2025-06-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Förbannade galningar. Skulle inte förvåna mig om Israel med sin tro på judenhetens överlägsenhet släpper e n jävla atombomb på Teheran. Netanyao är fan galen.

Att Iran svara är ju självklart. Men undrar hur deras Gamla F-14 Tomcats klarar sig i ett moderrt luftrum mot Israels Rafale och F-35.
Det har inte lyft ett enda iranskt stridsflygplan från marken. Den inkompetenta iranska stridsledningen lät de stå kvar parkerade tills de blev utslagna, trots att anfall pågick. Om ens piloterna fanns på flottiljen. Är liksom inte ”slaget om Storbritannien”. Är svårt att förstå som västerlänning, ja.
Citera
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rybar
Israeler flyr till Cypern
Ja, det säger jag inget om. Men att anse Irans tomma hot som trovärdiga har ändå ingen bäring.

Att folk som kan fly faktiskt flyr i krigshärdar är väl ingen nyhet direkt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AugustLovendahl
Vad har han haft fel i?
Vad har han haft rätt I?
Och varför kallar ni han "colonel"?
Har han bra med rakvatten?
Citera
Avslutad
Citat:
Dom har nog knappt ens börjat.

Gissningsvis har de slut på stora piff-paff. Men förtrösta icke, några drönare skall de nog få iväg innan kvällen är över.
Citera
2025-06-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Du som vet så mycket. Var kan jag läsa om att det är ett krigsbrott att "rikta sig in på fiendens ledande skikt?" Jag är ganska säker att det inte är olagligt.
En drönarattack mot militär i aktiv tjänst på t.ex. ett militärt högkvarter får räknas som tillåtet.
En bombattack mot en statsledare under ett civilt möte utan militär närvaro får betraktas som ett krigsbrott.
Det finns säkert fler exempel.
Citera
2025-06-17, 21:39
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zapohd
De är knappast aktiva i konflikten nu. Frågan är vad som händer om USA ger sig in i den Storbritannien brukar vara de första som sluter upp på deras sida.

Storbritannien och Jordanien har ett militärt samarbete sen länge. Enligt uppgift så finns det Brittisk jaktflyg som hjälper Jordanien att försvara sitt luftrum och de har aktivt skjutit ned drönare och missiler.

Ett land måste försvara sitt territorium det inkluderar dess luftrum. Detta gäller även vid en konflikt mellan två grannländer.
Det låter som en teori jag helt klart kan skriva under på.
Citera
2025-06-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Det va därför jag skrev enligt. Va lite osäker på hans trovärdighet.

Typiskt då att du hittade just ett ärkepucko som haft fel I 3 års tid.... Och sol älskar putlers ryZZland.
Så jävla typiskt!
Citera
2025-06-17, 21:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av trident999
Gissningsvis har de slut på stora piff-paff. Men förtrösta icke, några drönare skall de nog få iväg innan kvällen är över.
Gissningsvis vet nog folk på flashback inte ett skvatt om hur många missiler Iran har kvar. Dom har nog ett riktigt ordentligt lager. I 20 år har de väl vetat att det här kriget ska komma.
Citera
2025-06-17, 21:41
Medlem
Alltså ingen av er anti israeler som kan tänka er in i Israels sits? Klart som korvspad att man vill att landet som hotar att eliminera ens eget land bör få smaka på piskan. Även om det kommer att kosta liv och pengar.

Verkar som ni hellre tar en galen religös diktaturs sida?? Visar bara vilka uslingar ni är🤣🤣
Citera
2025-06-17, 21:41
Medlem
Nicholassarkozys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Kanske var det bara ett test för att se om missiler kommer fram till målet, vilket lyckades.

Nu kan de smälla av en atombomb mitt i centrala judenästet.
Åh herregud...
Citera
2025-06-17, 21:42
Medlem
Citat:
Irans senior army commander säger åt alla invånare i Haifa och Tel Aviv att evakuera, och att deras missiler hittils bara varit varningar.

https://www.youtube.com/watch?v=2sSfxvPD-rI

Al jazeera.

Nu kommer raketerna som det gömt i bergen!

Vad tror du på, 3 eller tom 5 raketer denna gången?
Citera
2025-06-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Trump är enbar ute efter iranska oljan.. han ser sin chans nu.
Stämmer nog.

Men han borde i så fall ta Venezuela först som är närmare, har sämre försvar, och mer olja:

Venezuela: 303.8 billion barrels
Saudi Arabia: 267.2 billion barrels
Iran: 208.6 billion barrels
Canada: 170.3 billion barrels
Iraq: 145 billion barrels
United Arab Emirates: 97.8 billion barrels
Kuwait: 101.5 billion barrels
Russia: 80 billion barrels
United States: 55.251 billion barrels
Libya: 48.363 billion barrels

För övrigt så stärker kriget Ryssland, som nu tjänar mer på oljan med högre priser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in