2025-06-22, 14:14
Avstängd
Ksenia74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldemortZelenskyj
Men det är sjukhus och skolor som bombas? Det som Israel inte gör?

Ja shit happens är Hamas så vidriga att man skiter I Palestinierna får dom skylla sig själva att dom gömmer sig under sjukhus
Citera
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Men det är sjukhus och skolor som bombas? Det som Israel inte gör?
Hamas är kända för att gömma militär utrustning i sjukhus, skolor och religiösa byggnader. IDF gömmer som bekant sina vapen inne i Iran..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
Dåså , varför skulle det gå snabbt med Iran? Irak lyckades men dessutom inte med.

Irak bombade man sönder hela landet och genomförde en fullskalig markinvasion.

I Iran har man dödat deras generaler och bombat sönder militäanläggningar / deras Uran supply.

Du ser väl själv skillnaden här?

Irans terroristledare kan idag skriva på fredsavtal och allt är över. Iran och Usa har redan gjort allt man velat göra. Det är klart nu om inte Iran vill fortsätta kriga och förgöra sig själva.
Citera
Medlem
Citat:
Lille mannen i Rosenbad säger att det är viktigt för Sverige att Iran inte skaffar kärnvapen. Varför är det viktigt för Sverige?

För att Sverige är en av Irans absolut värsta fiender. Det har vi sett med tydlighet de senaste 2 åren.
Citera
2025-06-22, 14:15
Medlem
Adelsdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Nu var det bland annat USA som menade detta.
Men jag vet, du sätter bara din tilltro till Irans propagandaapparat.

Nej, jag sätter ingen tilltro till någon krigsförande regim. Om man inte tror att Israel och USA just nu bedriver ett propagandakrig för att expandera kriget i Iran måste man vara lite bakom flötet.

Att Iran skulle utgöra något existentiellt hot mot västvärlden är bara trams. För att sätta saker lite i sin kontext, i Irans parlament finns det platser reserverade för judar och det finns fortfarande judar som bor i Iran. Hade Iran varit anti-judar hade judarna i Iran varit de första att stryka med. Judarna i Iran är inte mer förtrycka än vad resten av befolkningen är.
Citera
2025-06-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
”Those who threaten us with destruction, put themselves in danger of annihilation” -Netanyahu 2018

Ja återigen, Iran uttalade helt öppet att deras mål är att förinta Israel från kartan .
Kan tycka att Israels svar då är normalt , för upplysning så har INTE Israel avänt något kärnvapen.

Du svarade inte på det övriga i min fråga , men det kom inte som någon överraskning då du står
upp för Ryssland oavsett hur svinigt de agerar i världen. Säger en hel del om di person.
Citera
2025-06-22, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Hur vet du det? Hur vet du att deras avsikt var att skaffa kärnvapen? Om Nordkorea har det, tror du inte att Iran kan få det ganska omgående om de vill?

Ska vi vända på det? Hur vet du att dom inte vill?
Är det inte bäst att vara på den säkra sidan?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
Britt mot mänskligheten för att förstöra ett kärnvapenprogram? Är du dum i huvudet eller?

Det var lite bombastiskt skrivet, men du förstår givetvis andemeningen.

Men, du menar alltså att om en stormakt tar sig friheten att bomba ett annat lands infrastruktur utan FN-mandat, utan internationellt stöd, på tveksam underrättelsebas… så är det helt lugnt bara för att de säger att det handlar om kärnvapen?

Då är jag med.
Citera
Medlem
Citat:
Föreslår att du tittar på en karta.

Du har helt missat allt hybridkrigsföring mot Sverige från Iran de senaste åren? Finns massor av exempel att de vill Sverige väldigt illa
Citera
Avslutad
Iran har följt icke spridningsavtalet, ändå blev Irans anläggningar bombade av Trump. Trots att gubbfan hade gett Iran en frist på 2 veckor att att förhandla och använda diplomati.
Detta bevisar att Trump är lika lite att lita på som Putin vilket inte förvånar mig ett dugg .

Enligt Trumps nya doktrin har Pakistan rätt att bomba Indiens kärnanläggningar, Indien har rätt att bomba Pakistans och Kinas nukleära anläggningar och sydkorea rätt att bomba Nordkoreas anläggningar. Valfritt mellanöstern-land har väl ok enligt trumplogik att bomba Israels kärnvapenfabriker.

Skrämmande, jag undrar hur detta ska sluta.
Citera
2025-06-22, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guldvask
För att Sverige är en av Irans absolut värsta fiender. Det har vi sett med tydlighet de senaste 2 åren.

Jag trodde Iran gillade Sverige? Framförallt efter att Maggan med "världens bästa tjejgäng" från den feministiska-regeringen åkte ner i full huckle-utstyrsel. Pissande på alla förtryckta Iranska kvinnor/tjejer i Iran.

Sånt gillar väl mullorna?
Senast redigerad av DaddyCool64 2025-06-22 kl. 14:19.
Citera
2025-06-22, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelsdam
Nej, jag sätter ingen tilltro till någon krigsförande regim. Om man inte tror att Israel och USA just nu bedriver ett propagandakrig för att expandera kriget i Iran måste man vara lite bakom flötet.

Att Iran skulle utgöra något existentiellt hot mot västvärlden är bara trams. För att sätta saker lite i sin kontext, i Irans parlament finns det platser reserverade för judar och det finns fortfarande judar som bor i Iran. Hade Iran varit anti-judar hade judarna i Iran varit de första att stryka med. Judarna i Iran är inte mer förtrycka än vad resten av befolkningen är.

Fortsätt gråt snälla mår så bra av det.

Du snackar dock så mycket skit så klockorna stannar. Iran bgår mängder med terrorbrott mot oss, genom proxykrig. Tom i Sverige mot judar.

Iran har utnyttjat väst genom att "förhandla" för att förhala tid, allt det är uppenvart nu.

Regimen måste falla, samt att folket blir fritt igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in