2025-06-19, 21:40
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Förklara istället varför vi ska ge dem något öht när de beter sig som den värsta typen av skitstövlar som finns på planeten.

Varför ska jag förklara det? Det är inte jag som beslutat om sanktioner, det är inte jag som vill förhindra att Iran skaffar kärnvapen.

Det är nåt du behöver fråga "dem" om.

Och inget land i Mellanöstern kommer just nu ens nära den überskitstövel-nivå som Israel uppvisar. Syrien och Bashar al Assad kunde länge tävla med Israel, men nu när Syrien har fått nåt underligt islamistiskt halv-humanistiskt ledarskap så ligger Israel som ensam klar etta i toppen. Just nu visar mätaren på "avskyvärd stat"...
Citera
2025-06-19, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retina
Aha, så bara F35 kan användas just nu.

Nej det går bra med F-15 och F-16 också då Irans luftvärn och flygvapen är utslaget så kan man flyga vad som helst.
Gamla lansen skulle kunna dundra in på låg höjd. Draken och Viggen likaså.
Man skulle kunna släpa tomglas på iranierna från en Cessna, hahaha.
Iran har sina missiler sen är det inte mer.
Frågan är om det bara är snack eller om dom har nyare och bättre missiler att dra iväg redan i natt.

Det jag skulle vilja se är att halva Iran bombas med klusterbomber från B-52r våg efter våg.
Några härliga bunker busters på kärnanläggningarna från B2rna på kärnanläggningarna.
Bomba Irans elnät, vattenförsörjning och gör livet till ett helvete för dom.
Citera
Medlem
[quote=Senilix|92223697]
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts

Verkar mer än lite desperat att svara sig själv. Fast Du fattar kanske inte det heller...

Har Israel luftherravälde över Iran?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Varför ska jag förklara det? Det är inte jag som beslutat om sanktioner, det är inte jag som vill förhindra att Iran skaffar kärnvapen.

Det är nåt du behöver fråga "dem" om.

Och inget land i Mellanöstern kommer just nu ens nära den überskitstövel-nivå som Israel uppvisar. Syrien och Bashar al Assad kunde länge tävla med Israel, men nu när Syrien har fått nåt underligt islamistiskt halv-humanistiskt ledarskap så ligger Israel som ensam klar etta i toppen. Just nu visar mätaren på "avskyvärd stat"...

Så du vill således att vanvettsmullorna i Iran skall ha tillgång till kärnvapen?
Bra,du snackar med lögntrut mest hela tiden,men nu vet vi ju vad en vettvilling som du personligen vill..men aldrig kommer att få..:-)
Citera
2025-06-19, 21:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Nej jag fattar det, men nu är det så att vi är många som inte vill ge en dödskult som inte har några spärrar öht kärnvapen. Jag fattar att du är trög men du kanske kan åka till Iran och kontrollera om de verkligen inte är en dödskult innan du påstår att de är fredliga?
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Ayatollan har mordhotats av sionisterna nu. Illa, mycket illa.

Ja lite korkat, det har du rätt i. Varför slår ut en Ayatolla som redan har en fot i graven? Det är hans utvalde efterträdare som krutet borde läggas på. 👍
Citera
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Threadkiller
Du missbedömer å det kraftigaste maktförhållandet mellan Israel och västvärlden. Israel behöver oss, vi behöver inte dem, annat än för att slippa ha ytterligare sju miljoner judar bosatta här.

Israel är inte i närheten av Hormuzsundet. Inte ens om Iran förvandlades till en failed state finns det några utsikter att Israel ska dominera den. Suezkanalen domineras av Egypten, vilket inte påverkas av Irans eventuella fall. IMEC, i den mån det existerar, kan förvisso påverkas av händelseutvecklingen men är inget som Israel har den minsta möjlighet att dominera unilateralt.

Kort sagt, var får du allt ifrån? Tror du att judarna är Guds utvalda folk (eller reptiloider från Draco) och har övermänsklig kapacitet att kontrollera världen, eller vad?

Ja, det finns en hel del hat mot Europa bland judarna. De litar inte på oss och vi ska verkligen inte lita på dem. Men vi är den långt starkare parten och de kan inte "kasta oss åt i papperskorgen som en förbrukad hora" även om de skulle vilja.
Han kanske menar att skulle Israel göra sig av med regimen i Iran och påverka vem som blir ny ledare för landet som tillgodoser deras intressen så blir Israel det enda landet i regionen med kärnvapen och kan då styra och ställa?
Citera
Avslutad
Citat:
Iran slutade anrika uran som ett resultat av överenskommelsen med väst och började anrika uran igen först efter att Trump bröt den överenskommelse om "icke kärnvapen" som redan fanns. Under Trump första presidentskap (om man nu kan kalla det för det). Ren idioti från Trumps sida, och gissa vems noter han dansade efter den gången också...

Iran har anrikat uran sedan dess och inte gjort nån hemlighet av det heller, samtidigt som man signalerat att man är villig att förhandla. Och en del av de förhandlingar som pågick mellan USA och Iran gällde uttryckligen det anrikade uranet, som Iran skulle lämna ifrån sig. Att anrika uran var ett sätt för Iran att få litet "bättre kort på hand" (för att citera dum-Trumpen).

Så om nåt är "pinsamt" är det nog snarare att du uttalar dig om nåt du inte riktigt verkar förstå...

Men allt det här var för en vecka sedan. Nu har Netanyahus angrepp på Iran avbrutit alla förhandlingar, det anrikade uranet har enligt rykten transporterats i säkert förvar i Ryssland och Iran har inget att förlora på att faktiskt bygga kärnvapen. Tvärtom, efter Israels ensidiga angrepp och till följd av hotet från USA har de allt att vinna på det.
Förklara för mig varför Iran började anrika uran igen. I vilket syfte behövde de bättre kort på handen? Vad ville de uppnå med att anrika uran?
Citera
2025-06-19, 21:49
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFourthTurning
Har Iran gjort det? Länka en första handskälla tack, dvs ett direkt citat från relevanta iranska makthavare där man säger just det du påstår "vi ska utveckla kärnvapen och förinta Israel"

"If one day, the Islamic World is also equipped with weapons like those that Israel possesses now, then the imperialists' strategy will reach a standstill because the use of even one nuclear bomb inside Israel will destroy everything. However, it will only harm the Islamic world. It is not irrational to contemplate such an eventuality."

-- President Hashemi Rafsanjani on Qods Day, December 14, 2001
https://www.washingtoninstitute.org/policy-analysis/iranian-ticking-bomb
En rolig sak med ovanstående tal är att Hamas sa till Iran att det där inte lät så roligt (eftersom de av naturliga skäl inte vill att Iran ska spränga en atombomb mitt ibland alla palestinier). Men Hamas verkar trots det inte ha fattat att de är Irans nyttiga idioter som Iran lär kasta framför bussen om de får tillfälle att gå efter Israel.
Citera
2025-06-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Varför fegar clownen Trump ur? Gå bara in och bomba skiten åt helvete!
Putin vill att han ska lägga sig i och störa Israel men inte bidra, så det är vad TACO gör.
Citera
2025-06-19, 21:51
Medlem
Senilixs avatar
[quote=retina|92223727]
Citat:
Ursprungligen postat av Senilix

Har Israel luftherravälde över Iran?
Misslyckas Du citera någon medvetet..?
Om inte får Du återkomma med något relevant....
Citera
2025-06-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Och jag gav dig ett svar. Militanta islamistiska faktioner som kuvar civilbefolkningen precis som man gjorde i Irak och Syrien efter att USA stoppade sin pillesnopp i sandlådan. Om Iran destabiliseras så kommer du få samma sak gånger 10. Och under huven så kommer du hitta Mossad och CIA precis som i Irak.

Nä, det känns som en väldigt slarvig och bristfällig åsikt som inte är belagd med någon djupare kunskap.

Tyvärr så måste jag avvisa din idé.

Jag var öppen för att bli övertygad men du verkar ärligt talat inte vara särskilt kunnig eller påläst om Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in