2025-06-19, 00:42
Medlem
wwrs avatar
Israel har genomfört ett oprovocerat anfall på Iran. Varför lägger inte EU sanktioner mot Israel? Naturligtvis borde även USA och andra länder sanktionera Israel, eller hur? Varför kräver inte EU att USA slutar skicka vapen till Israel när vapnen används för oprovocerade "överraskningsattacker" på andra länder.
Senast redigerad av wwr 2025-06-19 kl. 01:09.
Citera
2025-06-19, 00:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Israel genomförde ett oprovocerat anfall på Iran. Varför lägger inte EU, USA och andra, sanktioner mot Israel?

Därför att dom är alla korrupta förrädare som följer Israels vilja. USA kommer tyvärr snart bomba Iran.
Citera
2025-06-19, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maratonlopp
Därför att dom är alla korrupta förrädare som följer Israels vilja. USA kommer tyvärr snart bomba Iran.

Visst tråkigt med fler krig än det som redan finns å mina stackars pengar på börsen kan sjunka en del av oroligheter. MEN annars så hoppas jag att man för en gång skull atombombar Iran?! Så vi blir av med sandnegrerna. Får väl ta ett land i taget då, israel vore fint å deletea också
Citera
2025-06-19, 01:05
Medlem
Bone Collectors avatar
Citat:
Israel hae genomfört ett oprovocerat anfall på Iran. Varför lägger inte EU sanktioner mot Israel? Naturligtvis borde även USA och andra länder sanktionera Israel, eller hur? Varför kräver inte EU att USA slutar skicka vapen till Israel när vapnen används för oprovocerade "överraskningsattacker" på andra länder.
Iran har krigat länge med Israel via proxy. Så det kan knappast anses vara oprovocerat.

Iran finansierar både HAMAS och Hizbollah och är direkt ansvariga för de attacker som HAMAS och Hizbollah begår mot Israel.
Citera
2025-06-19, 01:29
Medlem
triptykens avatar
Citat:
Israel har genomfört ett oprovocerat anfall på Iran. Varför lägger inte EU sanktioner mot Israel? Naturligtvis borde även USA och andra länder sanktionera Israel, eller hur? Varför kräver inte EU att USA slutar skicka vapen till Israel när vapnen används för oprovocerade "överraskningsattacker" på andra länder.

Errr VI (Sverige) producerar krigsmaterial åt Israel. Styrsystem bland annat från Ericsson
Citera
2025-06-19, 01:46
Medlem
Onaniprodukts avatar
Därför att de är fullkomligt livrädda för att kallas för antisemiter.
Citera
2025-06-19, 01:53
Medlem
Citat:

För att judarna styr. Det är inte mer komplicerat än så. Samma svar på frågan "Varför stödjer USA Israel när Israel drar in dem i sina krig som tex Irakkriget?".
Citera
2025-06-19, 01:59
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:

Vad skall man göra när de hotar med att använda kärnvapen om det är någon som tjafsar eller säger emot? Det utvalda folket skyr inga som helst medel för att få sin vilja igenom. Det kan du lita på.
Senast redigerad av Autobahn76 2025-06-19 kl. 02:17.
Citera
2025-06-19, 02:01
Medlem
MrMadoffs avatar
Ja du kan ju börja med att gå in på youtube och söka på "presidents kissing the wall" sedan Aipac + valfri presidents namn. Sedan borde det klarna lite för dig får jag hoppas. Annars är du ett hopplöst fall..
Citera
2025-06-19, 02:17
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

EU är inte i position att ställa några krav.
Sen då är ju Iranska regimen inte speciellt omtyckt bland västerländska länder, så det blir nogninga sanktionskrav mot Israel.
Citera
2025-06-19, 02:18
Medlem
Mia-Rovys avatar
Är EU ens OK med att Iran skaffar kärnvapen? Jag är inte det.

Därför är jag emot att sanktionera Israel för bombningarna mot Iran (med reservation för att jag kan ha missat detaljer)

Föredrar mycket hellre precisionsanfall mot deras kärnvapentillverkning.

Men sanktioner mot Israel för deras brott mot mänskligheten i Gaza ställer jag mig helt bakom. Där handlar det om ett uppenbart folkmord mot oskyldiga civila och uppenbart uppsåtligen.

Attackerna mot Iran är (än så länge, såvitt jag vet) mycket precisa och drabbar minimalt med oskyldiga civila, för att förhindra att en stat som ägnar sig åt global terrorism till vardags skaffar kärnvapen (som är mycket nära i tid).

Diplomati, förhandlingar och sanktioner har försökts i åratal, men misslyckats upprepade gånger. Fredliga vägar har prövats många gånger och det är ett allvarligt hot. Varningar i alla dess former har givits, i åratal.

Det är svårt att få det mycket mer legitimt än såhär. Så nej till sanktioner för detta, tack Israel för just detta. Men ni behöver ta ert ansvar för de vidriga brotten som begåtts mot alla oskyldiga i Gaza. Och ge fan i att begå samma brott i Iran.
Senast redigerad av Mia-Rovy 2025-06-19 kl. 03:02.
Citera
2025-06-19, 02:35
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Med samma logik krigar Sverige mot Ryssland via proxy också.
NVM, svarade på detta först i tron om att inlägget handlade om Iran, när det egentligen handlade om Ryssland
Senast redigerad av Mia-Rovy 2025-06-19 kl. 02:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in