2025-06-22, 21:34
Medlem
Kaptagons avatar
En sak jag undrar är varför Israel inte utvecklat en egen bomb som kan slå ut Irans nedgrävda kärnenergiprogram? Det borde väl inte vara en omöjlighet för ett så utvecklat land som Israel.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Visste du att EU-pengar användes för att bygga kärnkraftverken i Iran som Israel sprängde?

Det är bland det vidrigaste jag har hört att EU-pengar skulle ha gått till att bygga kärnvapen i Iran.

Tack och lov att USA bombade sönder skiten.
Citera
Medlem
MsPa1nTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosseriks
Jag läste någonstans att alla anläggningar var utrymma, så inga dödsoffer.

Såg på Aktuellt i kväll att superbomberna fällts från 14000 meters höjd.
Hur bra träffsäkerhet har dessa bomber ?
(plus / minus 10 meter eller bättre)
Någon som vet detta bättre än jag kanske
Hur styrs de?

Såg video häromdagen där den träffade en flagg rakt på , så genom att killgissa enbart från den videon (kommer tyvärr inte ihåg var den var eller länken) så är felmarginal snarare centimeter än meter.
Citera
2025-06-22, 21:35
Medlem
Citat:

Hur styrs de?

Om Israel kan skicka en missil rakt in i sovrummet på ett flerbostandshus och enbart eliminera personerna i rummet utan att skada resten av bostaden. Så kan nog USA pricka sina targets rätt väl.

Själva grejen med bomberna är att dom dessutom borrar sig ner långt ned under marken och sedan spränger hela skiten underifrån. Så milimeterprecision var nog inte alltför noga.
Citera
2025-06-22, 21:35
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Såg på Aktuellt i kväll att superbomberna fällts från 14000 meters höjd. Hur bra träffsäkerhet har dessa bomber ? (plus / minus 10 meter eller bättre) Någon som vet detta bättre än jag kanske. Hur styrs de?

Ja Trump varnade dem 2 dagar innan.

De styrs med GPS å de är nog ganska exakta, ett par meter kanske?
Citera
2025-06-22, 21:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Hellre det än väpnad invasion av Ryssland 😁

Sen så bryr jag mig inte, Sverige och EU har alla möjligheter i världen att undvika det om de vill.

Det här minskar inte risken med Ryssland. Nu spelar ju Trump Putin i händerna genom att göra USA upptaget med att larva runt ännu mer i mellanöstern. Det här kan mycket väl öka risken för att Putin nu ser det som om han får ett frikort eftersom USA inte längre har möjlighet att hjälpa till i Europa.

Det här är inte till vår fördel. Varken strategiskt eller när det kommer till flyktingvågen som vi kan räkna med kommer.

Netanyahu sk*ter i Europa och USA. Han bryr sig inte om hur det här kommer påverka något annat än honom och zinosterna.

EU kan inte stoppa det vilket du tycks tro. Ryssland kan mycket väl använda detta asymmetriskt och börja slussa in iranska flyktingar i Europa. Det blir ju 'win win' för dem.

Alla möjligheter i världen... Jo, tjena. Du har ingen aning.

Idiot...
Citera
2025-06-22, 21:36
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:

Hur styrs de?

Väldigt precisa.
Här kan man se hur de träffade. Salvor om 3x2.
Max 5-20m ifrån varandra uppskattningsvis.

https://t.me/intelslava/76857
Citera
2025-06-22, 21:37
Medlem
Som iransk ledare skulle jag efter detta konstatera;

NUU måste vi verkligen satsa på att ha kärnvapen för att skydda oss,

Bra bombplan att ge Ukaina - de behöver dessa nuu
Citera
2025-06-22, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Visste du att EU-pengar användes för att bygga kärnkraftverken i Iran som Israel sprängde?

1960? Nej, USA och Japan byggde "nästan" ett kärnkraftverk innan muslimerna fittade till det.. men du är så jävla dum i huvudet att försöka få in EU som en del av det?

Men på 60-talet.. då var vi naiva och trodde alla var lika värda eftersom vi trodde dessa kräk hade samma mål, fred och blomstrande handel .. med islamisterna.. Nu vet vi att så är inte fallet och precis som med ryssarna vet vi vilka kräk de är och vilka mål de har.

Inga sympatier, bara slakta skiten tack. För en bättre värld för både dig och mig, även om du tillhör kräken.
Citera
2025-06-22, 21:38
Avstängd
Tanachs avatar
Det är sant att Tyskland byggde dessa kärnkraftverk i Iran som förstördes.

Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Det är bland det vidrigaste jag har hört att EU-pengar skulle ha gått till att bygga kärnvapen i Iran.

Tack och lov att USA bombade sönder skiten.
Citera
2025-06-22, 21:39
Medlem
diseuses avatar
Citat:

Hur styrs de?
En video som har delats tidigare i tråden:

https://youtu.be/bDh1x3hd6xQ (nio minuter lång)
Citera
2025-06-22, 21:39
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptagon
En sak jag undrar är varför Israel inte utvecklat en egen bomb som kan slå ut Irans nedgrävda kärnenergiprogram? Det borde väl inte vara en omöjlighet för ett så utvecklat land som Israel.

Det tar lång tid att utveckla och skulle vara väldigt dyrt utan amerikanskt direkt stöd för ett sådant projekt, inte minst då Israel till att börja med inte har något bombflygplan som kan bära så tunga vapen, de har ju bara tillgång till utländskt byggda stridsflygplan. Israels vapenindustri är inte på den nivån som t.ex. USA:s och Rysslands då dessa länder har t.ex. stora flygplanstillverkare som relativt enkelt kan bygga stora bombplan på beställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in