Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2025-06-19, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
https://www.klart.se/artikel/julivadret/

Du ser ut att få rätt. Sommaren kan skrivas av redan nu för norra Sverige, det är kuksommar igen. Frågan är om vi inte kan skriva av sommaren även för södra Sverige förutom sydostkusten. Enligt långprognosen kommer hela landet utom möjligen Skåne få kallt och blött ända till mitten av juli. Sedan (kanske) en kil med varmluft når upp i höjd till Dalarna nånstans, men det verkar hänga på en väldigt skör tråd. Blir nog bara pannkaka av det också.
Det är helt uppenbart att varmluften och högtrycket parkerat över syd och centraleuropa i år också, och lågtrycken tar en nordlig bana över Sverige.
Boka biljetter utomlands nu!!
Fan framåt slutet av juli så kommer folk hänga på flygplansvingarna för att få komma ner till medelhavet och få lite sol!

Norra Sverige kommer knappt få 20 grader närmaste 2 veckorna, på kvällarna känns det redan som höst. Ska bli skönt att flytta faktiskt. Nu är det 4e året i rad som vi inte tagit ut båten.
Citera
2025-06-19, 20:31
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Stockholm Stockholm Stockholm hela tiden! Det har varit skyfall på flera platser i landet.

Tror du Sverige bara är Stockholm eller?
Men lugna ner dig. Jag undrade bara var det har varit skyfall...
Citera
2025-06-19, 21:05
Medlem
talcsofts avatar
Extremt växlande väder idag. Tre skurar, mulet och strålande sol.

Hela 24! Grader på lördag, sedan halkar temperaturen ner till 15 och orkar inte över 19 nästa 10 dagar.

Nu har snart juni gått, men sommaren brukar komma igång först efter midsommar i min erfarenhet.

Jag var nere på gran canaria v.23 och det var underbart varmt och skönt väder. På kvällen tar man långbyxor men var för varmt med en kofta. 1€ tacos och 5€ svinstark margarita på tko tacos. Stort tips om ni mår allvarligt dåligt av vädret. Planet var fullsatt
Citera
2025-06-19, 22:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av talcsoft
Extremt växlande väder idag. Tre skurar, mulet och strålande sol.

Hela 24! Grader på lördag, sedan halkar temperaturen ner till 15 och orkar inte över 19 nästa 10 dagar.

Nu har snart juni gått, men sommaren brukar komma igång först efter midsommar i min erfarenhet.

Jag var nere på gran canaria v.23 och det var underbart varmt och skönt väder. På kvällen tar man långbyxor men var för varmt med en kofta. 1€ tacos och 5€ svinstark margarita på tko tacos. Stort tips om ni mår allvarligt dåligt av vädret. Planet var fullsatt

En bra sommar så har värmen redan kommit och gått ett par gånger, hittills har vi haft en period med värme som varade i hela 2 dagar förra helgen.

Vissa platser i södra Sverige kommer få bra väder på midsommar men sedan ser det sämre ut.

Men jag har gått med höstjackan på idag då det blåser stormen och är nordvästvind, förvisso bara en skjorta under men ändå, ibland kan man ta av sig jackan om solen skiner några minuter.

Det var förresten andra gången i sommar som jag lagade flaggan som blåste sönder igen.
Citera
2025-06-19, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
En bra sommar så har värmen redan kommit och gått ett par gånger, hittills har vi haft en period med värme som varade i hela 2 dagar förra helgen.

Vissa platser i södra Sverige kommer få bra väder på midsommar men sedan ser det sämre ut.

Men jag har gått med höstjackan på idag då det blåser stormen och är nordvästvind, förvisso bara en skjorta under men ändå, ibland kan man ta av sig jackan om solen skiner några minuter.

Det var förresten andra gången i sommar som jag lagade flaggan som blåste sönder igen.

Jävla kuksommar. Regnar det inte så blåser det. Ynka 2 högsommardagar hittills när vi nu snart passerat midsommar måste vara nära bottenrekord. Förra året var det iaf varmt i maj och året innan var juni bra, men i år verkar bli en rakt igenom kass sommar.
Citera
2025-06-20, 03:59
Medlem
Citat:
Jävla kuksommar. Regnar det inte så blåser det. Ynka 2 högsommardagar hittills när vi nu snart passerat midsommar måste vara nära bottenrekord. Förra året var det iaf varmt i maj och året innan var juni bra, men i år verkar bli en rakt igenom kass sommar.

Där sa du det!

Dagarna det kommer vara ''fint'' väder, så kommer det blåsa utav bara helvete Så det är inte ''fint' väder då.
Citera
2025-06-20, 04:02
Medlem
Det är en jävla aktivitet ute på atlanten, lågtrycken kommer avlösa varandra resten av Juni.
Citera
2025-06-20, 10:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det är en jävla aktivitet ute på atlanten, lågtrycken kommer avlösa varandra resten av Juni.

Verkligen, är ändå rätt många soltimmar emellanåt men då blåser det nordväststormen.
En fin helg på hela Juni måste vara något bottenrekord.
Citera
2025-06-20, 13:15
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niceweathertoday
Verkligen, är ändå rätt många soltimmar emellanåt men då blåser det nordväststormen.
En fin helg på hela Juni måste vara något bottenrekord.

Hela sommaren kommer bli ett bottenrekord! Skitsommar!

Men istiden är ju på väg då golfströmmen stannar snart av och tvingar jetströmmen söder om sverige. Kalla och fuktiga vindar från Atlanten kommer ge en skitsommar, kylslagen höst och vinter.
Senast redigerad av Klappasäften 2025-06-20 kl. 13:19.
Citera
2025-06-20, 14:23
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Har du bokat någon spanienresa än? I södra Spanien är det 40 grader.
Citera
2025-06-20, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Hela sommaren kommer bli ett bottenrekord! Skitsommar!

Men istiden är ju på väg då golfströmmen stannar snart av och tvingar jetströmmen söder om sverige. Kalla och fuktiga vindar från Atlanten kommer ge en skitsommar, kylslagen höst och vinter.

Precis så är det. Så jävla deprimerande att vi nu får ännu en skitsommar. Man har gått och längtat och hoppats hela vintern och våren och så blir det bara skit av allt.
FAN!!!
Citera
2025-06-21, 04:39
Medlem
Det är väl ändå ganska normalt svenskt sommarväder, vaken mycket varmt eller mycket kallt. Lite mulet nu, men regnar inte. Ibland måste det ju regna så att inte en massa torkar ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in