2025-06-17, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
Jag såg en uppgift om 22 stycken tankflygplan som flyttades från USA till … ja, närmare Mellanöstern. Och Nimitz omdirigerad. Bara de två … fregatterna (?) har möjlighet att ha 250 stycken Tomahawker. Dessutom tillkommer ju ubåtar och kryssare och annat löst.

Någon som har koll på underhållsfartygen? Hangarfartyget behöver ju inte tanka men resten behöver ju det.

Dessutom har de kanske andra hangarfartyg i närheten?

Det verkar som att minst 3st amerikanska tankflyg är på väg mot Mellanöstern och eskorteras av 4st F35 vardera.
Även ett antal F22 sägs vara på väg åt samma håll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragspelochbas
Då ska vi vända på steken och prata om judendom, om man ska jämföra sidorna i kriget:

-Rabbiner suger av pojkpenisar vid omskärelse per tradition, känt som Metzitzah b'peh.
-Judiska kvinnor får inte visa håret utan använder peruk, känt som sheitel.
-Talmuden säger att jesus brinner i avföring.
-Talmuden förespråkar våldtäkt av barn under 3 år och hävdar att det inte är våldtäkt.
-Talmuden förespråkar dödande, våldtäkt och manipulation av kristna.

Jag kan bokstavligen fortsätta såhär i en timme med vidrigheter. Så vi kan nog konstatera att ingen av sidorna har fina värderingar. Allt ovan går givetvis att enkelt googla fram och hitta trovärdiga källor till, bland annat deras egna heliga bok talmuden och även New york times som skrev en lång artikel om hur barn får herpes av rabbiners sexuella övergrepp.

Kan herr "kristen tro", vänligen ta sina religion-fetisch i en lämplig tråd istället?
Citera
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Det är väl ändå muslimländerna som accepterar sex med 9-åringar samt dyrkar ett pedo?
Israel har inte rätt att bomba sönder iran och själva gärningen gör välden mer ostabil.
Trump är en lögnare och jag är väldigt besviken.
Ett nytt mellanöstern krig likt Irak och Syrien är inte uppskattat av mig då handel blir dyrare och flyktingar kommer.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Jag tycker man ska vänta och förhandla.
Krig är alltid dåligt. Dessutom ger man nu chansen till hämnd attacker. Sen när Iran splittras kommer nya terrorist grupperingar skapas som ska hämnas. Vill du ha det så?
Krig är ibland ett nödvändigt ont. Ogräs måste dras upp med rötterna. Regimen i Iran är odemokratisk och ond. Det bästa vore om medborgarna själva gjorde revolt. Det nästbästa är om yttre krafter krossar regimen. Kanske blir kaos men jag är beredd att chansa. Det kan blir bra också.
Citera
2025-06-17, 18:13
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Om samma part dessutom ger aktivt stöd till TRE olika terrororganisationer, vars mål är att utrota dig, då hoppas jag Sverige hade agerat.
Men sån är inte du
Men om dom inte har möjligheten. Israels dominans är så jävla uppenbar. Om det finns alternativ istället för krig så väljer man väl alltid det.

Annars är man dum. Tycker jag.
Citera
2025-06-17, 18:13
Medlem
Kalliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Vart ligger Norge på den listan? De har olja med.
Enligt Internationella Energibyrån (IEA) uppgick den globala oljeproduktionen (alla petroleumvätskor) till cirka 103,6 miljoner fat per dag i mars 2025
.
Norges produktion av olja, NGL och kondensat låg under senaste månaderna runt 2,03 miljoner fat per dag (april 2025)

2,03 miljoner fat delat med 103,6 miljoner fat ≈ 0,0196 ⇒ Norge står för cirka 2,0 % av världens oljeproduktion.
Citera
2025-06-17, 18:14
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Krig är ibland ett nödvändigt ont. Ogräs måste dras upp med rötterna. Regimen i Iran är odemokratisk och ond. Det bästa vore om medborgarna själva gjorde revolt. Det nästbästa är om yttre krafter krossar regimen. Kanske blir kaos men jag är beredd att chansa. Det kan blir bra också.
Finns andra alternativ än krig för tillfället.
Citera
2025-06-17, 18:15
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
När man inte har något val, ja då har man inget val. Trump vill inte det här, och det har han sagt otaliga gånger, men han inser samtidigt att det är nödvändigt. Det är inget alternativ att låta Iran skaffa kärnvapen.

De tidigare presidenterna hade inte heller något val. Skillnaden mot de tidigare presidenterna är att mytomanen Trump inte klarade att låtsas vara "fredspresident" i ens 6 månader.
Citera
2025-06-17, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muslimfitta
Då får vi hålla tummarna att det betyder B52 laddade med bunkerbomber. Kärnvapenanläggningarna måste förstöras.

Trump är USA:s bästa president genom tiderna.

Enig med dig, Trump är ingen efterbliven Woke sittkissare!!!
Han är en man med mod och vilja tror jag.

Kommer vara vaken inatt och hoppas P1 går in och bryter sändningarna för att B-52r går in och släpper GBU 57 bomber i Iran.

Skönt att han säger att det inte är någon idé att förhandla utan bättre att avsluta Iran.
Tyder på att gelvetets portar kanske äntligen öppnas.

Kan vi hoppas på taktiska kärnvapen till och med :-) ?

Go Trump GO GO GO!!!

Best US President EVER!!!!
Citera
2025-06-17, 18:16
Medlem
Muslimfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Jag tycker man ska vänta och förhandla.
Krig är alltid dåligt. Dessutom ger man nu chansen till hämnd attacker. Sen när Iran splittras kommer nya terrorist grupperingar skapas som ska hämnas. Vill du ha det så?

När Iran vägrar helt att förhandla. Vad ska man göra då? Det är inte så att Trump och andra inte försökt, i många år.
Citera
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Enda chansen till att de får en demokratisk regeringen är under övervakning av tex Usa. Att Iran på egen hand skulle bli demokratiskt efter att regimen störtas är inte så troligt.
Citera
Avstängd
Elm17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallis
Enligt Internationella Energibyrån (IEA) uppgick den globala oljeproduktionen (alla petroleumvätskor) till cirka 103,6 miljoner fat per dag i mars 2025
.
Norges produktion av olja, NGL och kondensat låg under senaste månaderna runt 2,03 miljoner fat per dag (april 2025)

2,03 miljoner fat delat med 103,6 miljoner fat ≈ 0,0196 ⇒ Norge står för cirka 2,0 % av världens oljeproduktion.

Där ser man. Tack för svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in