Citat:
Ursprungligen postat av
Snyggast.i.Speedo
Käre mytoman, sverigehatare och ryssapologet.
Du får ta upp ditt klagomål hos ryssdjuren som skröt om detta. Vad har jag, ukrainare och västliga medier med dina kära ryssars löften att göra? 3 dagarsoperation. Allt går enligt plan. Patetiska röda linjer. Patetiska kärnvapenhot. Det är ditt och dina kära ryssars problem.
Det fetade i din text: Du och dina mytoman-polare Moretex, psykseglaren, ballaklava, RobbanUC och resten av mytoman-packet blir kallade för exakt vad ni är. Du skulle ha tänkt på det innan du började tramsa och blåljuga på ett svenskt forum.
Citat:
Ursprungligen postat av
ThorulfBortbyting
Tredagars kriget har skrivits, påpekats och BEVISATS om och om igen som den lilla drömmen de som postade det då (RYSKA MEDIER). Att fortfarande kämpa som dig med att det UPPENBARA inte är uppenbart förlöjligar ju din agenda här. Så mycket att du faktiskt förstår det du själv!
Du har fått åtskilligt serverade DIREKTA kopior på det MEDIALA utskicket från RYSKA medier (STATEN), och lik förbannat sitter du och kämpar med motsägelser utan NÅGON SOM HELST bäring!
Varför kan du inte istället förklara HUR detta publicerandet INTE var riktigt? Du kan ju inte sitta och rida på höga hästar och förneka den ena bevisningen efter den andra med endast ett - Uttrycket är falskt".
Du är ju ändock en av få moscoviter här med lite valnöt innanför tinningarna, så - var snäll att presentera motsatsen i det du slåss SÅ HÅRT FÖR istället för att bara agera korkad och vrida tillbaks frågor till de som gör vad du INTE gör.
Ok, ni som talar sanning, kan ni ge mig dessa officiella ryska uppgifterna om "3 dagars kriget"?
Jag tror att uttrycket är en del av informationskriget som väst/Ukraina är så duktiga på.
Att Ryssland hade hoppats på en snabb och smärtfri kapitulation från Ukrainas sida är jag helt övertygad om men att dom trodde och officiellt planerade för 3 dagar kan vara en fabricerad "sanning" för att förnedra och förminska ryssen. Inget fel i det iofs.
Troligtvis är Putin allt annat än nöjd med kriget.
Ukraina vinner informationskriget stort.
Det som jag tror startade uttrycket "3 dagars kriget" var General Milley
Milley told lawmakers during closed-door briefings on Feb. 2 and 3 that a full-scale Russian invasion of Ukraine could result in the fall of Kyiv within 72-hours
https://www.foxnews.com/us/gen-milley-says-kyiv-could-fall-within-72-hours-if-russia-decides-to-invade-ukraine-sources
virtually no prominent Kremlin pundits were actually predicting that Kyiv would fall "in three days."
https://www.newsweek.com/even-russian-propaganda-was-hesitant-claim-kyiv-would-fall-three-days-1832754