Citat:
Ursprungligen postat av
Vodkasomsnus
Kunskap
Nej, det är inte ”kärnämne” för många. Inte för mig heller.
Därför som jag går på källor som vet bättre. Gör jag ofta.
Är det en neutral och betrodd källa, ännu bättre.
Tyvärr är det många som har åsikter, utan att lite grund med sig. De bara kräks, oftast av politiska skäl.
USA och motstridiga uppgifter.
Jag har sett vad Tulsi Gabbard sa.
USA underrättelser sa att det inte fanns vapen på gång nu.
IAEA gav en rapport. Den säger råfakta. Tydligen har IAEA haft ett krismöte idag.
Orsak och verkan
Jag tror att USA såg ett fördelaktigt läge att utnyttja situationen, efter Israels vecka med bombningar.
Mindre risk för egna förluster.
Jag är nu mest orolig över hur man ska kunna stänga denna fråga. Inga kärnvapen i Iran.
Jag är inte övertygad om att man nådde sitt mål.
Det kommer bli långvarigt.
Nu är ju detta ett politiskt forum, så det är väl inte så konstigt att folk diskuterar det här av politiska skäl...
Att det kommer bli utdraget är jag också övertygad om, men att
Tulsi Gabbard säger en sak och organisationerna hon representerar är väl knappast en nyhet?
Alla objektiva källor jag sett har menat att USAs underrättelsetjänst inte menar att Iran är nära förestående att få tillgång till kärnvapen. Vad är det för objektiv källa du känner till som säger det motsatta?
Jag
tror att
Trump - i sin enfald - dragit igång något han inte reder ut och som dessutom vi i Europa kommer få betala ett högt pris för.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rumpkorven
Iran har ju typ 70% utvecklat utan. Man behöver bara 3% för att driva kärnkraftverk. Vad ska de med 70% till? Det finns bara ett svar på den frågan.
Kul att du kommer med andra siffror än vad
Vodkasomsnus gör...
Att Iran vill är inte synonymt med att Iran kan.
Var har du för objektiv källa på ditt påstående?