Citat:
Ursprungligen postat av
midvintermorker
Om det är så jävla synd om era barn och civila, varför i hela helvete mördade ni oprovocerat massa israeler den 7:e oktober 2023? Man kan inte göra sånt och sen komma och gnälla om att ens civila och barn dödas. Trams!
Mina barn? Ja alla barn är i och för sig allas barn. Jag har inte mördat någon den 7 oktober. Jag är etnisk svensk och bor i Sverige.
7 oktober ger inte Israel (eller något land för den delen) rätten att svälta och massmörda ett helt folk. De kan arrestera de misstänka, det är vad normala stater gör. Att Hamas bildades har ju med Israels förtryck och apartheid mot palestinier att göra. Den där staten är rasistisk och ockuperar palestinsk mark. De kan börja med sig själva och hur de ser på andra människor. Det är grunden till att så många runtomkring dem hatar Israel. Det är det största hotet mot Israel - att de ser sig själva som mer värda än andra folk. Den israeliska regeringen och Nethanyahu är det största hotet mot Israel. Förstås stöttar inte alla i Israel dem men nuvarande högerextrema regering och dess väljare är det största hotet mot Israel. De har skapat nuvarande situation.
Skyddsrummen i Israel släpper ex inte in kristna eller muslimer så du hade inte blivit väl mött där heller. För jag antar att du inte är högerextrem av judisk börd och anhängare av Nethanyahu?