2025-06-17, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svet-Landa
Tönt diskutionen fortsätter om SAAB.
Vad menar du? Vi diskuterar aktien och vad som kan påverka. Saab har presenterat mer eller mindre varje dag det senaste halvåret. Allt om ubåtar och AI-flyg och jag vet inte vad.
Senast redigerad av Stiffinger 2025-06-17 kl. 21:12.
Citera
2025-06-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Jag väntar på att SAAB ska ihållande tiodubbla vinsten i framtiden som marknaden har prisat in. De har fått kursrörelsen för framtida episk leverans. Nu är det upp till SAAB att leverera vinsterna.

Så framtiden innebär??

Lät i första inlägget som du förväntade dig detta inom 1 år, nu låter det som en förväntan på 10-50 år 👌

De lär ju öka sin vinst men allt händer inte på 1 natt, framtiden med orderingång ser bra ut för SAAB därav en ökning på kursen.
Kanske för hög kanske inte detta får framtiden visa.

Sådär nu fick du lite hjälp, får hoppas dina framtida aktieköp där bolagen automatiskt realiserar bra förutsättningar till samma vinst snabbt blir bra.
Du lär ju gå ut för tidigt eller in för sent då det oftast inte är så enkelt som du verkar tro 😂😂😂
Citera
2025-06-17, 21:27
Medlem
Rysstroll sitter och bekämpar väst genom patetiska försök att prata ner SAAB? Desperata tider i kreml.
Citera
2025-06-17, 21:30
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Så framtiden innebär??

Lät i första inlägget som du förväntade dig detta inom 1 år, nu låter det som en förväntan på 10-50 år 👌

De lär ju öka sin vinst men allt händer inte på 1 natt, framtiden med orderingång ser bra ut för SAAB därav en ökning på kursen.
Kanske för hög kanske inte detta får framtiden visa.

Sådär nu fick du lite hjälp, får hoppas dina framtida aktieköp där bolagen automatiskt realiserar bra förutsättningar till samma vinst snabbt blir bra.
Du lär ju gå ut för tidigt eller in för sent då det oftast inte är så enkelt som du verkar tro 😂😂😂

Kostnaderna kommer garanterat att öka. SAAB är ökända för att inte leverera vinst på nedersta raden.
Citera
2025-06-17, 21:31
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Rysstroll sitter och bekämpar väst genom patetiska försök att prata ner SAAB? Desperata tider i kreml.

Varför skulle Ryssland bry sig om SAABs aktie? Oseriöst inlägg.
Citera
2025-06-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Vad menar du? Vi diskuterar aktien och vad som kan påverka. Saab har presenterat mer eller mindre varje dag det senaste halvåret. Allt om ubåtar och AI-flyg och jag vet inte vad.
Ja men kolla världsläget. Eller är du så jävla dum att du inte såg vad som skulle komma?
Ubåtar kommer att vara ett big nono.
Citera
2025-06-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ja men kolla världsläget. Eller är du så jävla dum att du inte såg vad som skulle komma?
Ubåtar kommer att vara ett big nono.
Var jag korkad som köpte Saab för ett år sedan, eller vad menar du?

Tråden handlar o aktien.
Citera
2025-06-17, 21:51
Medlem
Citat:
Var jag korkad som köpte Saab för ett år sedan, eller vad menar du?

Tråden handlar o aktien.
Nja tråden handlar om SAAB aktien om du köpte den för ett år sedan anser jag dig som en IDIOT.
Europas försvar började byggas innan dess....ditt jävla missfoster.
Citera
2025-06-17, 21:54
Medlem
Citat:
Nja tråden handlar om SAAB aktien om du köpte den för ett år sedan anser jag dig som en IDIOT.
Aktien har plusat 100% på ett år.
Citera
2025-06-17, 21:59
Medlem
Citat:
Aktien har plusat 100% på ett år.
Ojoj Och ingen visste att Europa skulle rusta upp?
Citera
2025-06-17, 22:00
Medlem
Citat:
Vad menar du?
Citera
2025-06-17, 22:02
Medlem
Citat:
Du skriver att jag vore en idiot om jag köpte Saab,
Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in