2025-06-19, 19:34
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vilken konstigt resonemang. Tingsrätten har bevisat att dom just nu tror det genom beslutet att inte häkta.

Jag tror att dom just nu bedömer att dom inte har bevisning för att styrka att brotten är grova eller få till fällande domar i samtliga enskilda fall.

Normalt pågår en ekobrottsutredning i mindre än 6 månader och det drar ut på tiden.

Styrka brott?
jag kan inget om det här så kanske är helt ute och cyklar.
Men min första tanke är. Det är bara kontakta yt/googel eller vem fan som som äger skiten.
Fråga hej hur mkt lön har ni betalat ut till chrippa?

Sen ringer man skatteverket och frågar hur mkt skatt han har betalat.

och ja jag fattar att det krävs mer än så. Men att dom inte har bevis behöver du nog inte oroa dig över. och jag antar att ingen vet vad Julia har bidragit med?
Citera
2025-06-19, 19:35
Medlem
DiViNEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Du kan bli häktad för mindre allvarliga brott än sådär också precis som man kan vara på fri fot vid högre straffvärdet.

Återigen : två exempel i hyffsad nutid är Alexander Ernstberger som var häktad 2 månader sen på fri fot genom hela processen. 6 års fängelse.

Eller hans kompanjon David som aldrig var häktad under hela utredningen. 5års fängelse.

Ekobrott är inte som vapen, grova narkotika eller våldsbrott då man i princip alltid häktar om det föreligger sannolika skäl.

Reseförbudet ( med anmälningsplikt) ersätter ju häktnigen, inget man belägger folk med på för små trams månad efter månad efter månad för brott som inte ses som allvarliga.

Det föreligger ingen kollusionsfara i detta ärendet då alla redan är förhöra ( alla mistäkta), alla enheter beslagtagna och tömda och uppgifterma från banker osv heller inget någon kan påverka.

Kollusionsfara är den enskilt vanligaste anledningen till häktning.

Du kan inte utläsa överhuvudtaget någonting gällande vad straffet kommer landa någonstans baserat på att han just nu är på fri fot.

Nu kommer pallal hålla sig ifrån tråden en stund, hon gör så när hon blir ägd.
Citera
2025-06-19, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det är helt horribelt. Jag är inte superduktig i sånt här. Men lär mig.
Jag har nu lärt mig att om man begår ett brott. Riskerar straff. Då är det ok att begå mindre brott eftersom det lönar sig i form av att inte bli straffad.
Han kan i praktiken våldta någon eftersom ekonomiska brott ses som mer allvarligt och komma undan med våldtäkten. Sjukt.
Haha, ja, detta land är helt otroligt misslyckat.
Senast redigerad av Karlhakansson 2025-06-19 kl. 19:51.
Citera
2025-06-19, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vilken konstigt resonemang. Tingsrätten har bevisat att dom just nu tror det genom beslutet att inte häkta.

Jag tror att dom just nu bedömer att dom inte har bevisning för att styrka att brotten är grova eller få till fällande domar i samtliga enskilda fall.

Normalt pågår en ekobrottsutredning i mindre än 6 månader och det drar ut på tiden.

Sen har det ju hänt en del goda saker redan, och jag är förvånad att 400Ben, Tomten, 111-111 eller någon av eftersläntrarna inte rapporterat det än.
Nu skall vi inte förstöra midsommaren för Jocke, utan glädjas med Linnea och Chrippa istället
Citera
2025-06-19, 20:17
Avslutad
[quote=Goldentie|92222849]
Sen har det ju hänt en del goda saker redan, och jag är förvånad att 400Ben, Tomten, 111-111 eller någon av eftersläntrarna inte rapporterat det än.
Nu skall vi inte förstöra midsommaren för Jocke, utan glädjas med Linnea och Chrippa istället

Ska C & L flytta Barnrummet i helgen alltså för väldigt snart får dom besök
På Ekholms...42 B. av vissa myndigheter.
Citera
2025-06-19, 20:37
Medlem
Har Räkan deklarerat 0 för 2024??
2024 kommer också framöver såklart att tas upp av Eko.
Citera
2025-06-19, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patris
Haha.. tänkte på det också. Har han grävt ner Rolex-klockor och kontanter?

Lite skillnad på Pablos kapital och Chrippas

En fejk Rolex är nog inte vattentät så kul hitta den rostig sen 😂😂😂
Citera
2025-06-19, 20:54
Medlem
Dom ska gifta sig och är lyckliga i det, men ni kan bara sprätta skit.
Varför kan ni inte glädjas med dom i att dom har hittat sitt livs kärlek i varandra och den första riktiga kärleken och nu ska dom viga sitt liv åt varandra. Det är vackert.
Citera
2025-06-19, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Varför kan ni inte glädjas med dom i att dom har hittat sitt livs kärlek i varandra och den första riktiga kärleken och nu ska dom viga sitt liv åt varandra. Det är vackert.

Lika vackert som att sälja porr?
Citera
2025-06-19, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364

Hade jag varit Linnea så hade jag åtminstone krävt att fanskapet gått ut grundskolan först av allt. Det är fanimej ren skam att han tror sig kunna fuska sig genom livet bara sådär. Frågan kvarstår var han fick pengar till alla dessa resor de gjorde under 2024 t e x. Inte genom hårt arbete iallafall.
Senast redigerad av kajnus 2025-06-19 kl. 21:33.
Citera
2025-06-19, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajnus
Hade jag varit Linnea så hade jag åtminstone krävt att fanskapet gått ut grundskolan först av allt. Det är fanimej ren skam att han tror sig kunna fuska sig genom livet bara sådär. Frågan kvarstår var han fick pengar till alla dessa resor de gjorde under 2024 t e x. Inte genom hårt arbete iallafall.
Så människor som inte klarat grundskolan ska inte får bli kära och gifta sig?
Citera
2025-06-19, 21:42
Medlem
hippien47s avatar
Det mest tragiska med deras relation är att Chrippa tror att Linnea inte kommer lämna honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in