2025-06-22, 20:14
Medlem
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Vilka terrordåd har Iran finansierat i Sverige?

Rahkmat Akilov Drottninggatan
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Egentligen ändrar man nog inte särskilt mycket på omvärldens syn på regimen i USA. Man förstärker antagligen bara bilden av att Trump och hans "]I]Boys Club[/i]" inte har koll på vad de håller på med, men sakta och säkert gör hela planeten till en otryggare plats bara för att försöka göra det lite säkrare för Netanyahu. Israel och israeler generellt går nog från askan in i elden på grund av sånt här.

Pete Hegseth beter sig precis som man kan förvänta sig av någon fortfarande tror att livet är en enda lång "frat boy"-nollning.

Trump är så som småkillar tror att en rik snubbe med makt ska vara.

Hegseth är så som småkillar tror att en cool kille ska vara.

Patetiska fejkmänniskor som befinner sig i extremt olämpliga roller båda två. Ingen av dem har koll på läget utan bara låtsas och agerar precis som kan förväntas av någon som inte har en aning om vad de håller på med men låtsas ha det. Skrämmande.

Det är rätt så patetiskt att du går till personangrepp istället för att faktiskt ha en analys om situationen.

Det finns inte ett spår av intelligens i ditt inlägg, bara antisemitism, nazism, islamism, vänsterextremism.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vattenhyacinten
Haha eller hur du har inte koll på enkel fysik. Det kan man ju konstatera.

Jo, jag har det. Jag förstår också hur man skalar upp den här typen av produktion industriellt. Det tar mycket längre tid att anrika uran i början upp till 60% än vad det tar från 60% till full vapengrad, hastigheten ökar exponentiellt.
Citera
Avstängd
Citat:
Vilka terrordåd har Iran finansierat i Sverige?

Mot den israeliska ambassaden samt israeliska företag samt judiska svenskar.
Citera
2025-06-22, 20:15
Avslutad
Rubio är tydlig i intervju med Maria Bartiromo, det är färdiglekt för Iran. ”They think they’re cute. They are not cute.”

https://youtu.be/APD5gNeIJjY?si=N9WZ-uGEc63B_W4L
Citera
2025-06-22, 20:16
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HomoDeus
Kul whataboutism. Vad är din synpunkt? Galningarna i Iran borde få ha kärnvapen eftersom Israel har det? Eller håller du med om att galningar inte borde få ha kärnvapen? Ditt svar känns inte speciellt logiskt sammanhängande.

Anser du Israel och Iran jämförbara vad gäller politisk stabilitet och tillit?

Det är inte någon rökt whataboutism när du sätter upp förutsättningarna för vad som ska bombas...

Du sökte att galningar inte ska ha kärnvapen. Det torde väl då gälla samtliga galningar... Om du skrivit att iranska galningar inte ska ha det så hade det varit en sak, men du gjorde inte den avgränsningen.

Jag anser att ledningen i Israel och Iran är ungefär lika knäppa. Invånarna i båda länderna har jag inte särskilt mycket emot, men deras ledare är fullständigt urblåsta i båda länderna.

Att Netanyahu har ljugit om hur det ligger till med Irans kärnvapentillgångar i över 35 år och nu slutligen fått knäppskallarna som för tillfället håller på och leker sönder USA är illa. Men att ta det därifrån till att bomba ett land man inte ligger i konflikt med är direkt åt h*lvete.
Citera
2025-06-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Om Iran går till motangrepp på amerikansk mark är det kört. WW3.

Tack Nethanyau ditt mähä.

Vad är Amerikansk mark?

Varför skulle det innebära WW3?

Kina och Ryssland har sina egna bekymmer. Tror knappast dom orkar lägga sig in i detta på en större skala.
Citera
Medlem
HomoDeuss avatar
Världen ser hur Iran konsekvent attackerar civilbefolkningen i Israel. Lika målmedvetet och urskilljningslöst som när Hamas och Hisbollah besköt Israel med sina raketer. Och lika vidrigt som när ryssråttorna beskuter hyreshus och mördar civila.

Om inte Iran lägger ner med detta så kan nog Israel bestämma sig för att svara med samma mynt. Dvs att varna civilbefolkningen i Iran att man kommer börja slå mot civila om inte Iransk ledning slutar.

Om detta hände, och Israel gick hårt åt Iran med stora mängder civila dödade och ett raserat land som följd, så kanske det skulle vara den läxa ondskans axelmakter behövde få uppleva - för att sluta med sina vidrigheter. Eller att folken i deras länder i framtiden inte accepterade risken att utsättas för samma öde,
Citera
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74

Akilov tillhörde IS, alltså den terrororganisation som anser att shiamuslimer är kättare och ska dö. Iran är shia. Akilov var alltså inte finansierad av Iran.
Citera
2025-06-22, 20:18
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74

Det och beställer mord här i Sverige.

https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/sa-bestaller-iran-attacker-mot-israeliska-mal-av-svenska-gang

Så beställer Iran attacker mot israeliska mål – av svenska gäng
Uppdaterad 18 juni 2025Publicerad 18 juni 2025
Uppdrag granskning ·

Sju dåd mot israeliska måltavlor – alla med koppling till Foxtrot-nätverket. Gängkriminella vittnar om hur de pressas av den iranska regimen att attackera allt som har med Israel att göra – och exiliranier.

– Vi har blivit erbjudna jobb av Iran, i utbyte mot att de ska döda ”Räven”, berättar en nyckelperson i Foxtrotkonflikten.
Citera
2025-06-22, 20:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Jag känner inte att jag gör bort mig, men hoppas du mår bättre att läxa upp mig.

Men kan du ge exempel på att Iran bedriver proxykrig mot väst och statsunderstödd terrorism som berättigar Trumps bombningar enl. ditt andra stycke, bortsett från Israel då om man nu anser det landet tillhöra väst. Jag vet att Iran ägnar sig åt flyktingspionage och sådant mot sina landsmän men det gör flera andra flera andra länder.

Om du eller någon annan tänker kalla mig Iranrunkare så skippa det, Jag vet att det är en diktatur.
Jag har heller inget emot judar, ok?

Iran beskjuter våra fartyg, kidnappar våra medborgare, skickar vapen till Ryssland och begår terrorbrott i våra länder.

Vad mer vill du ha?
Citera
2025-06-22, 20:19
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Att den saudiska staten medvetet tillåter finansiering av terrorism är alltså inget problem? OK.

Förresten, när du säger att Iran är ett hot mot väst, vad är det du menar med det? Europa? USA?
Det finns belägg för att privata saudiska medborgare historiskt har stöttat terrorism och det har funnits perioder då staten inte agerade tillräckligt kraftfullt mot det.
Men samtidigt har staten tagit tydliga steg mot att motverka detta under senare år

Att du fortfarande inte inser att det är enormt mycket värre när en stat utvecklar terrororceller som begår terroristbrott över hela världen och terrorarmeer som destabiliserar hela Mellanöstern, är för mig helt obegripligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in