2025-06-18, 00:31
Medlem
iZmets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Det har varit "köpläge" i xxl i snart tio år nu 😁

Problemet är att ingen köpt, så nu är balansgången snävare.
Citera
2025-06-18, 01:00
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnidBlyton
Så gör jag och alla löpare jag känner, vilket är några hundra - beställer hem för att testa. Ingen elitnivå.

Ok!
De få jag känner som springer på hög nivå köper i butik. Då är de ganska unika då antar jag.
Men fortfarande, skor som ligger över 3000 spänn är fortfarande bara en handfull så Galne Gunnar-påståendet är ju inte riktigt en rimlig jämförelse.
Citera
2025-06-18, 07:15
Medlem
Statsminister2030s avatar
De har ju jätteaffärer så hyrorna är väl rätt höga.

Men av de stora kedjorna så har de oftast bäst och bredast utbud

1. XXL
2. Stadium
3. Intersport
4. Team Sportia (Tycker de är ganska värdelösa)
Citera
2025-06-18, 11:14
Medlem
Santa Clauss avatar
Vore riktigt tråkigt om de skulle konka. XXL är väl den enda kedja som har vettig friluftsutrustning i butik? (Sovsäckar/liggunderlag, kök, matsaker osv).

Ytterligare en grej är att de även har ammunition, både för jakt och sportskytte till hyfsade priser.
Inte så att de kan konkurrera med renodlade vapenhandlare, men här på orten så har vi ingen sådan och på XXL kan man alltid hitta någon ask .38 special, 9mm eller .223.
Citera
2025-06-18, 17:58
Medlem
08-55331000s avatar
Ett bra ställe men kanske lite för stort för sitt eget bästa.

Får söka efter en 3XL jacka på 4 ställen i butiken
Ex. Skulle köpa en goretex jacka i 3xl eller större för en man med brett mellan axlarna som gillar att hålla igång, det blev till att söka i 4 olika avdelningar, iofs med välvillig personal till hjälp, men efter 30 min noterade vi att det inte fanns någon jacka på lager då hade vi gått igenom frilufsdelningen, skidavd, jaktavd samt reajackor. Inte heller någon stor och rymlig XXL vilket ibland kan finnas.

Således en bra bredd vilken dock blir otymplig i det stora hela som i exemplet ovan. Speciellt om ingen i personalen har översikt över hur stora deras XXL jackor är då det kan skilja ordentligt.

Bra priser, bra reor. Trevlig personal när man hittar dem vilket kan ta några minuter. Tråkigt om de försvinner.
Citera
2025-06-18, 19:19
Medlem
Karmans avatar
XXL har inte betalat junihyran för sina lokaler i Lillehammer, rapporterar norska "E24":

https://e24.no/naeringsliv/i/MnekAR/gaardeier-xxl-har-ikke-betalt-husleie
Citera
2025-06-19, 01:30
Medlem
Tråkigt, de har fan allt, jakt, camping och alla sporter..
De har alltid varit jävligt bra på service o reklamationer.

Två tomtar på Intersport Erikslund, Västerås försökte övertala mig att löparskor som var två storlekar för stora.
- Dom är mycket för stora. Jag vill ha ett par i rätt storlek..
- Ja men det fixar vi med ilägg i skorna. Följ med här.
Citera
2025-06-19, 04:55
Medlem
Jag gillar dem också, skulle saknas om de går omkull.
De har allt, finns ingen kedja som kan mäta sig med deras utbud.

Om de nu konkar, tror vi någon tar över och driver verksamheten vidare, i så fall vem?
Citera
2025-06-19, 05:12
Medlem
Vore väldigt synd om dom försvann, deras vildmarksutbud, speciellt fiske är ju svårt att ersätta någon annanstans, priserna ligger ju 30-50 % lägre än renodlade fiske/jaktbutiker.

Brukar raida dragsektionen rätt ofta och även köpa spön och linor när dom har reakampanjer på dessa under vintern.
Citera
2025-06-19, 05:25
Medlem
Även metmask kan man köpa där, i alla fall i Kalmar för något år sedan.
Citera
2025-06-19, 06:11
Medlem
Mr.Wolfs avatar
Det hade varit trist, jag tycker dom har ett vettigt utbud och bra personal, iaf i butiken på Hisingen,Göteborg
Citera
2025-06-19, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alanlissa87
Vore väldigt synd om dom försvann, deras vildmarksutbud, speciellt fiske är ju svårt att ersätta någon annanstans, priserna ligger ju 30-50 % lägre än renodlade fiske/jaktbutiker.

Brukar raida dragsektionen rätt ofta och även köpa spön och linor när dom har reakampanjer på dessa under vintern.
Kanske därför man ligger risigt till
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in