2025-06-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av supportsverige
Det är bara smällfeta snickare med låg utbildning som inte kan hålla två tankar i huvudet samtidigt. Allt är svart vitt.

Diplomati är ingenting ni vet av.

Typiskt. Jag tycker faktiskt att fred är bättre. Det är både bättre än krig och diplomati. Lol
Citera
2025-06-22, 11:14
Medlem
MrTygers avatar
USA angrep Fordow med sex bunkerknäckare

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...re/ar-AA1HaEnR

Citat:
Amerikanska B-2 bombplan och en rad andra stridsflyg deltog i attackerna mot de tre iranska atomenergianläggningarna under söndagsnatten, enligt uppgifter ABC News.

Fox News rapporterar att planen släppte sex så kallade bunkerknäckare över anläggningen Fordow. Basen tros vara hjärtat i Irans försök att anrika uran i syfte att skapa atomvapen och ligger mycket svårtåtkomligt till i en underjordsanläggning.

Kör stenhårt!

Citera
2025-06-22, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Du kan vara lugn.
Pentagon kan följa en gräshoppa på Fordos tak i realtid.
Dom har nog rätt bra koll på resultatet av attacken.

Enligt experter krävs det flera stycken efter varandra för att lyckas.
Citera
2025-06-22, 11:15
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjornGustaf
Kan inte ni som förnekar att Iran har ett kärnvapenprogram bara ge er?

Ni skämmer ut er.

Vad yrar du om?

Vem förnekar det?

Var någonstans har jag förnekat det?

Dra ut huvudet ur r*ven och kom med något du har belägg för om du vill kritisera mig. Du har uppenbarligen noll koll.

Att vara kritisk till den officiella tillrättalagda bilden av vad som händer och som USA och Israel pumpar ut är långt ifrån synonymt med att förneka att Iran har ett kärnvapenprogram.

Jag är tämligen övertygad om att Iran har ett kärnvapenprogram och att deras mål är att utplåna.Israel (Det sistnämnda ligger liksom i linje med vad som mer eller mindre förväntas utifrån deras religiösa ledares världsbild och övertygelser.), men därifrån till att det är så som USA och Israel beskriver det och framförallt Netanyahu lyfter fram det är jag inte lika övertygad om.

Netanyahu har ältat samma sak sedan tidigt 90-tal och haft fel hela tiden.

Att USA nu har en såpass lättlurad president som de har är ett av de stora problemen i den här soppan. Ingen av deras tidigare presidenter har varit så lättpåverkad att Israel har kunnat förmå dem att göra något de själva (Dess egen underrättelsetjänst.) egentligen säger att de inte har belägg för.
Senast redigerad av Allaballawalla 2025-06-22 kl. 11:41.
Citera
2025-06-22, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Nej jag har inget emot muslimer har haft många muslimer till arbetskompisar och annat.. men nu handlar inte tråden om muslimer utan att USA bombar Iran precis som de gjorde i Irak och Afghanistan..

Är inte islam den feta och fula elefanten i rummet då? Är ju den gemensamma nämnaren för både iran och palestina och deras agerande och mål?

Och nu konsekvens av detta?
Citera
2025-06-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Enligt Iran själva! Ingen tror väl att Iran skulle säga nåt annat.
Samtidigt så är en sådan flytt ett ytterst naturligt steg då man har vetat om vad som komma kan. Risken är överhängande att man inte fått med allt i bombningarna.
Citera
2025-06-22, 11:16
Medlem
HomoDeuss avatar
Även en blind höna hittar ett korn. Att utplåna Irans möjligheter till kärnvapen är bra. Så det var bra gjort av USA att ställa upp med bunkerbomberna och kanske få slut på kriget mellan Iran och Israel snabbt. Landets ledning borde man lämna till det Iranska folket att ta hand om, eller dö med.

Vet inte hur mycket detta kan tillskrivas clownen däremot. OM det däremot var på hans egna initiativ etc så får jag gratulera honom till att ha lyckats göra något bra. För första gången.
Citera
2025-06-22, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTyger
USA angrep Fordow med sex bunkerknäckare

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/ut...re/ar-AA1HaEnR

Kör stenhårt!

Enligt källor ska den fortfarande vara intakt.. svårt att veta vilken sida som har rätt dock.
Citera
2025-06-22, 11:18
Medlem
Jag hoppas att Trump lyfter att det att om Iran orkestrar ett enda terrordåd i världen efter detta kommer vi göra en grusplan av Iran. Dags att sätta mussarna på plats!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Underbara nyheter! Förhoppningsvis är detta spiken i kistan och att det blir lugnt i mellanöstern nu!

Kan ju bara hoppas att usa inte nöjer sig med att bomba, utan hjälper oppositionen att förgöra regimen så att folket blir fria igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Japp nu har USA joinat kriget mot Iran.
Nyss gick Trump ut med att dom har bombat 3 kärnvapenanläggningar i Iran.

https://truthsocial.com/@realDonaldT...24035571020048

Detta innebär att USA går in i kriget mot Iran, men samtidigt skriver Trump.
"NOW IS THE TIME FOR PEACE!".
Målet var som sagt enbart att bomba sönder Irans kärnvapenanläggningar trots all.
Iran får inte under några omständigheter skaffa kärnvapen och det är det som allt handlar om.

Vad tror ni kommer hända? Blir det lugnt i mellanöstern nu?
Är det någon som tror att ett anfall mot Iran räcker? Man bygger nya anläggningar, kanske redan har nya, på bättre ställen osv. Trots omfattande bombanfall mot Tyskland under andra världskriget upphörde knappast produktionen av vapen, den bara flyttade på sig. Det krävdes en invasion och en fullständig kapitulation, är herr Trump villig att betala det priset?
Citera
Medlem
Ksenia74s avatar
Man vill ju ha någon form av bevis att Fordow är utplånat för jag litar inte riktigt på Trumpen var samma när han fejkade skottet på örat då hade han ju en liten blodpåse i sin hand .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in