2025-06-19, 14:20
Medlem
Lavas avatar
Föräldrarna kommer från Palestina respektive Libanon.
Familjen hette Mohammed i efternamn men bytte till Mohamsson för att hedra Sverige.

Så hur resonerar denna halvpalestinier om Palestinakonflikten? Förvånansvärt balansera:

"I den infekterade frågan om kriget i Gaza säger Simona Mohamsson att det är viktigt att humanitärt stöd når in till befolkningen. Hon vill inte kritisera regeringens beslut att dra in stödet till FN-organet Unrwa, som fått mycket kritik.

– Vår inställning är att stödet ska gå dit stödet gör mest nytta.

Begår Israel krigsbrott i Gaza?

– Det är en juridisk fråga som jag inte tycker politiker ska ta ställning till. Det är viktigt ur politiskt perspektiv att vi får till en långvarig fred. Att de i Gaza får humanitärt stöd och att gisslan kommer tillbaka till sina familjer."

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ons-efternamn/
Citera
2025-06-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
Simona bar tills innan partikarriären tog fart ett familjenamn som var mer genuint mohammed-danskt.

Kommer (L) med Simona som fixstjärna få svenskar som har Mångfald som viktigaste tema att överge (V), (Mp), (C) och (S) ?

Fixstjärna: En som fixar opinionen.
Hon hette Mohamed, hennes föräldrar bytta till dagen efternamn
Citera
2025-06-19, 14:33
Medlem
Mohamsson, låter som att någon försökt Svenssonifiera en Mohammed

Det var allt jag har att dela med mig av i ämnet. Ingen aning om vem det är eller vilka kvalifikationer hon har. Men ser verkligen inte så skarp ut, känns mer som att L hoppas på att värva några Mohammads men samtidigt behålla sina Svenssons, vilket gör namnet komiskt passande. Partiledare idag verkar till 95% väljas utifrån hur deras ansikte skulle passa på partiets Insta, samt hur pass lojal/bra lögnare hen är.
Citera
2025-06-19, 14:53
Medlem
Så sjukt dåligt av L, ingen överlevnadsinstinkt.
De har verkligen gjort ett bottenskrap. Damen tycks ha mycket skit i bagaget.
Citera
2025-06-19, 15:17
Medlem
buzzkillers avatar
Känner ett par som har röstat på liberalerna som nu kommer att överge paritet då de inte vill ha en muslim som företrädare för partiet.
Citera
2025-06-19, 15:46
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverryggenn
Du tänker på Axel Darvik, och ja, han stod för ett svartbygge mitt i centrala Göteborg.

De är skurkar hela bunten, toppolitikerna i Göteborg.. Jävla pack som borde sitta bakom lås och bom, men sådana har ju frisedel.
Citera
2025-06-19, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lashback
Hon har rökt cannabis förut, men har inget minne av det. 😄
Hon har uppenbarligen tillgång till en kran med starka grejer.
Citera
2025-06-19, 15:54
Medlem
Paris24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Föräldrarna kommer från Palestina respektive Libanon.
Familjen hette Mohammed i efternamn men bytte till Mohamsson för att hedra Sverige.

Så hur resonerar denna halvpalestinier om Palestinakonflikten? Förvånansvärt balansera:

"I den infekterade frågan om kriget i Gaza säger Simona Mohamsson att det är viktigt att humanitärt stöd når in till befolkningen. Hon vill inte kritisera regeringens beslut att dra in stödet till FN-organet Unrwa, som fått mycket kritik.

– Vår inställning är att stödet ska gå dit stödet gör mest nytta.

Begår Israel krigsbrott i Gaza?

– Det är en juridisk fråga som jag inte tycker politiker ska ta ställning till. Det är viktigt ur politiskt perspektiv att vi får till en långvarig fred. Att de i Gaza får humanitärt stöd och att gisslan kommer tillbaka till sina familjer."

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ons-efternamn/
Jag tycker allt det lilla jag läst som hon säger är balanserat. Det är just balanserade svar som är efterfrågade i Sverige från politiker. Inte en massa tyckande eller försvar eller attacker eller hukande. Så det är ju lite lovande. Pehrson var alldeles för hukande. L behöver en ledare.

Det är uppenbart att hon flera gånger tränat sig på frågor om Gaza och SD. Svaren är polerade och vettiga. Det är bra. Hon är motsatsen till Vänstern eller Annie Lööf. Sedan får vi se hur hon klarar frågor som är nya och överraskande.
Senast redigerad av Paris24 2025-06-19 kl. 15:57.
Citera
2025-06-19, 15:55
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Simonas pappa född i Haifa..uppvuxen i ett flyktingläger utanför Tripoli i Libanon.
Simonas mamma är shiit..och född i en by på gränsen till Israel.

Simona född i Hamburg..

Denna bakgrund..som typ 4:e eller 5:e val..låter inte som en partiledare som ett krisparti behöver. På samma nivå av val som när C valde Demirok.

Tar sig L över riksdagsgränsen med detta val..så är valet riggat.

Förut hade ju L eller FP som de hette då väldigt många tidningar bakom sig som pushade hårt för FP och gärna skrev artiklar om "Snälle Bengt" (Westerberg) som i själva verket inte alls va snäll utan en folkförräddare av sällan skådat slag. Men han såg ganska bra ut och framställdes som så jävla snäll i Expressen, GT, GP, SvD, Kvällsposten, så många kåta medelålders kärringar röstade FP.
L har inte alls de tidningarna bakom sig på samma sätt även om de säger sig vara fria Liberala.

Skulle va roligt om de hittar några skelett i garderoben. Att hon rökt hasch har hon ju själv erkänt, men jag hoppas det finns nåt smaskigt. Bidragsbrott, röstfusk eller nåt annat.
Citera
2025-06-19, 16:07
Medlem
immenhusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Det var hennes far som försvenskade namnet, han ska även ha flyttat familjen till ett "svenskare" område för att lättare integreras i samhället.

Fadren?
https://www.facebook.com/mehsen.moh@msson/

Verkar gilla skotrar, bilar, Sverige och snö.

Mönsterexempel på invandrare, med andra ord. Bara det att dottern väljer att engagera sig i ett borgerligt parti, i stället för i Socialdemokraterna eller Vänsterpartiet, visar på lyckad integration.

/AI
Citera
2025-06-19, 16:07
Citat:
Ursprungligen postat av DEF1

Blir väl långt pendla till Stockholm
från Göteborg, Malmö eller var hon nu bor.
Finns det lediga övernattningslägenheter
kvar för riksdagsledamöter?

Har bott i Gbg.

Simona Mohamsson bor i Stockholm,
även med ny adress en vecka tillbaka.

- Simona, jag är göteborgare, svensk o europé
Klipp: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/v...mona-mohamsson
Citera
2025-06-19, 16:14
Avstängd
StojanVlatkovichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Känner ett par som har röstat på liberalerna som nu kommer att överge paritet då de inte vill ha en muslim som företrädare för partiet.
Kul att just liberaler resonerar så.
Nimby at its finest.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in