2025-06-17, 11:25
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jo, men det tyder på att man vill köpa. Såg du verkligen inte vad jag svarade på?

Jo, det gjorde jag och visst kan du ha rätt eller så är det bara ett litet hack i den nedgående spiralen. Tror man på överlevnad så kan det kanske vara köpläge nu men jag skulle vara försiktig. Blir det tex rekonstruktion är det risk för stor utspädning.
Citera
2025-06-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Jo, det gjorde jag och visst kan du ha rätt eller så är det bara ett litet hack i den nedgående spiralen. Tror man på överlevnad så kan det kanske vara köpläge nu men jag skulle vara försiktig. Blir det tex rekonstruktion är det risk för stor utspädning.
Jag poängterade att lika många vill köpa som antalet som vill sälja.

Sorry om du inte förstod det.
Citera
2025-06-17, 11:31
Medlem
Kid-Stardusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag poängterade att lika många vill köpa som antalet som vill sälja.

Sorry om du inte förstod det.

Jag förstod det.
Citera
2025-06-17, 12:17
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fartarallt
Där håller inte jag och nog många fler inte med dig.
Håller med dig helt! XXL har ett bra och brett utbud som den enda större konkurrenten Stadium saknar.

Hoppas att de tar klarar sig. Var handlar folk sina sportprylar annars? Just där vill man prova och känna sig fram ordentligt.
Citera
2025-06-17, 12:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust

Det har varit "köpläge" i xxl i snart tio år nu 😁
Citera
2025-06-17, 12:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Håller med dig helt! XXL har ett bra och brett utbud som den enda större konkurrenten Stadium saknar.

Hoppas att de tar klarar sig. Var handlar folk sina sportprylar annars? Just där vill man prova och känna sig fram ordentligt.

Felet tycker jag är att inom de sporter jag varit intresserad av, så har de sällan topppmodellerna utan steget under.

Även om man kanske inte köper toppmodellen så ger det bra intryck att de finns där. Vet inte om det gäller i alla sporter de har, men cykel, skidor, alpint, löpning iallafall

Blir lite galne Gunnar av butiken
Citera
2025-06-17, 14:01
Medlem
chran508s avatar
Generellt sett väldigt dyr butik, dock har de bra och dyra märken så inte konstigt egentligen. Jag som fiskar mycket har mest haft gläde av deras ABU-fyndlåda med billiga skedar och spinnare. För andra fiskegrejer har vi en riktig butik i närheten så där har de konkurans de inte kan mäta sig med.

På orter som saknar liknande butiker kan jag tänka mig att det går bättre.
Citera
2025-06-17, 15:20
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Felet tycker jag är att inom de sporter jag varit intresserad av, så har de sällan topppmodellerna utan steget under.

Även om man kanske inte köper toppmodellen så ger det bra intryck att de finns där. Vet inte om det gäller i alla sporter de har, men cykel, skidor, alpint, löpning iallafall

Blir lite galne Gunnar av butiken

Nej det gäller inte alla sporter. Men vilken annan butik har det?
Då måste du hitta en ganska nischad butik eller näthandel.

Men vem, om man nu köper löparskor för mer än xxl's priser som är på nästan 3000 spänn vilket jag inte skulle benämna som Galne Gunnar, beställer hem skor för att testa?
Då är man ju uppe på elitnivå.
Citera
2025-06-17, 19:05
Medlem
Kan tycka att xxl har riktigt bra priser när det är kampanjer. Annars ligger som väl rätt likvärdigt, kanske något lite högre mot konkurrenterna.
Gillar att ofta har bra utbud på hockey saker och säljer vettiga cyklar till bra pris.
Citera
2025-06-17, 20:13
Medlem
Citat:
Nej det gäller inte alla sporter. Men vilken annan butik har det?
Då måste du hitta en ganska nischad butik eller näthandel.

Men vem, om man nu köper löparskor för mer än xxl's priser som är på nästan 3000 spänn vilket jag inte skulle benämna som Galne Gunnar, beställer hem skor för att testa?
Då är man ju uppe på elitnivå.

Så gör jag och alla löpare jag känner, vilket är några hundra - beställer hem för att testa. Ingen elitnivå.
Citera
2025-06-17, 20:31
Medlem
Trevlig butik.
Suveräna camping prylar, stort utbud av skor.

Men som tidigare nämnts, de två som jag har besökt har varit *gigantiska*, samtidigt som de befinner sig på ganska centrala platser.
Hyran måste vara svinhög, samtidigt som de har flera anställda till varje sektion (finns många sektioner).
Det måste vara oerhört svårt att gå plus med detta i åtanke.
Citera
2025-06-17, 21:13
Medlem
Fartarallts avatar
Citat:

Verkligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in