2025-06-19, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Har ju smällt i grannkommunerna Eksjö och Jönköping för inte alls så länge sedan, men den här gången var det dags för Nässjöborna.

Polisen utreder ett möjligt samband med sprängningen på Ekhagen i Jönköping som skedde den 4 juni.

Ekhagen pratades det ju om att ev nån koranbrännare var måltavlan? I så fall förstår jag inte hur detta hänger ihop… Men polisen kanske sitter på mer info.
Citera
2025-06-19, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WGfeiL
Ekhagen pratades det ju om att ev nån koranbrännare var måltavlan? I så fall förstår jag inte hur detta hänger ihop… Men polisen kanske sitter på mer info.
Står följande i en artikel som Jönköpings-Posten publicerade tidigare idag:
Citat:
En villaexplosion skedde vid midnatt på en adress i Nässjö. Explosionen ska ha orsakat rökutveckling och mindre materiella skador. Personer var hemma vid tillfället men ingen skadades

Nu utreder polisen ett möjligt samband med sprängningen på Ekhagen.

Plus artikel så jag vet inte vad resten av artikeln innehåller.
Citera
2025-06-19, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WGfeiL

Det var väl iofs bara spekulation här.
Citera
2025-06-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chewgum
Står följande i en artikel som Jönköpings-Posten publicerade tidigare idag:

Plus artikel så jag vet inte vad resten av artikeln innehåller.

I artikeln står det inget mer än att det bara är något som undersöks, låter inte som det är någon direkt misstanke om att de hänger ihop:

Citat:
– Vi tittar på det. Det är ändå en sprängning i hyfsad närtid som gör det särskilt speciellt, konstaterar Jönköpingspolisens Erik Lindblad.

Just nu är det alltså tidsaspekten mellan händelserna som gör det intressant för polisen.

– Nu har vi två explosioner och de är av ungefärlig samma kaliber.

https://www.jp.se/2025-06-19/nassjoexplosion-kan-ha-ett-samband-med-dadet-pa-ekhagen/
Citera
2025-06-20, 08:05
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joeinteexotisk
Är de någon som lånat pengar från Märsta nu igen? Var väl samma ”familj” som nästan
Fick sin pizzeria sprängd i Eksjö för ett par år sedan av samma anledning..

För oss utomstående vad menas med ”lånat pengar i Märsta igen ”?”
Citera
2025-06-20, 14:32
Medlem
liten.igelkotts avatar
Min fru vaknade av explosionen. Bor ganska nära där det hände. Det är ett bra område annars. Gissar på att det var någon restaurangägare som inte ville betala för sig.
Citera
2025-06-20, 17:44
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Min fru vaknade av explosionen. Bor ganska nära där det hände. Det är ett bra område annars. Gissar på att det var någon restaurangägare som inte ville betala för sig.

Så ”beskyddar ” verksamheten hittat till
Nässjö 🤔
Citera
2025-06-20, 17:59
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Så ”beskyddar ” verksamheten hittat till
Nässjö 🤔

Jag vet inte men det är min gissning. Alternativt har Vattenfall tagit i med hårdhandskarna mot folk som inte betalat sin elräkning. Men det är nog mindre troligt. Gissar på en restaurangägare som inte valt att betala för beskydd. De kan ju ha resturanger i Jönköping men bo i Nässjö.
Citera
2025-06-20, 18:29
Medlem
mosesjrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av liten.igelkott
Jag vet inte men det är min gissning. Alternativt har Vattenfall tagit i med hårdhandskarna mot folk som inte betalat sin elräkning. Men det är nog mindre troligt. Gissar på en restaurangägare som inte valt att betala för beskydd. De kan ju ha resturanger i Jönköping men bo i Nässjö.

Likväl kan en lokal förmåga vara anlitad..

Tveksamt man åker Jönköping tur & retur med en ”Kinapuff”
Citera
2025-06-20, 18:35
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mosesjr
Likväl kan en lokal förmåga vara anlitad..

Tveksamt man åker Jönköping tur & retur med en ”Kinapuff”

Det var betydligt mer än en kinapuff. Givetvis kan en lokal förmåga ha varit anlitad men även lokala förmågor kan vara medlemmar i ett gäng. Någon koppling till en större verksamhet finns.

Jönköping - Nässjö är dock inte någon större sträcka. Det känns givet att det har med det så kallade undre världen att göra.
Citera
2025-06-21, 21:16
Medlem
666nomads avatar
Så sprängdåd har nu hittat till ” ett annat Småland ”?
Senast redigerad av 666nomad 2025-06-21 kl. 21:24.
Citera
2025-06-25, 11:00
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paelsmaestaren
Du jag kan nog säga T dig att jag har vart sprängkåt förr så det är inget nytt!!!

Har fler fått en bomb i Nässjö!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in