2025-06-19, 20:00
Medlem
Jag har en granne som är otroligt jobbigt..vi bor ganska nära varandra och därför tror han att. Vi är bästa kompisar...jag är en ganska snäll person..men jag käannner att jag fått nog..häromdagen så satt jag ute på min trappa och drack kaffe. Och det va så där skönt..då kommer grannen och vill att jag ska komma in till han och dricka kaffe ..jag sa till slut nej och han blev otroligt förnärmad ...så här har det hållt på i 7år. .står jag på tomten och jobbar .så kommer han direkt...förra året berätta han om. Hon som bodde här innan .att han brukade kolla på henne när hon ji k ut på morgonen .och hon hade otroligt stora bröst...Han är otroligt lik Ove i Solsidan .alltså till sättet och ibland .har jag lust att bara ställa mig och skrika åt han som Alex gjorde i Solsidan...vad ska jag göra..har ni några bra råd.
Citera
2025-06-19, 20:12
Medlem
Studioworkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elins92
Jag har en granne som är otroligt jobbigt..vi bor ganska nära varandra och därför tror han att. Vi är bästa kompisar...jag är en ganska snäll person..men jag käannner att jag fått nog..häromdagen så satt jag ute på min trappa och drack kaffe. Och det va så där skönt..då kommer grannen och vill att jag ska komma in till han och dricka kaffe ..jag sa till slut nej och han blev otroligt förnärmad ...så här har det hållt på i 7år. .står jag på tomten och jobbar .så kommer han direkt...förra året berätta han om. Hon som bodde här innan .att han brukade kolla på henne när hon ji k ut på morgonen .och hon hade otroligt stora bröst...Han är otroligt lik Ove i Solsidan .alltså till sättet och ibland .har jag lust att bara ställa mig och skrika åt han som Alex gjorde i Solsidan...vad ska jag göra..har ni några bra råd.

Skrik som Alex.
Citera
2025-06-19, 20:14
Avslutad
Fy fan, hade en snarlika granne när jag var yngre.. han var rätt rolig att festa med men det hände kanske 2-3 ggr per år. Övriga tiden trodde han att vi var bästa vänner och kunde i alla tider på dygnet banka på dörren och skrika i brevinkastet. Spelade ingen roll vad jag sa eller gjorde så hjälpte det inte, fick ingen hjälp av hyresvärden trots att polisen och ordningsvakter var där varje helg och minst 1 gång per vecka.. jag flyttade till slut.

Börja med att säga till på skarpen att du inte vill ha någon kontakt, ring din hyresvärd, fråga om andra grannar har samma upplevelser. Hoppas det löser sig för dig.
Citera
2025-06-19, 20:24
Medlem
Onanikrems avatar
Bara säg åt honom att:

Nej jag vill inte dricka kaffe med dig!
Nej jag vill inte umgås med dig.
Nej jag har inte stora bröst.

Haft en del idioter till grannar genom åren..
Första gången: Nej tack.
Andra gången: Nej,
Tredje gången: Stick för fan härifrån!
Vissa har svårt för att fatta.

Antar du är kvinna eftersom han drog upp förra grannes bröst? Säg då att du är lesbiskfeministnazist som hatar alla män och har avklippta pungkulor i Julgranen varje år. Förmodligen undviker han dig efter det.
Hårt ja, men inte lätt att undvika idioter i bland.
Vill man inte umgås så respektera det då!
Senast redigerad av Onanikrem 2025-06-19 kl. 20:39.
Citera
2025-06-19, 20:26
Avslutad
Citat:
Nästa gång han dyker upp säg bara att du inte vill umgås med honom och att du skulle uppskatta om han vill lämna dig ifred. Thats is. Dra en tydlig gräns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solestrolls
Nästa gång han dyker upp säg bara att du inte vill umgås med honom och att du skulle uppskatta om han vill lämna dig ifred. Thats is. Dra en tydlig gräns.
ok ska försöka
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Studioworks
Skrik som Alex.

Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Gå över till grannen och rådfråga om denne har bra tips om rättstavningsprogram. Kanske får ni ett mer intellektuellt utbyte än bara kaffe och bröst.
Du har redan fått flera bra råd här ser jag.

Du kanske är lite vag i ditt sätt att säga NEJ ts?
Ett bra tips är att ställa dig framför spegeln och öva på att säga nej med väldigt bestämd röst. Samtidigt skjuter du bestämt handflatorna framåt i en bestämd gest (tänk dig att du ska stoppa en bil som kör emot dig frontalt). Filma gärna övningen. Titta sedan kritiskt flera gånger på filminspelningen.
Om så behövs, upprepa tills du är nöjd och testa sedan på grannen.

Funkar det inte, gör hela övningen från början.

Lycka till
Citera
2025-06-19, 20:28
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKonstig
Fy fan, hade en snarlika granne när jag var yngre.. han var rätt rolig att festa med men det hände kanske 2-3 ggr per år. Övriga tiden trodde han att vi var bästa vänner och kunde i alla tider på dygnet banka på dörren och skrika i brevinkastet. Spelade ingen roll vad jag sa eller gjorde så hjälpte det inte, fick ingen hjälp av hyresvärden trots att polisen och ordningsvakter var där varje helg och minst 1 gång per vecka.. jag flyttade till slut.

Börja med att säga till på skarpen att du inte vill ha någon kontakt, ring din hyresvärd, fråga om andra grannar har samma upplevelser. Hoppas det löser sig för dig.

Låter som TS bor i hus, då den skriver att den är ute i trädgården samt dricker kaffe på trappan.
Då vill man kanske inte skrika på grannen och på så sätt skapa en fiende. Låter inte som grannen skulle göra tummen upp och vara glad resten utav tiden om man skriker på den.
Citera
2025-06-19, 20:37
Avslutad
Citat:
ok ska försöka
Gör det bara! Sen får du vara ifred. Lycka till!
Citera
2025-06-19, 20:38
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
ok ska försöka

"nej, jag tar mitt morgonkaffe just nu, vill helst av allt bara bli lämnad nu ifred."
Citera
2025-06-19, 20:42
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Låter som TS bor i hus, då den skriver att den är ute i trädgården samt dricker kaffe på trappan.
Då vill man kanske inte skrika på grannen och på så sätt skapa en fiende. Låter inte som grannen skulle göra tummen upp och vara glad resten utav tiden om man skriker på den.
Respekteras inte NEJ tre gånger får man ta till det tyngre artilleriet, då är det någon som inte förstår det sociala samspelet.
Citera
2025-06-19, 20:47
Medlem
Säg att du gärna vill njuta själv av ditt kaffe? Behöver ju inte vara otrevlig, tydlig men bestämd.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in