2025-06-23, 09:57
  #77365
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Han väljer att självmedicinera/missbruka bort symptomen från sin hormonsjukdom, trots att han kunde fått legitim och kontrollerad behandling av läkare. Användningen av illegala substanser är, som både soc och Förvaltningsrätten konstaterar, oroande eftersom han haft umgänge med flickan medan missbruket pågått:
https://ibb.co/TDkQxtkp
https://ibb.co/z98MqHF

Nu frågar jag sig ige. Anser du det är ett missbruk?
Citera
2025-06-23, 10:03
  #77366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Det blev väl ingen dom? Chrippa skrev över vårdnaden på Julia och LVU ärendet blev aldrig någon dom, om jag minns rätt


Det är klart det blev en dom. Den meddelades 7 mars i år. Social nämndens yrkande avslogs.
Citera
2025-06-23, 10:05
  #77367
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Nu frågar jag sig ige. Anser du det är ett missbruk?

Så det avgörs av vad Banal tycker? Inte av soc?

När vi tycker nåt är det oviktigt. När soc tycker nåt är det viktiga vad vi tycker 😆

Hans testomissbruk är rätt irrelevant då han varit väldigt öppen med att han partyknarkar. Faktum med att han kom in i tråden och skrev det här hösten 2023 med sitt självoutade konto (JohnWester).

2024 hörde vi ljudklipp från Linnea som hon läckte (för han skulle bli av med barnet) där han knarkade och skulle ut på stan.
Citera
2025-06-23, 10:06
  #77368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det är klart det blev en dom. Den meddelades 7 mars i år. Social nämndens yrkande avslogs.

Man kan hålla sig till fakta eller vanföreställningar 😊
Citera
2025-06-23, 10:06
  #77369
Medlem
Crabby88s avatar
Do.
Citera
2025-06-23, 10:07
  #77370
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Så det avgörs av vad Banal tycker? Inte av soc?

När vi tycker nåt är det oviktigt. När soc tycker nåt är det viktiga vad vi tycker 😆

Hans testomissbruk är rätt irrelevant då han varit väldigt öppen med att han partyknarkar. Faktum med att han kom in i tråden och skrev det här hösten 2023 med sitt självoutade konto (JohnWester).

2024 hörde vi ljudklipp från Linnea som hon läckte (för han skulle bli av med barnet) där han knarkade och skulle ut på stan.

Så att partyknarka är att missbruka? Det är själva epitetet jag ifrågasätter.
Citera
2025-06-23, 10:10
  #77371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Så att partyknarka är att missbruka? Det är själva epitetet jag ifrågasätter.

Ja det är att missbruka anser jag. Knark som knark. Speciellt när man har barn!

Sedan har jag en människosyn där knarkare är värsta sortens människor. Speciellt när barn finns i bilden.
Citera
2025-06-23, 10:12
  #77372
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja det är att missbruka anser jag. Knark som knark. Speciellt när man har barn!

Sedan har jag en människosyn där knarkare är värsta sortens människor. Speciellt när barn finns i bilden.

Vi alla får har våra åsikter. Dock ser jag inte som ett missbruk pm man drar i sig ett par strängar när man är ute.
Citera
2025-06-23, 10:15
  #77373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Nu frågar jag sig ige. Anser du det är ett missbruk?

Han begår återkommande brott när han istället kan få en legal och kontrollerad behandling av sin läkare. Han är som ADD-unge som väljer ett mer rivigt gatutjack framför apotekets Elvanse.


Citat:
Missbruk innebär att använda något [...] på ett sätt som är skadligt för individen eller andra. Det kännetecknas av att konsumtionen eller beteendet fortsätter trots negativa konsekvenser och att personen kan ha svårt att kontrollera sitt agerande.

Soc och rätten anser att denna hans prioriteringar är oroande och problematisk, och han förlorade vårdnaden p g a detta. Så, ja, det är uppenbarligen ett missbruk.
Citera
2025-06-23, 10:20
  #77374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, fysiskt lider han, enligt egen uppgift i polisförhör, av hormonbrist. Sjukdomen bör vara behandlingsbar, men av nån anledning väljer han att självmedicinera istället för att söka vård.

Det är tragik rakt igenom i kräkets liv.
Skillnader främst kan ju vara att doser via vård, och eget bruk, kan skilja sig åt ganska rejält i en del fall.
Citera
2025-06-23, 10:20
  #77375
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Vi alla får har våra åsikter. Dock ser jag inte som ett missbruk pm man drar i sig ett par strängar när man är ute.

Vi har väldigt olika människosyn och det speglar väl motsättningarna i denna tråden. Jag är glad och trygg i min människosyn iaf.

Er människosyn leder till att barn lider, gängkriminella får intäkter osv.

Ni står säkert också bakom:
Testo I röven framför ungen
Våld
Borsta tänderna på barn med redbull

Bra att ni är öppna med er människosyn 🙂
__________________
Senast redigerad av 400Ben 2025-06-23 kl. 10:24.
Citera
2025-06-23, 10:22
  #77376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Vi alla får har våra åsikter. Dock ser jag inte som ett missbruk pm man drar i sig ett par strängar när man är ute.

Jag ser inte heller sådant bruk som problematiskt i normalfallet. Frågan som måste ställas om huruvida konsekvenserna av (miss)bruket är allvarliga.

Den tragiska apa som vi diskuterar i den här tråden förlorade vårdnaden bl a på grund att han inte ens valde att visa upp en ren kropp för soc.

Där pratar vi konsekvenser på riktigt. Missbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in