla har testo I kroppen
Skulder = huslån
Ja kognitiv dissonans utan dess like.
Citera
2025-06-23, 10:43
  #77383
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Helt ärligt: Nej.

Okej ja, vi alla har våra preferenser.
Citera
2025-06-23, 10:47
  #77384
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Vi har väldigt olika människosyn och det speglar väl motsättningarna i denna tråden. Jag är glad och trygg i min människosyn iaf.

Er människosyn leder till att barn lider, gängkriminella får intäkter osv.

Ni står säkert också bakom:
Testo I röven framför ungen
Våld
Borsta tänderna på barn med redbull

Bra att ni är öppna med er människosyn 🙂
Din människosyn är ett skämt.
Du vill se folk du ogillar lida och fara illa.
Du skiter ifall ett oskyldigt barn far illa, om det även skadar personen du ogillar.
Du är totalt ointresserad av rättvisa och att låta domstolen avgöra. Om Chrippa slapp fängelse skulle du bli skit arg, eftersom det enda du vill se är Chrippa bakom lås och bom, oavsett om det är rätt eller ej.
Du firade när Chrippa skrev över vårdnaden till Julia, inte för att du bryr dig om barnet, eftersom hon träffar fortfarande chrippa. Du firade eftersom chrippa mådde dåligt av det och det fick dig att må bra.

Din historik visar tydligt din skeva och vidriga människosyn.
Hur du kritiserar människor du inte gillar. Men när människor du gillar gör samma sak så tycker du "det är väl inte så farligt"
Citera
2025-06-23, 10:47
  #77385
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Då minns du fel.

Julia vann mot soc i Januari.

Christopher skrev över vårdnaden till Julia i December då de annars hade förlorat ungen.

Det stämmer att han inte klarade av att pissa rent i November 2024.

Den 7/11 testade han positivt för anabola.
Citera
2025-06-23, 10:50
  #77386
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han begår återkommande brott när han istället kan få en legal och kontrollerad behandling av sin läkare. Han är som ADD-unge som väljer ett mer rivigt gatutjack framför apotekets Elvanse.




Soc och rätten anser att denna hans prioriteringar är oroande och problematisk, och han förlorade vårdnaden p g a detta. Så, ja, det är uppenbarligen ett missbruk.
Jag skulle mer tror chrippa har ADHD än ADD. Men det kommer vi inte få veta så länge chrippa vägrar utredning.
Citera
2025-06-23, 10:56
  #77387
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Men snälla du, kräket visade ju själv upp provsvaret på IG! Soc beskrev sen i detalj de positiva testerna och missbruksproblemen till Förvaltningsrätten.
Jag ifrågasätter inte det som stod i domen 2023, det positiva testet 2024 och det som stod gällande LVU 2025.

Jag ifrågasätter hur man inte kollar upp fakta, hur man tar det som skrivs av en okänd användare i en flashbacktråd och sprider det som sanningen, hur man saknar förmågan att läsa dokumenten och saknar förståelsen för källkritik.
Citera
2025-06-23, 10:59
  #77388
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är klart det blev en dom. Den meddelades 7 mars i år. Social nämndens yrkande avslogs.
Så soc försökte ändå få igenom ett LVU trots att Julia hade ensam vårdnad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in