2025-06-22, 14:18
Avstängd
Ksenia74s avatar
Marktrupper från USA:S sida kommer vi nog inte få se då Iran har miljontals soldater och USA vill inte ha nytt ökenkrig .
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ska vi vända på det? Hur vet du att dom inte vill?
Är det inte bäst att vara på den säkra sidan?

För att de, till skillnad från Israel, tillåter internationella inspektörer att besöka deras anläggningar och hittills har inget hittats som indikerar det. Det har även bekräftats av amerikansk underrättelsetjänst

Så återigen. Hur vet du det? Är det för att Trump ska det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Iran har följt icke spridningsavtalet, ändå blev Irans anläggningar bombade av Trump. Trots att gubbfan hade gett Iran en frist på 2 veckor att att förhandla och använda diplomati.
Detta bevisar att Trump är lika lite att lita på som Putin vilket inte förvånar mig ett dugg .

Enligt Trumps nya doktrin har Pakistan rätt att bomba Indiens kärnanläggningar, Indien har rätt att bomba Pakistans och Kinas nukleära anläggningar och sydkorea rätt att bomba Nordkoreas anläggningar. Valfritt mellanöstern-land har väl ok enligt trumplogik att bomba Israels kärnvapenfabriker.

Skrämmande, jag undrar hur detta ska sluta.

Fortsätt gråt! Det ska firas ikväll

Han gav Iran 60 dagar, men de svarade inte. Dag 61 sa Trump att nu är tiden över!

Så du har helt fel och är bara vänsterbliven, fortsätt gråt dock!
Citera
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Man anrikar inte till 60% och över det, utan till runt 20% precis som det stod
i inlägget jag skrev som du vänligt ryckte ut delar av men inte hela kontexten.

IAEA har funnit spår av anrikning upp mot 87% , vilket är väldigt nära de 90% som behövs
för kärnvapen.

Du skrev först att det var en normalprocess att anrika till högre nivåer vilket heller inte är sant.

Sluta gräv där du står
Man kan anrika det till vilken grad man behagar
Forskninglaboratorier använder gärna upp till 90%, likadant ubåtar m,m .

Väntar på dina länkar där det beskrivs exakt hur Iran rent fysiskt hållt på att konstruera en atombomb.

Det är det som är pudelns kärna
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Ja du kommer ju såklart få den infon från muslimerna Öst din jubelåsna.

Det kommer från gängkriminella i Sverige. Att sprida deras påståenden vidare som att dom vore sanna krävs det en riktigt jubelåsna för

Varför sprider du uppgifter från gängkriminella vidare?
Citera
2025-06-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hansol
Ja återigen, Iran uttalade helt öppet att deras mål är att förinta Israel från kartan .
Kan tycka att Israels svar då är normalt , för upplysning så har INTE Israel avänt något kärnvapen.

Du svarade inte på det övriga i min fråga , men det kom inte som någon överraskning då du står
upp för Ryssland oavsett hur svinigt de agerar i världen. Säger en hel del om di person.

USA har sagt likn i andra situationer mot andra länder men det hör inte in i tråden så lämnar det.. tycker absolut inte USA hade rätt att attackera ett annats lands kärnvapenanläggningar. Detta eskalerar bara allting istället. Men USA och Israel har tagit sitt beslut och det är inget vi kan ändra på. Bara be till gudarna och hoppas att andra sidan har is i magen och inte förösker göra samma typ av eskalering.
Citera
2025-06-22, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supportsverige
Det var lite bombastiskt skriver, men du förstår givetvis andemeningen.

Men, du menar alltså att om en stormakt tar sig friheten att bomba ett annat lands infrastruktur utan FN-mandat, utan internationellt stöd, på tveksam underrättelsebas… så är det helt lugnt bara för att de säger att det handlar om kärnvapen?

Då är jag med.

Det finns bevis på att de berikat uranet till 60%. Finns absolut ingen anledning att berika så mycket om man inte vill skaffa sig kärnvapen.

Sen har ju Iran fått gott om tid på sig att skriva på ett kärnvapenattacker men har nekat till det av någon anledning. När deadlinens gick ut så kom bomberna från USA.

Känns som Iran helt har bäddat för det här själva. Inte det minsta synd om dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Jag trodde Iran gillade Sverige? Framförallt efter att Maggan med "världens bästa tjejgäng" från den feministiska-regeringen åkte ner i full huckle-utstyrsel. Pissande på alla förtryckta Iranska kvinnor/tjejer i Iran.

Sånt gillar väl mullorna?

Tycker inte de verkar gilla Sverige det minsta.

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/iran-utforde-dataintrang-i-sverige

https://www.affarsvarlden.se/artikel/kurdiska-raven-jobbar-for-iran-regeringen-och-sapo-kallar-till-presstraff

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/presstraff-om-sakerhetslaget

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/jl1n2e/khamenei-sverige-i-krig-med-muslimer

https://www.svd.se/a/BWEA37/iran-pekas-ut-sprider-desinformation-om-sverige

https://www.sverigesradio.se/artikel/svenske-johan-floderus-kan-domas-till-doden-i-iran
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Man ska nog ta Säpos rapporter med en grävskopa salt.
Man ska ta dig med en saltgruva. Säpos rapporter är i kontrast högst trovärdiga i frågan då Iran är så fientligt inställd till alla som inte dansar efter deras pipa.
Citera
2025-06-22, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
För att de, till skillnad från Israel, tillåter internationella inspektörer att besöka deras anläggningar och hittills har inget hittats som indikerar det. Det har även bekräftats av amerikansk underrättelsetjänst

Så återigen. Hur vet du det? Är det för att Trump ska det?

Oavsett så är dom en skitnation som finansierar allehanda terrorism. Ingen gråter över döda sandnegrer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Jo men borde inte Irak också ha varit det?

Du har svaret i min signatur. Trump fixar detta tillsammans med Nettan och ett antal bunker busters.

Regimen i Iran är helt hjälplös.

Regimskifte närmar sig.
Citera
Medlem
nu fattar jag ingenting.

läste först i expressen om att trump påstår att bombräden blev ’en stor succé’.
jag tittade strax efteråt på fria tiders hemsida och läste att resultatet av bombningarna ’ser tveksamma ut’.

nån insatt som vet sanningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in