2025-06-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aristaeus
Det är lika sjukt som att 19% skulle rösta på SD och 18% på M idag.
M och SD har ökat invandringen med 24% sedan 2023 - från 88 000 till 116 000.
De har också försämrat den ekonomiska livskvalitén för 90% av deras egna väljare.

Men det förstår inte dessa väljare: lika lite som Trumpanhängarna förstår att deras Messias skiter fullständigt i dem.

Har du siffror på detta?
Citera
2025-06-17, 21:24
Medlem
Ca 35% av "befolkningen" är invandrare.

Många invandrare går på bidrag och röstar för ännu mer bidrag, och ännu fler invandrare.
Citera
2025-06-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4YYX
Har du siffror på detta?

Behövs inte, dina siffror stämmer
Citera
2025-06-17, 21:26
Medlem
FNLSs avatar
Väldigt märkligt. Borde vara 85 procent
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
I den senaste opinionsundersökningen så fick S 34.7% av rösterna. Hur fan är det möjligt? Att MENA-blattar och annat bidragsberoende pack röster på S kan man ju förstå till viss del eftersom de aldrig skulle överleva utan en generös bidragspolitik. Men hur tänker egentligen svenskar som röstar på S? Vill man verkligen tillbaka till en tid med invandringskaos. låga straff, höga drivmedelspriser och skyhöga skatter? Man kan absolut vara kritisk till Tidögänget, men det kommer ta mer än en mandatperiod att reda ut all skit som S-regeringen ställde till med under 8 år. De skulle nog behöva sitta minst 3-4 mandatperioder innan vi kan vända skutan.

https://www.svt.se/special/valjarbarometern/
Citera
2025-06-17, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
35% av befolkningen är tydligen självömkande parasiter som hatar Sverige eftersom de röstar på (S).
Finns ett samlingsbegrepp för det du beskriver:
Invandrare
Citera
2025-06-17, 21:28
Medlem
volvo 240s avatar
Jag gick från SD--röstare sedan 2006 men när de inte ens försöker stoppa M och L s nedskärningar i välfärden fick jag nog.

Jag vill se en S + SD-regering.

Hur fan kan folk fortf röstapå Moderaterna undrar jag.
Citera
2025-06-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Jag gick från SD--röstare sedan 2006 men när de inte ens försöker stoppa M och L s nedskärningar i välfärden fick jag nog.

Jag vill se en S + SD-regering.

Hur fan kan folk fortf röstapå Moderaterna undrar jag.

Du förstår väl själv att det aldrig kommer hända? Det vore självmord för framförallt Sossarna.

Det är lite som att kommunisterna i V skulle bilda regering med M.
Citera
2025-06-17, 21:30
Avslutad
Högerns fel. Den här regeringen är hjärndöd. Och SD är hjärndödast som fortfarande agerar stödhjul åt skiten. Blir så här då. Walk Over till sossarna. Inte för att de rödgröna är särskilt vettiga heller (de är helt sinnessjuka de med) men den här Tidö skiten är den största styggelsen i Svensk politik någonsin. Och detta vill inte säga lite det.

Så spelar ingen roll hur många attacker från Palestina aktivister ni fejkar nu för att kunna få en offerkofta. Ni är körda ändå. Det är över. Skyll er själva.

Kommer själv inte rösta alls ändå förresten.
Citera
2025-06-17, 21:34
Medlem
Alla njuter inte av en regering som delar ut positioner till sina kompisar, köper aktier i företag med vetskap om dem som inte gemene man har, snor lägenheter avsedda för våldsutsatta kvinnor, höjer självkostnadspriset på receptbelagd medicin etc.

Vi är alla olika.
Citera
2025-06-17, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alla njuter inte av en regering som delar ut positioner till sina kompisar, köper aktier i företag med vetskap om dem som inte gemene man har, snor lägenheter avsedda för våldsutsatta kvinnor, höjer självkostnadspriset på receptbelagd medicin etc.

Vi är alla olika.

Allt du skriver sysslar ju även sossar med.

Och självkostnadspriset på receptbelagd medicin hade höjts förr eller senare ändå oavsett regering. Inflation kallas det.
Citera
2025-06-17, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
De har väl alltid haft starkt stöd men månne mer än vanligt med den clownregering vi har just nu. I min mening är det pest eller kolera.
Vad menar du är sämre under nuvarande regering?
Citera
2025-06-17, 21:52
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bassplay
Det är ju 30% invandrare i Sverige.
Ja, plus storstadskvinnor och offentliganställda. Detta är S väljarbas. Blir nog mer än 35% förresten. Men en del av dessa röstar på V, MP och C också. Då går ekvationen ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in