Citat:
Ursprungligen postat av
RutgerFuchs
Om du ska ge dig in i en diskussion kan det vara bra att veta vad den handlar om. I alla fall om man inte vill göra bort sig.
Diskussionen handlade om vilken stat som var farligast för väst och Mellanöstern
Båda är riktiga skurkstater som pissar på mänskliga rättigheter. Iran är dock det direkta säkerhetshotet mot väst, via sin aldrig sinande statsunderstödda terrorism och proxyarmeer samt sin strävan att producera kärnvapen. Detsamma gäller Mellanöstern.
IS är den saudiarabiska statens fiende. Den saudiarabiska staten är IS fiende. IS har bedrivit massor av terror i Saudiarabien.
Men tack för ditt okunniga inlägg. Nu fick jag möjlighet att läxa upp dig också.
Jag känner inte att jag gör bort mig, men hoppas du mår bättre att läxa upp mig.
Men kan du ge exempel på att Iran bedriver proxykrig mot väst och statsunderstödd terrorism som berättigar Trumps bombningar enl. ditt andra stycke, bortsett från Israel då om man nu anser det landet tillhöra väst. Jag vet att Iran ägnar sig åt flyktingspionage och sådant mot sina landsmän men det gör flera andra flera andra länder.
Om du eller någon annan tänker kalla mig Iranrunkare så skippa det, Jag vet att det är en diktatur.
Jag har heller inget emot judar, ok?