2025-06-11, 10:53
Avstängd
GregerAfGyllensties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastKnight
Skriver återigen.

Bolaget detta handlar om är Life Care Assistans.
Enligt Eskilstunakuriren så omsätter bolaget ca 50 miljoner, och har 150 anställda.

Life Care Assistans omsätter 51.5 miljoner och har 148 anställda.

Från Ekuriren: ” "Bolaget har under 2023 ökat sitt kundunderlag därav den stora omsättningsökningen", skriver den kvinnliga ägaren och styrelseordföranden i årsredovisningen. ”

Detta står exakt i årsredovisningen för 2023.

https://krafman.se/life-care-assista...-01-2023-12-31

Schysst med ett jävla assistansbolag som har en Ferrari 488 GTB som förmånsbil.... Jävla nötter alltså.
Citera
2025-06-11, 11:30
Medlem
Kotte456s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Schysst med ett jävla assistansbolag som har en Ferrari 488 GTB som förmånsbil.... Jävla nötter alltså.
Va haha det var som fan...
Citera
2025-06-21, 12:28
Medlem
Kotte456s avatar
Betallänk Eskilstuna-kuriren https://www.ekuriren.se/nyheter/eski...7sfxHqT7FymYfQ

Citat "Ägarna till ett av Eskilstunas största assistansbolag sitter häktade för misstänkta grova bidragsbrott, vilket lämnar de anställda i ovisshet om löner och arbetsförhållanden.
Personliga assistenter som Linnea fortsätter arbeta utan information, medan brukare riskerar att stå utan nödvändig hjälp.
Kommunen och facket försöker hantera situationen, men osäkerheten kvarstår kring löner, arbetsmiljö och omsorg för de 30–40 vårdtagarna."

"Samtidigt arbetar företagets anställda, de personliga assistenterna, vidare – i ett informationsvakuum.

– Vi har inte fått någon info över huvud taget och vet inte vem vi ska prata med, säger en av de personliga assistenterna som vi kan kalla Linnea.

Hon fortsätter:

– Jag vet inte om jag kommer få någon lön nästa vecka. Det är väl inte så sannolikt eftersom [den manliga ägaren] var den som hade koll på allt sådant."
Citera
2025-06-27, 17:00
Medlem
Gefjons avatar
Det verkar vara rätt bolag.

Konkurs inledd 2025-06-25 enligt allabolag.se

https://www.allabolag.se/foretag/lif.../2K25RJYI63IJQ
Citera
2025-06-28, 01:52
Medlem
Mindbusinesss avatar
Konkursförvaltaren ”Ang konkursen för Life Care Assistans AB”
https://www.kihlstedts.se/notiser/an...e-assistans-ab
Citera
2025-06-28, 13:47
Medlem
Mr Magoos avatar
Klart som fan att F.E är inblandad i kriminalitet igen.
Där det finns pengar, dyker F.E upp.
Suttit för ekonomisk brottslighet tidigare, vill minnas att det var nåt ställningsföretag han plundrade.
Plundrat ett antal speedwayföreningar genom åren.
Citera
2025-06-29, 01:55
Medlem
Ser att han sitter i styrelsen för en BRF med en person med ett namn som får mig att tänka på just speedway. Inte helt säker på att det är samma person dock.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo
Suttit för ekonomisk brottslighet tidigare, vill minnas att det var nåt ställningsföretag han plundrade.
Citera
2025-06-30, 17:52
Medlem
Det är inte DVT assistans, den som ens kom på tanken att nämna dem, kan inte ha någon som helst insyn i branschen.

Seriösare företag finns inte.

Jag har anlitat dem till 6 olika huvudmän som aldrig velat byta.

De är extremt kunniga och följer alla regler, till och med så jag ibland önskat att man kunde vara lite flexibel 😉

De har blivit tillfrågade att ta över uppdrag men de avstår.

Dessutom behöver det ägarparet inte ägna sig åt brottslighet, deras ekonomiska trygghet är säkrad för länge sedan

Det samma gäller grundaren.

Så ni som sprider lögner ta gärna tillbaka dem.
Citera
2025-07-02, 19:01
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotrobot
Ser att han sitter i styrelsen för en BRF med en person med ett namn som får mig att tänka på just speedway. Inte helt säker på att det är samma person dock.
Vet att han även fungerat som god man åt olika personer med funktionsvariatoner, efter avtjänat straff.
En bekant "läckte" detta till tingsrätten. Så var de uppdragen avslutade.
Citera
2025-07-02, 19:03
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magiqua
Det är inte DVT assistans, den som ens kom på tanken att nämna dem, kan inte ha någon som helst insyn i branschen.

Seriösare företag finns inte.

Jag har anlitat dem till 6 olika huvudmän som aldrig velat byta.

De är extremt kunniga och följer alla regler, till och med så jag ibland önskat att man kunde vara lite flexibel 😉

De har blivit tillfrågade att ta över uppdrag men de avstår.

Dessutom behöver det ägarparet inte ägna sig åt brottslighet, deras ekonomiska trygghet är säkrad för länge sedan

Det samma gäller grundaren.

Så ni som sprider lögner ta gärna tillbaka dem.
Men... det ÄR life care assistans det handlar om, F.E och sambon P.
Citera
2025-07-02, 19:05
Medlem
Mr Magoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skrotrobot
Jo, det är samma person
Citera
2025-07-15, 13:36
Medlem
Anniaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Magoo

Vilken pinsam person. Han har alltid haft mindrevärdeskomplex.
Ljög redan som tonåring om allt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in