2025-06-22, 15:00
Avstängd
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robokopf
Israel är dom som kallar sig det utvalda folket och bedriver ett förintelsekrig mot en nation dom invaderat.

Dom är dagens nazister.
Nej Israels befolkning var tvärtom utsatta för nazismen och Israel skapades som ett resultat av nazismen.

Men hamas är nazister, det står i deras egna dokument och de visade det i handling i oktober 2023.

Verkligheten är inte din starka sida.
Citera
2025-06-22, 15:01
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltNormal
Ja, men det måste han göra om han vill förstöra dom där anläggningarna.
Ja, jag kan inte fatta att det finns människor som är så korkade så att dom tror att man kan bomba bort kärnanläggningar långt under marken med missiler. Att åsnan Hegseth hävdar att operationen var en jättesucce utan att specificera vad man åstadkommit berättar bara att det blev ett fullständigt fiasko.

Ifall Iran inte tidigare försökte få fram kärnvapen så gör dom det nu.
Citera
2025-06-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Att bomba ett par anläggningar är inte samma sak som att gå i krig.
Så Kina och alla andra är fria att bomba några valfria anläggningar i USA då, eller? Om alla länder väljer några var så kan vi bli av med USA utan att"gå i krig"!
Citera
2025-06-22, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Nej!
Du vet inte skillnaden på intervention och krig din korkade säris.

https://svenska.se/tre/?sok=intervention&pz=1
So ger ett exempel "Natos intervention i Jugoslavien på 1990-talet"

https://svenska.se/tre/?sok=krig&pz=1

Du måste förstå att Jaffamannen är en av de värsta Vatnikarna i tråden, därför är en oprovocerad (gentemot USA) bombning av ett land inget krig, på samma sätt som en invasion av ett land (Ukraina) inte är Krig utan en specialoperation. Människor som Jaffamannen tänker inte själv utan är vana att göra sig till megafoner för sina hussar.
Senast redigerad av Master.Palm 2025-06-22 kl. 15:21.
Citera
2025-06-22, 15:06
Medlem
Israel svarar nu med att helt stänga Hormuzsundet, genom vilket 30% av all olja transporteras.
Citera
2025-06-22, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han verkar ha blandat ihop verklighet med fantasi. Det går utför.

Och du verkar vilja förflytta diskussionen från ett felstavat ord till att Trump nu startat ett Krig.

Håll dig till diskussionen, tack!
Citera
2025-06-22, 15:09
Medlem
Citat:
Helvete är jag med i en sekt, hade ingen aning om detta. Definationen av krig är när 2 olika parter slåss mot varandra. Nu är det bara ena parten som bombade några byggnader. Skulle i så fall kalla USA terrorister
Definitionen av krig är väpnad konflikt mellan två nationer. Iran har dessutom nu förklarat krig mot USA. En del av sjukdomsbilden av att vara med i en personkult där man hyllar den ”ofelbare” Mango Jesus är att många saknar självinsikten att man faktiskt är med i en sekt.
Citera
2025-06-22, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Första inlägget i tråden med någon form av substans.

Enligt min åsikt är det bästa som kan hända att iranierna faktiskt gör uppror mot den islamistiska diktaturen och avsätter den, något bombningarna eventuellt kan underlätta. Märk väl att jag var helt emot "regime change" via utländskt ingripande i både Irak och Syrien, men där stod det mellan en relativt sekulär diktator och galna islamister. I Iran är det de galna islamisterna som är regimen. Jag ser inte hur något skulle bli sämre av att den faller, vare sig för iranierna eller för resten av världen.

Jag är dock oklar över hur impopulär den islamistiska diktaturen egentligen är hos folket och hur oddsen ser ut för att de revolterar mot den. Och om den inte faller kommer angreppet naturligtvis bara att göra den mer angelägen om att skaffa kärnvapen.

Ett kort krig följt av regimens fall skulle naturligtvis vara extremt bra PR för Trump. Å andra sidan skulle ett utdraget krig vara en PR-katastrof, särskilt för en president som gått till val på att undvika krig, och en större katastrof ju mer USA blandar sig i. Trump är en gambler, så ifall folk i hans närhet kan övertyga honom om att chansen är god för det förstnämnda utfallet, är det möjligt att han chansar och trappar upp rejält.

Vi får se vad som händer.

Trump gick till val på att Harris skulle starta krig och att han inte kommer att göra det. Han ljög igen och bröt ytterligare ett av sina vallöften.
Citera
2025-06-22, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuppetMinnieMe
Absolut INGEN är kritisk och alla hyllar den den orangea mannen AKA "Inmate Number P01135809"

United Nations Secretary-General Antonio Guterres warned that the U.S. strikes on Iran represent a dangerous escalation in an already volatile region, posing a serious threat to global peace and security.

“There is a growing risk that this conflict could rapidly get out of control – with catastrophic consequences for civilians, the region, and the world,” Guterres said in a statement as reported by Reuters.

.....

The European Union’s chief diplomat Kaja Kallas urged “all sides to step back, return to the negotiating table and prevent further escalation,” while stressing Iran must not be permitted to develop a nuclear weapon. EU foreign ministers will discuss developments in Iran on Monday, she said.

.....

Japan’s Prime Minister Shigeru Ishiba on Sunday told reporters it is “paramount to calm the situation down soon,” according to Japanese news outlet Jiji. “Iran’s nuclear development must be blocked,” he added, while falling short of endorsing the U.S. action and noting his government will fully discuss the development.

.....

Pope Leo said the international community must strive to avoid war that risks opening an “irreparable abyss,” and that diplomacy should take the place of conflict.

“Every member of the international community has a moral responsibility: to stop the tragedy of war before it becomes an irreparable abyss,” Pope Leo said during his weekly prayer with pilgrims.

“No armed victory can compensate for the pain of mothers, the fear of children, the stolen future. Let diplomacy silence the weapons, let nations chart their future with peace efforts, not with violence and bloody conflicts,” he added.

https://www.cnbc.com/2025/06/21/world-leaders-react-after-trump-says-us-has-bombed-3-nuclear-sites-in-iran-including-fordo.html

Alla hyllar den orangea mannen.

Och? Ska du bryta dig in i något bör du fatta vad som diskuteras.
Trumprövslickaren påstår att det är en intervention och inget krig.

Tyvärr kommer Jaffamannen inte att ta till sig något av det du skriver och citaten du publicerar.

”Alla älskar Trump” och ingen är kritiskt till någonting han någonsin gjort, skulle någon vara det har de TDS, så de räknas inte ändå.
Citera
2025-06-22, 15:19
Medlem
Extremeflys avatar
Nu har man stängt Hormuzsundet meddelar Trump . Hur kommer dom svara på de?
Citera
2025-06-22, 15:20
Avstängd
Tanachs avatar
Israels mål får inte misslyckas, vilket är anledningen till att Trump går in i Israels krig mot Iran och bryter sina vallöften till det amerikanska folket.
Citera
2025-06-22, 15:20
Medlem
Citat:
Helvete är jag med i en sekt, hade ingen aning om detta. Definationen av krig är när 2 olika parter slåss mot varandra. Nu är det bara ena parten som bombade några byggnader. Skulle i så fall kalla USA terrorister

Så om man anfaller någon utan att det blir någon respons så är det inte en krigshandling utan terrorism?
Herregud.
Har du hört talas om FN stadgan?
Den har den Mr "Inmate Number P01135809" skitit i.
https://www.un.org/en/about-us/un-charter/chapter-7

Citat:
Ursprungligen postat av luohan
Lol. Man måste vara inmate för att få ett inmatenummer. Är du säker på att det är Trump du pratar om.
Min gissning är att du inte har en susning.
Och ja, han är faktiskt värd att hyllas för detta.

Ja ni som lider av Trump Retarded Syndrome älskar allt han gör.
Här kan du se hans "Mugshot"
Han ser lite arg ut på bilden.

Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du måste förstå att Jaffamannen är en av de värsta Vatnikarna i tråden, därför är en oprovocerad (gentemot USA) bombning av ett land inget krig, på samma sätt som en invasion av ett land (Ukraina) inte är Krig utan en specialinvasion. Människor som Jaffamannen tänker inte själv utan är vana att göra sig till megafoner för sina hussar.

Jag behöver inte förstå någonting som jag redan vet.
Tex att personen lider av svår Trump Retarded Syndrome, vilket jag har skrivit till hen i tråden.
Bara det att hen vräker ur sig invektiv men blir sur på mig när jag svarar med samma mynt visar på vilken person hen är.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Han verkar ha blandat ihop verklighet med fantasi. Det går utför.
Förolämpningar och invektiv är aja baja enligt dig. Förutom när du själv vräker ur dig dom.

Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Och du verkar vilja förflytta diskussionen från ett felstavat ord till att Trump nu startat ett Krig.

Håll dig till diskussionen, tack!

Varför det? Det viktiga i en debatt är att ägna sig åt whataboutism och fokusförlyttning, det måste du väl ändå förstå. Annars vet du inget om hen som du kallar "Jaffamannen".
Senast redigerad av MuppetMinnieMe 2025-06-22 kl. 15:23. Anledning: värdelöst inlägg med upprepningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in