Citat:
Ursprungligen postat av
Nicholassarkozy
Ursäkta att jag ger mig in i denna dialog.. Min uppfattning är inte att Al Jazeera går Irans ärenden. Al Jazeera ligger ungefär på mitten av skalan, där t ex Al Arabiiya på ena kanten är extremt sunnikonservativt, medans t ex Press TV på andra kanten (Irans propagandakanal) är shiakonservativt. Råder dig att ta en titt då och då på Al Jazeera, även om det inte faller dig i smaken så är det intressant att se hur olika aktörer resonerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kukilon
Al Jazeera är ok så länge det inte gäller palestinierna. De likt många andra oljestater har problemet med en rabiat pöbel som deras regimer måste hålla lugna.
Jag har tittat på dem. Det är en kanal som för väldigt lurig propaganda som medvetet blandar in saker som tilltalar västerlänningar (framförallt vänsterfolk med marxism osv), för att få dem att kolla.
Samtidigt har de alltid islamism och framställande av Israel och väst som orsaken till ondskan i världen som grundbudskap bakom allt. En anledning till att så mycket vänsterfolk i väst älskar islam så mycket (trots att det egentligen går helt emot vad de står för) och hatar Israel är just pga propaganda från sådana källor.
Det betyder inte att allt de säger är falskt men man bör verkligen ta allt som kommer ifrån dem med en stor nypa salt och förstå att det är vinklat på ett visst sätt och för deras (anti-väst) agenda.