Citat:
Ditt blundande för Irans brott mot judar i Iran, din naivitet mot Irans intentioner och ditt likställande av väst och Iran är stötande och vittnar om en aktiv förnekelse om att Iran är en av de värsta skurkstaterna i världen, både mot sin egen befolkning och mot andra.
Jag sprider ingens propaganda. Jag ifrågasätter argumenten för att starta ett krig mot Iran.
Ja, judar i Iran har begränsningar när det kommer till höga politiska ämbeten och militära positioner. Iran är inte det enda landet i Mellanöstern med tveksam minoritetspolitik. Min poäng var att Iran inte är mördarregim när det kommer till judar i allmänhet.
Ingenting av det här är dock något argument för att Iran är nära förestående att skaffa kärnvapen, och min gissning är att Iran har ungefär lika mycket kärnvapen som Saddam Hussein.
Ja, judar i Iran har begränsningar när det kommer till höga politiska ämbeten och militära positioner. Iran är inte det enda landet i Mellanöstern med tveksam minoritetspolitik. Min poäng var att Iran inte är mördarregim när det kommer till judar i allmänhet.
Ingenting av det här är dock något argument för att Iran är nära förestående att skaffa kärnvapen, och min gissning är att Iran har ungefär lika mycket kärnvapen som Saddam Hussein.
Judars svåra situation i Iran går långt bortom "begränsningar när det kommer till höga politiska ämbeten och militära positioner", som jag skrev innan i mitt inlägg. Det var du som valde att skriva om judars situation i Iran och klämde där till med att de hade lika rättigheter med muslimerna. Jag påpekade din okunnighet, varpå du nu bagatellisersr den faktan jag upplyste dig med.
Det är riktigt att de inte mördar tysta lågmälda judar i Iran, men en hel del fängslas, torteras och avrättas pga bland annat påhittat sionistiskt spioneri. Att Iran bedrivit statsunderstödd terrorism mot judar i världen är ingen hemlighet. Inte heller att de vill förinta Israel.
Självfallet ska en sådan mordisk skurkstat inte ges möjligheter att tillverka kärnvapen och det gäller att stoppa dem innan de är nära.
Du väljer att sätta din tilltro till Iran när de har anrikat uran till nivåer långt över vad som krävs för kärnkraft, att det "bara råkade bli så". Jag gör det inte.