2025-06-22, 20:07
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av klon1
Om Iran går till motangrepp på amerikansk mark är det kört. WW3.

Tack Nethanyau ditt mähä.

Du menar tack till den iranska regimen, Putin och Kina.

Det finns inget WW3 utan Kina.

Netanyahu är en hjälte som gjort enorma uppoffringar för att göra världen till en bättre plats.
Citera
2025-06-22, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allaballawalla
Det får du självklart tro om du vill det.

Om det är något Trump lyckats med är att få folk att förakta både honom och hans anhängare.

Att nu bomba Iran kommer bara öka på det ännu mer.

Du får tycka vad du vill om saken, det ändrar inget.
Det imponerar inte att det är så tydligt att Netanyahu bestämmer världsordningen och Trump bara är hans bitch.

Ny botten nivå i världspolitiken.
Citera
2025-06-22, 20:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Att den saudiska staten medvetet tillåter finansiering av terrorism är alltså inget problem? OK.

Förresten, när du säger att Iran är ett hot mot väst, vad är det du menar med det? Europa? USA?

Europa och USA.

Är ju bara att se på alla stackars EU-medborgare som blivit kidnappade av Iran.

Är ju bara att se alla terrordåd som iranierna ägnar sig åt i bla Sverige.

Är ju bara att se hur iranierna förstör världshandeln genom att terrorisera fartyg.
Citera
2025-06-22, 20:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AnyaOlsen
Det imponerar inte att det är så tydligt att Netanyahu bestämmer världsordningen och Trump bara är hans bitch.

Ny botten nivå i världspolitiken.

Alltså det här suger ju för Ryssland men är fantastiskt bra för oss i Europa! 🥳✌️
Citera
2025-06-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
För att otroligt mycket av Kinas ekonomi bygger på att sälja skräp till USA?

Ett stopp för handel mellan Kina och USA, det skulle skada USA mycket mer än Kina.
Nästan allting som vi tillverkar i både USA och Sverige innehåller massvis med kinesiska komponenter av olika storlek.
Det finns massvis med olika detaljer som nuförtiden endast tillverkas i Kina.
Givetvis kan säkert USA tillverka dessa grejer själva om några år, men tills dess står fabrikerna i USA stilla!
Citera
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Förkortningen TACO står för ”Trump Always Chickens Out”:

https://people.com/trump-slams-reporter-taco-nickname-11743690

Det var nog vad Mullret anspelade på genom att kalla Trump för ’Taco Boy’.

Var det så passande, en dag som denna?
Senast redigerad av Tok-Frans 2025-06-22 kl. 20:14.
Citera
Medlem
Är väl ganska troligt med en motattack från Iran nu,
Iran har väl inget direkt val.
Och vad skulle de kunna få igenom vid förhandlingsbordet ? Inte ett stycke mark iaf.
Citera
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omelhor242
Europa och USA.

Är ju bara att se på alla stackars EU-medborgare som blivit kidnappade av Iran.

Är ju bara att se alla terrordåd som iranierna ägnar sig åt i bla Sverige.

Är ju bara att se hur iranierna förstör världshandeln genom att terrorisera fartyg.

Vilka terrordåd har Iran finansierat i Sverige?
Citera
2025-06-22, 20:11
Medlem
why123s avatar
Detta är lite utanför ämnet, men jag vill gärna skriva ner hur fruktansvärt Israel jobbar med sitt folkutbyte.
Palestiniernas plats på Gaza och Västbanken blir ju allt mindre.
På studio ett intervjuade de en Palestinier och en "jude". Döm om min förvåning när jag fick reda på att det var en "svart jude" från Sydafrika.
Han påstod sig vara fredlig, men skulle Palestinier komma i närheten på jakt efter mat typ.. Så skulle han göra det som krävdes.
Inser han att han själv så småningom blir utbytt. Att Israeler själv inte vill ha det skitjobbet, därför importerar de folk som är beredda att ta det

Alltså detta är det sjukaste jag varit med om. Och alla tankar men gett till dessa stackare som var med om WW2, så beter de sig så.
Citera
2025-06-22, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jagarbara
För att otroligt mycket av Kinas ekonomi bygger på att sälja skräp till USA?

Hela 14%. Som man vid behov lastar om i Vietnam och andra länder.
Citera
2025-06-22, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Om du ska ge dig in i en diskussion kan det vara bra att veta vad den handlar om. I alla fall om man inte vill göra bort sig.

Diskussionen handlade om vilken stat som var farligast för väst och Mellanöstern

Båda är riktiga skurkstater som pissar på mänskliga rättigheter. Iran är dock det direkta säkerhetshotet mot väst, via sin aldrig sinande statsunderstödda terrorism och proxyarmeer samt sin strävan att producera kärnvapen. Detsamma gäller Mellanöstern.

IS är den saudiarabiska statens fiende. Den saudiarabiska staten är IS fiende. IS har bedrivit massor av terror i Saudiarabien.

Men tack för ditt okunniga inlägg. Nu fick jag möjlighet att läxa upp dig också.
Jag känner inte att jag gör bort mig, men hoppas du mår bättre att läxa upp mig.

Men kan du ge exempel på att Iran bedriver proxykrig mot väst och statsunderstödd terrorism som berättigar Trumps bombningar enl. ditt andra stycke, bortsett från Israel då om man nu anser det landet tillhöra väst. Jag vet att Iran ägnar sig åt flyktingspionage och sådant mot sina landsmän men det gör flera andra flera andra länder.

Om du eller någon annan tänker kalla mig Iranrunkare så skippa det, Jag vet att det är en diktatur.
Jag har heller inget emot judar, ok?
Citera
2025-06-22, 20:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Att den saudiska staten medvetet tillåter finansiering av terrorism är alltså inget problem? OK.

Förresten, när du säger att Iran är ett hot mot väst, vad är det du menar med det? Europa? USA?

Saudiska regimen har slutat med terrorsupport som det verkar, det har insett att det inte ligger i deras intresse. Möjligen finns några saudiska prinsar (i alla fall i skönlitteraturen), vilket är illa nog. Men i begränsad omfattning i så fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in