Citat:
Ursprungligen postat av
Stopp.Belagg
Israel
köper inte saker från USA, men man får en hel del, direkt eller indirekt.
Det blir USA som kommer att stå för hela notan för Israels och USA:s engagemang i detta. Och USA kan inte betala heller egentligen men kan öka sitt budgetunderskott/penningskapande så länge USD har köpkraft.
Amerikaner i allmänhet börjar så smått förstå dessa samband och är inte så entusiastiska över det här krigsäventyret.
16 procent stödjer det än så länge:
Most GOP Voters Oppose US Military Involvement in Israel-Iran Conflict—Poll
https://www.newsweek.com/most-gop-voters-oppose-us-military-involvement-israel-iran-conflict-poll-2086862
Trump verkar ha varit grinig de senaste dagarna. Jag misstänker att han hade föresvävats ett snabbt fall eller kapitulation av regeringen i Iran. Nu kommer han att få ta över ett Irakliknande krig men troligen värre. Han har genom åren hånat Bush den yngre för dennes dyrköpta äventyr i Irak. Hans eftermäle ser ut att bli minst lika dåligt. Alla planer på balanserad budget och dylikt är definitivt grusade i och med detta. Jag avundas honom inte, att sitta i Israels punggrepp på det sätt han verkar göra.
Lyssna inte så jävla mycket på Tucker Carlson.
Du förnekar i din första mening (innan Tucker Carlsonsvamlet borjar) att Israel köper militärmateriel från USA. Vill du att jag ska bevisa hur fel du har där?
Antingen VET DU INTE att Israel köper militärmateriel från USA och då är du okunnig, alt enfaldig, eller också så VET DU att så är fallet, men LJUGER för oss i tråden - och då är du en mycket dålig människa.
Oavsett vilket, bevisar du med inlägg av ovanstående typ att man nog inte behöver ta dig på allvar fortsättningsvis.