2025-06-18, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Kriget skulle kunna hjälpa Iran att accelerera med att framställa en persisk atombomb innan sommaren är över.

Det känns ju rätt så långt bort med tanke nuvarande läge ?
Citera
2025-06-18, 16:43
Avstängd
Ksenia74s avatar
Rawa Majod skyddas av det islamiska revolutionsgardet, IRGC som är terrorstämplat av många länder . Så vi får hoppas att USA tar kål på dessa inklusive Räven .
Citera
2025-06-18, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Hehe, exakt min tanke... Nåt jävla skit har sionistmaffian på Trump, från Mossads Epstein-operation eller något annat. Sen spelar såklart alla Aipac-miljoner in, liksom Miriam Adelsons donation på 100 MUSD. Plus att Netanyahu kontrollerar fler ledamöter i Kongressen än Trump.

Jag har en känsla av att Trump egentligen hatar Netanyahu intensivt, trots alla falska smil framför kamerorna. Det stör nog Trumps stora ego när den där lilla arroganta polacken kommer in i Vita Huset och domderar och ställer krav. Och nu drar Netanyahu in USA i ännu ett MÖ-krig, precis tvärtom vad Trump lovat sina väljare. Clinton sa ju hur han häpnade över Netanyahus fräckhet att ge order till honom - supermakten USA:s president. Obama och Sarkozy avskydde Netanyahu av liknande skäl.

Finns det någon trump gillar? Förutom sig själv?
Citera
2025-06-18, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Känns allt mer som att mullorna är på väg att kasta in handduken.

https://t.me/rnintel/38623

Iran ska ha haft kontakt med både USA och Israel i vad som antas vara ett försök att rädda dom sista spillrorna av regimen. Man fruktar nog att Iran ska bli ett nytt Libanon.

Ett tredje iranskt plan är på väg till Oman.

Citat:
Two of the three Iranian government planes have successfully landed in Oman, the third will land soon.

Israel will not hit the planes - at the request of America.

https://t.me/beholdisraelchannel/57812
Citera
Medlem
Kanske Trump trots allt ångrat sig nu!

”Jag kanske gör det, jag kanske inte gör det. Ingen vet vad jag kommer att göra, säger han till reportrar utanför Vita huset.
Enligt Trump ska Iran ha kontaktat USA och uppgett att landet är redo att förhandla. De föreslog bland annat att skicka en iransk delegation till Vita huset.” -Omnibus https://omni.se/a/wgBQ8L
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grisbenet
Veckor är nonsens. Men Israel agerar som om det vore så. Dock ska man ju komma ihåg att Irans uttalade mål är att förinta den israeliska staten och just nu är läget gynnsamt läge att slå. Iran är försvagat och det är det vi ser i analyserna.
Enligt IAEA 31 maj tar det 2-3 dagar för Iran att få fram vapenuran (WGU) till en bomb.
Ett färdigt vapen på veckor.
https://www.iaea.org/sites/default/files/25/06/gov2025-24.pdf
Detta kan ha triggat Israel.

www.youtube.com/watch?v=CqbeJWI9F4M
Läs gärna lite djupare analyser av vad som händer.
Kanske skitsnackandet här skulle avta lite (man kan ju drömma)
Citera
2025-06-18, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Kanske Trump trots allt ångrat sig nu!

”Jag kanske gör det, jag kanske inte gör det. Ingen vet vad jag kommer att göra, säger han till reportrar utanför Vita huset.
Enligt Trump ska Iran ha kontaktat USA och uppgett att landet är redo att förhandla. De föreslog bland annat att skicka en iransk delegation till Vita huset.” -Omnibus https://omni.se/a/wgBQ8L

Snarare att mulla-regimen söker en chans att be om nåd.
Citera
2025-06-18, 16:49
Avstängd
Tanachs avatar
Tekniskt sett har Iran redan tillräckligt med höganrikat uran för att kunna producera klyvbart material.

Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Det känns ju rätt så långt bort med tanke nuvarande läge ?
Citera
2025-06-18, 16:50
Medlem
skogsmarans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ksenia74
Rawa Majod skyddas av det islamiska revolutionsgardet, IRGC som är terrorstämplat av många länder . Så vi får hoppas att USA tar kål på dessa inklusive Räven .

Skyddas är kanske lite starkt. Han verkar mer vara någon form av nyttig gisslan som, om han inte samarbetar, nog kommer åtalas för ett eller annat för att sedan försvinna ut ur historien.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Snarare att mulla-regimen söker en chans att be om nåd.

Nåd? Dom hade ju redan bokat in nya förhandlingar om avtalet innan Israel invadera.
Citera
Medlem
Flaklypans avatar
Hjälpa, hur då? Eller menar du skynda på?

Lär ju inte ha hjälpt att dom klippte top forskare och labratorier så lär nog fått tagit ett stort steg tillbaka. Och det är ju inte över ännu!

Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Kriget skulle kunna hjälpa Iran att påskynda produktionen av en persisk atombomb innan sommaren är över.
Citera
2025-06-18, 16:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogsmaran
Skyddas är kanske lite starkt. Han verkar mer vara någon form av nyttig gisslan som, om han inte samarbetar, nog kommer åtalas för ett eller annat för att sedan försvinna ut ur historien.
Om han ens finns där vill säga. Det är ett påstående ifrån svensk säkerhetstjänst, som lika gärna kan vara helt taget ur luften.
Om de hade varit säkra på sin sak så hade de inte proklamerat ut det i media.
Det kan vara ett spel i svartmålningen av Iran.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in