2025-06-17, 21:21
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Du behöver öva på läsförståelsen. Han är skyldig till de brott han misstänks för. Det rör sig om mer än tio prisbasbelopp per år. Du får kika i dokumenten som alla andra om du är osäker. 2024 var det troligen mer än 2mkr.

Mina tidigare gissningar...? Jag har sagt att det blir omkring två år i fängelse med de misstankar som föreligger, alltså plus/minus några månader. Det står jag fast vid.

Ungens tidigaste minnen kommer att vara när hon hälsar på pappa i fängelset. Var det värt det? Du är en av de som hetsat på honom ju mer manisk han visat sig. Nu är både han och Linnea sexarbetare. H o r o r. Hur tänkte du?

Så.med andra ord är det helt meningslöst med en ev. Kommande rättegång menar du?
Vilka bevis sitter du inne med egentligen?! Måste vara några sjuka bevis!!!
Citera
2025-06-17, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Va, hade inte Chrippa flyttat utomlands? Eller var det som vanligt en lögn från Chrippa? 😜
Han borde veta vad folkbokföringsbrott är, då han blivit dömd för just det....?

Det hade han, men så påpekades det här i tråden att han gör sig skyldig till folkbokföringsbrott. Då fick den stackars manshoran brått.

Han hyr säkert ett tomt rum i huset, och tänker att KFM och SKV bara ska göra utredningar om den bostaden och inte där han i verkligen har huvuddelen av sin dygnsvila (d v s på Ekh0lmsvägen 42 B Lgh 11o2).

Jag tror inte att de separerat.
Senast redigerad av banal 2025-06-17 kl. 21:56.
Citera
2025-06-17, 21:33
Medlem
Nytt bakslag;

https://ibb.co/4RVfMgJY

Christopher hoppades nog på detta och att allt lades ner.
Citera
2025-06-17, 21:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Så.med andra ord är det helt meningslöst med en ev. Kommande rättegång menar du?

Hur kan det vara meningslöst med en rättegång?
Eller tror du att folk kan dömas ändå utan?
Förklara dina tankegångar.
Citera
2025-06-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrL0c
Nja. Finns mängder av människor som tar massor av anabola och är världens chillaste människor.
Problemet är att en oproportionerlig mängd av samhällets dummaste och aggressivaste män också är personer som tar anabola. Så det blir lätt att förknippa anabola med våld och galenskap eftersom så många av dom tokiga använder det. Men finns mängder av vanliga svensson-män som tar det utan den minsta tok-effekt i hjärnan.

Det är Chrippa som är dum i bollen, inte teston.

Ja, vissa personer klarar inte av alkohol, vissa klarar inte av narkotika, och vissa klarar inte av dopning.

Han har i förhör uppgivit att han naturligt har för låga testo-nivåer. Kanske som en sjuklig hermafrodit...? Det är för denna fysiska åkomma som han dopar sig, inte för att bygga muskler.

Varför han inte bara skaffar sig ett legalt recept och får behandling för sin sjukdom är märkligt.
Citera
2025-06-17, 21:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nytt bakslag;

https://ibb.co/4RVfMgJY

Christopher hoppades nog på detta och att allt lades ner.

Vore väl ändå det bästa i hans fall, så de kan slå ihop all skit han gör och låta det utredas av polisen.
Citera
2025-06-17, 21:38
Medlem
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock6601
Hur kan det vara meningslöst med en rättegång?
Eller tror du att folk kan dömas ändå utan?
Förklara dina tankegångar.

Läs vad jag citerade. Sen utgå från vederbörandes enormt starka och säkra bevisbörda.
Citera
2025-06-17, 21:43
Avslutad
Citat:
Läs vad jag citerade. Sen utgå från vederbörandes enormt starka och säkra bevisbörda.

Hajar inte. Du menar att man kan bli dömd utan rättegång? För att en användare på FB har åsikter?
Citera
2025-06-17, 21:47
Medlem
manana1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Det hade han, men så påpekades det här i tråden att han gör sig skyldig till folkbokföringsbrott. Då fick den stackars manshoran brått.

Han hyr säkert ett tomt rum i huset, och tänker att KFM och SKV bara ska göra utredningar om den bostaden och inte där han i verkligen har huvuddelen av sin dygnsvila (d v s på Ekh0lmsvägen 42 B Lgh 11o2).

Jag tror inte att de separerat.
Jag va ironisk, bara dumma mig....Chrippa har aldrig flyttat utomlands, utan bara åkt på semester till typ Dubai och Marbella....
Citera
2025-06-17, 21:49
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Dessa "Tick tack" handlar mer om att eko och åtal väntar, det är inget hot.

Läs på om Chrippas syn på muslimer innan du tar denna diskussion.
Chrippa har inget ansvar för hur du uttrycker dig om muslimer.
Citera
2025-06-17, 21:52
Avslutad
DDi
Citat:
Ursäkta, men är du mer eller mycket dum i huvudet?
Just nu? Ganska mycket dum i huvudet Fråga igen i morgon efter att jag smält kvällens livechatt hos Victor.
Citera
2025-06-17, 21:55
Medlem
Citat:

Hans YT-inkomster stod ju klara, tillsammans med tattarskulderna och alla smslån, redan i november 2022. YT mörkar inget för myndigheter som efterfrågar data.

Det som nog varit klurigt, och kanske fortfarande är oklart, är 2024 och sponsen. Den utbetalades i form av arvoden - medan andra delar var freespins, bonusar och ibland spelvinster. Uppdragsgivarna var dessutom ett flertal företag som i normalfallet inte samarbetar med myndigheter.

Det är nog rörigt.

Nåt som tyder på att delar inte är klargjorda ännu är att managern fortfarande är öppet brottsaktiv. Hans verksamhet borde vara nedstängd om allt var klart i utredningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in