2025-06-19, 18:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Så du tror på riktigt att han får under 1.5 år??

Vilken konstigt resonemang. Tingsrätten har bevisat att dom just nu tror det genom beslutet att inte häkta.

Jag tror att dom just nu bedömer att dom inte har bevisning för att styrka att brotten är grova eller få till fällande domar i samtliga enskilda fall.

Normalt pågår en ekobrottsutredning i mindre än 6 månader och det drar ut på tiden.
Senast redigerad av Pallal 2025-06-19 kl. 18:23.
Citera
2025-06-19, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vilken konstig tanke att jag gissar och har mig. Tingsrätten har visat att dom just nu tror det genom beslutet att inte häkta.

Du kan bli häktad för mindre allvarliga brott än sådär också precis som man kan vara på fri fot vid högre straffvärdet.

Återigen : två exempel i hyffsad nutid är Alexander Ernstberger som var häktad 2 månader sen på fri fot genom hela processen. 6 års fängelse.

Eller hans kompanjon David som aldrig var häktad under hela utredningen. 5års fängelse.

Ekobrott är inte som vapen, grova narkotika eller våldsbrott då man i princip alltid häktar om det föreligger sannolika skäl.

Reseförbudet ( med anmälningsplikt) ersätter ju häktnigen, inget man belägger folk med på för små trams månad efter månad efter månad för brott som inte ses som allvarliga.

Det föreligger ingen kollusionsfara i detta ärendet då alla redan är förhöra ( alla mistäkta), alla enheter beslagtagna och tömda och uppgifterma från banker osv heller inget någon kan påverka.

Kollusionsfara är den enskilt vanligaste anledningen till häktning.

Du kan inte utläsa överhuvudtaget någonting gällande vad straffet kommer landa någonstans baserat på att han just nu är på fri fot.
Senast redigerad av ErikHae86 2025-06-19 kl. 18:49.
Citera
2025-06-19, 18:42
Medlem
Här är ett exempel på en person som till slut dömdes till villkorlig dom. Straffvärdet var enligt domstolen 6 månaders fängelse.
Men han hade gjort en månad i häktet och rätten ansåg inte fängelse som motiverat för den äldre mannnen.

Han var häktad en månad. Så som sagt :

Man kan bli häktad för "mindre allvarlig" brottslighet likväl som du kan vara på fri fot misstänkt för grövre brottslighet.

Om du Palla tar Räkans fri fot just nu som ett bevis för att han kommer få under 1.5 år i fängelse.

Då får hen tro det, kommer visa sig att hen hade fel dock.

https://sites.jmk.su.se/laget/domen-mot-frida-karlssons-stalker-har-fallit/10138
Senast redigerad av ErikHae86 2025-06-19 kl. 18:51.
Citera
2025-06-19, 18:52
Medlem
Jag såg på instagram att dom kollat på festlokal och att Linnea valt sin brudklänning. Det är fina nyheter och jag längtar verkligen efter att se henne som brud. Hon så är vacker annars så hon blir nog en av dom vackraste brudar jag sett.
Det är så härligt att se att dom fortfarande orkar dela med sig och att allt verkar bli som dom vill.
Citera
2025-06-19, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Jag såg på instagram att dom kollat på festlokal och att Linnea valt sin brudklänning. Det är fina nyheter och jag längtar verkligen efter att se henne som brud. Hon så är vacker annars så hon blir nog en av dom vackraste brudar jag sett.
Det är så härligt att se att dom fortfarande orkar dela med sig och att allt verkar bli som dom vill.

Vem betalar kalaset ? Knappast räkan?

Blir väl knappast 100 gäster plus

30-50 inklusive familj och släkt?

Kanske han har råd med om lyckas sälja en del nakenbilder innan dess dock.
Citera
2025-06-19, 18:57
Medlem
Citat:

Jag vet inte ett dugg om hur många som är bjudna men om folk gifter sig så är väl det viktigaste att dom själva är på plats och säger ja till varandra.
Jag tror det kommer bli ett vackert bröllop oavsett hur många gäster det är eller om det inte är några gäster och bara vittnen. Hon är vacker och kommer vara väldigt vacker som brud och dom älskar varandra och det kommer att synas.
Citera
2025-06-19, 18:58
Medlem
Citat:

Blir närmasta sörjande. Föräldrar och syskon.
Citera
2025-06-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 111-111
Det kan man tycka men tydligen är det så att väntar åtal för ett brott som ger ett visst straff kan man under tiden begå massa "mindre" brott som tex stalking, hot, köra för fort, hugga ner en julgran, folkbokföringsbrott osv osv utan åtgärd eftersom de inte är "lika allvarliga". Jättekonstigt men fullt lagligt eftersom de skrivs av.
Jag kan förstå att vissa brott inte ändrar domen men det borde vara brott som begås under samma tid som det större brottet, inte de som sker under väntan på åtal eller inte åtal.
Du ska inte lyssna så mycket på Jocke, han kan inget även om han låtsas det och det som du påstår så fungerar det inte.
Citera
2025-06-19, 19:05
Medlem
Tarmstuvnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vad du tror är inte intressant.
-
Vad tror du nu när du vet allt detta?

Citera
2025-06-19, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Blir närmasta sörjande. Föräldrar och syskon.
Varför denna negativitet? Det är en ljus och lycklig händelse för dom så varför måste du sitta här och vara negativ?
Citera
2025-06-19, 19:18
Medlem
patriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treschow
Måste vara så jävla ångestfyllt att man måste posta inlägg med "Som Pablo, allt är nergrävt". Mannen, du äger inte ett jävla öre.

Haha.. tänkte på det också. Har han grävt ner Rolex-klockor och kontanter?

Lite skillnad på Pablos kapital och Chrippas
Citera
2025-06-19, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Varför denna negativitet? Det är en ljus och lycklig händelse för dom så varför måste du sitta här och vara negativ?

Ok vi är lite positiva. Det blir föräldrar, syskon, mat och anfetamin

Pengarna för kalaset bör gå till hans skulder.

Får vi höra "Ska fylla ett barn" när han och Linnea springer ut från Kommunhuset? Kommer KF närvara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in