2025-06-22, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyrkopt
Absolut, vi är redan där - bara att vad ni tror är en klassisk benämning på krig har bytts ut mot ekonomisk, socialt och handelskrig. Men så är jag före de flesta andra också

Usa kina o ryssland kommer att styra hela agendan, tyvärr.

Du menar hybridkrig.

Så tekniskt sett borde det benämnas som ”första hybrid-världskriget”.
Citera
2025-06-22, 14:53
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Tack. Skumt att inte Iran alls skickar upp sina flyg. Dom måste ju vara helt handikappade numera eftersom dom inte reagera när det kommer stridsflyg in i landet.
Israelerna slog ut det iranska flyget ihop med stora delar av det iranska luftvärnet redan första natten, med drönarattacker likt den Ukraina gjorde mot de ryska flygbaserna förra månaden.

Så iranierna har helt enkelt aldrig hunnit få upp något stridsflyg i luften innan det var på tok för sent.
Citera
2025-06-22, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Mitt påstående är fortfarande inte felaktig. Hämtad direkt från IAEA och amerikansk underrättelsetjänst.

Men en horunge på FB vet säkert bättre.

Håll käften nu, de har berikat uranet till 60% så finns ingen anledning att spekulera. Det är redan glasklart vad de vill göra, och sen hur långt de kommit i processen är totalt irrelevant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Varför ljuger du? Raka motsatsen mot dina lögner, så har både amerikansk underrättelsetjänst och IAEA sagt att man anrikar till vapennivåer. IAEA har hittat spår av högre än 84% anrikning.

Varför ljuger du hela tiden?

Och jo - du försvarar Iran hela tiden. Konstant. Varför gör du det?
Det betyder inte att man börjat tillverka eller har tillverkat. Det betyder eventuellt att man planerar att tillverka.

Länka till källa där CIA eller IAEA påstår att man börjat tillverka eller har tillverkat.
Citera
Avstängd
Citat:
Det blev ingen frihet i Irak efter USA, och det kommer inte bli det i Iran heller. Man kan inte tvinga fram med kraft. Människorna måste själv genomföra ett uppror och revolution, inget USA kan påverka och det har aldrig varit deras mål. Dom vill bara kunna ha kontroll.

Exakt man får hoppas USA tar lärdom. Man kan aldrig tvinga fram något folket måste vilja och göra det själva. Afghanistan så mycket pengar USA plöjde ner där och dom gav upp direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Då tror du alltså på det USA säger nu, att man slagit ut allt som har med kärnvapen att göra i Iran?

Nej amerikaner ljuger 24/7. Det gör alla andra också.
Däremot antar jag att denna bombning är början på regimens fall. Förstörelse och störtande av regimen tilltalar mig. Jag hatar teokratier och i synnerhet islamistiska sådana. Vidriga jävla träsk.
Fler länder än USA och Israel är trötta på regimen i Iran. Åt helvete med den.
Citera
2025-06-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Vem fan bryr sig om ditt påstående när Trump och hela jävla världen har konstaterat att Iran har 60%+ anrikat Uran och det räcker som anledning till att bomba skiten?

Läs på vad Trump själv har sagt.
Hahah Trump lyssnar inte ens på sin egna underrättelsetjänst. Smart du är om du lyssnar på Trump istället för CIA.
Citera
2025-06-22, 14:55
Medlem
Finns det någon källa som tydligt visar hur omfattande skadorna har blivit?
Citera
2025-06-22, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Håll käften nu, de har berikat uranet till 60% så finns ingen anledning att spekulera. Det är redan glasklart vad de vill göra, och sen hur långt de kommit i processen är totalt irrelevant.
Varför bombar man inte alla andra länder som berikat uranet till 60% också? USA kan väl börja bomba Nordkorea imorgon.
Citera
2025-06-22, 14:56
Medlem
franges avatar
Citat:
Det betyder inte att man börjat tillverka eller har tillverkat. Det betyder eventuellt att man planerar att tillverka.

Länka till källa där CIA eller IAEA påstår att man börjat tillverka eller har tillverkat.
Du har redan fått det länkat gång på gång på gång på gång här i tråden men du ignorerar "som av en anledning" just de inläggen varenda gång.

Sluta ljuga nu, djävla fjant. Ingen tycker synd om er.
Citera
2025-06-22, 14:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Israelerna slog ut det iranska flyget ihop med stora delar av det iranska luftvärnet redan första natten, med drönarattacker likt den Ukraina gjorde mot de ryska flygbaserna förra månaden.

Så iranierna har helt enkelt aldrig hunnit få upp något stridsflyg i luften innan det var på tok för sent.

Aha jag trodde dom bara slog ut avfyringsrampar för misiler. Då förstår jag.
Citera
2025-06-22, 14:57
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Exakt man får hoppas USA tar lärdom. Man kan aldrig tvinga fram något folket måste vilja och göra det själva. Afghanistan så mycket pengar USA plöjde ner där och dom gav upp direkt.

Ja, Biden missbedömde situationen totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in