Citat:
Ursprungligen postat av
defunct
Hon har stått i hörnet Vaksalagatan och Dragarbrunnsgatan i många år nu. Förut hade hon jämnt en fuskpäls i leopardmönster på sig. Kan hon vara i 35-40 årsåldern, kanske äldre? Hon har säkert antastat mig ett tiotal gånger genom åren. Hon har även varit på mig på Stora torget och på Råbygatan som nämns i tråden.
Jag har även vid 2-3 tillfällen blivit antastad av en svensk man i 60-årsåldern kanske. Flintskallig på hjässan och ganska långt yvigt hår på sidorna. Han har också stått i samma hörn och tiggt. Han sa till mig att han skulle ta tåget till Skövde men att det saknades pengar till biljetten. När jag nekade blev han aggressiv, skrek och svor. Jag såg honom också en gång stå och stirra på en person som tog ut pengar i en bankomat på Stora torget (på den tiden det fanns bankomat där). Snarlikt beteende som tiggarkvinnan. Finns det någon koppling? Pojkvän eller copycat kanske?
Vet att jag svarar på ett gammalt inlägg, men jag sökte igenom tråden för att se om någon annan har stött på honom
Han försökte tigga av mig under studietiden när jag stod i den långa kön utanför systemet inför någon högtid, men då hette det att han behövde pengar för bussresan till Västerås. Han blev dock inte högljudd eller särskilt aggressiv när jag nekade honom utan han slog bara ut med armarna och lommade därifrån, så jag antar att jag kom lindrigt undan. En polare råkade ut för honom vid Centralstationen i Uppsala en gång, då ville han ha pengar för att åka till Göteborg och hade till och med dragit på med en fejkad Göteborgsdialekt. När polaren sa nej stack han och skrek "Jävla pajas!", fortfarande
in character på göteborgska.
Allt detta inträffade dock för minst fem år sedan, någon som vet om han fortfarande håller igång sitt hustlande eller ens lever? Med tankte på hur sjaskig han såg ut antar jag att han ägnade sig åt sitt lurendrejeri för att finansiera någon form av missbruk.