Citat:
Ursprungligen postat av
HejaFinland
Hoppas för (social-)demokratins skull att din sida lyckas starta kärnvapenkriget innan alla bombar alla och alla dör. Ja bara man är ANSTÄNDIG med fina LIBERALA VÄRDERINGAR så får jorden gå under. Fram till dess får du prenumerera på DN och lydigt se på Aktuellt varje dag som en god samhällsmedborgare.
Jag vet att det låter märkligt men jag har liksom ett mönster: jag brukar heja på båda sidor i krig.. och sen konstatera att båda förlorade. De förlorade var för sig, jag förlorade dubbelt.
Typ: USA vs Irak på 00-talet – förlorade inte båda egentligen? USA blev en psykologisk ruinhög och Irak blev en fysisk. Eller Ryssland vs Ukraina där ena sidan skjuter drönare och den andra TikToks, men båda tycks mer traumatiserade än segerrika.
Så nu vill jag vara lite mer “normal”, en NPC-svenne om du så vill. Jag vill bara veta vem jag ska heja på. En vinnare. En hjälte. Vinnarflaggan att ladda upp på min profilbild redan idag.
Men varje gång jag försöker, så känns det som att jag sitter på läktaren och applåderar två självmål på raken.
Så om du har facit, snälla ge mig det. Jag är redo att vifta med flagga. Bara säg vilken. Eller du kanske håller fast, taktiken är snarare att titta på utan att hålla på varken USA, Israel eller Iran.. vinst varje gång?