2025-06-17, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Men är det inte alltid exakt samma foliehattar som talar om dylika false flags? Så är det ju här på Flashback iaf.

Nej, det nya är att även folk som inte ens brukar prata om politik talar om det. Jag stötte till exempel på den här videon nyss:

https://youtu.be/BBu-1zfc-OQ?si=YlstP6lxhMDePCJI

Stödet för detta krig förefaller oerhört lågt. Förtroendet för Trump kommer att vara förbrukat efter det här.
Citera
2025-06-17, 17:18
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Fascinerande att USA ger sig in i det här utan minsta stöd av hemmaopinionen.
Israel bestämmer..
Citera
2025-06-17, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Israel bestämmer..

I detta fallet ja.
Vilka andra kan USA luta sig emot i regionen utan att få eventuell dolkstöt i ryggen?
Alliansen USA-Israel kommer aldrig att falla.
Aldrig.
Citera
2025-06-17, 17:21
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coolabananer123
Israel bestämmer..

Att slå ut Iranska regimen en gång för alla, betyder mera än några aktivister.
Citera
2025-06-17, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graavarg
Jag tror inte du förstår det internationella spel som pågår. Iran har efter det första kaotiska dygnet gått in för att framstå som "villig att förhandla", "söka en diplomatisk lösning", "inte aktivt söka krig med USA" och generellt framstå som den vuxna i rummet.

Nu valde Iran att "måttligt" skjuta tillbaka mot Israel, med ett trettiotal missiler istället de 150-200 de kunde ha avfyrat i en salva. Det spelar ju ingen roll NÄR man skjuter sina missiler, om det var igår, om det idag eller om det är imorgon, de gör ju samma skada hur som helst. Men på det här sättet framstår Iran igen i total kontrast till det krigsgalna Israel, som trots inledande löften om att enbart angripa iranska kärnvapenanknutna anläggningar nu hejvilt attackerar tv-studion, den iranska huvudstaden och infrastruktur för fossila bränslen. Bland annat.

Jag påstår förstås inte att de iranska mullorna skulle vara sansade och måttliga, bara att Iran just nu spelar det internationella spelet betydligt bättre än Netanyahu. Utan att det egentligen kostar Iran nånting. Det nationella stödet för den iranska regimen stiger nu i princip med varje civil iranier som Israel dödar eller skadar, och t.o.m. Israels närmaste bundsförvant USA är kraftigt kluven när det gäller möjligheten att själv gå med i kriget (i själva verket är 69% av USA emot att USA ska gå med, och hela 64% av republikanerna). Iran har allt att vinna på att framstå som sansad och fredsvillig part...

Du får ju tro och tycka precis vad du vill såklart. Jag tycker du är ute och cyklar medans Israel plockar isär stora delar av Irans militära förmåga.

Jag följer ett flertal regimvänliga konton och folk som kommenterar där är riktiga tomtar, islamister, Palestina-kramare, nazister osv.
Min bedömning är att dom börjar låta allt mer uppgivna.
Citera
2025-06-17, 17:23
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Hur då? Och exakt vad äger Israel i USA?
Dom äger tillräckligt många ledande företag och sponsrar alldeles för många politiker för att man ska ens ifrågasätta mitt påstående. Det dom inte äger kontrollerar dom då varje ledande elit gruppering i USA är infiltrerat av judar.
Jag säger varken bu eller bä men jag påstår att jag har rätt i mitt påstående
Citera
2025-06-17, 17:23
Avstängd
Elm17s avatar
Pappa Israel knullar Iran medans getterna i Iran bara kan stå och kolla på 🤭🤭🤭
Citera
2025-06-17, 17:24
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Vad vi framför allt inte vill ha är en situation där vanvettsmullorna kan fortsätta med att förstöra Iran och pådyvla sin egna befolkning galenskaperna.
Att låta galningar sitta kvar vid makten trots militärt nederlag funkar inte.Lex Saddam Hussein är fortsatt relevant,och man börjar inte en försvarsaktion såsom Israels utan att försöka uppnå närmast optimala militära samt politiska mål..inte när man är så överlägsen som Israel är Iran.

Så,det kommer att krävas mycket mera bomber för en bättre chans till hygglig framtid för Iran i synnerhet samt Mellersta Östern i allmänhet.

Sådan är krigssituationen samt den politiska omgivning vari den verkar.

Galenskapsmullorna har haft sin diktatur sedan 1979.Det är ett ofrånkomligt krav att den avskyvärda tidsperioden nu upphör.

En gång för alla.
Kommer bli som Irak kriget fast värre och mer spektakulärt.
Nej tack.
Citera
2025-06-17, 17:24
Medlem
ReedMes avatar
German Chancellor Friedrich Merz expresses strong support for Israel in its attacks on Iran, speaking on the sidelines of the G7 summit in Canada.

“This is the dirty work Israel is doing for all of us. We are also victims of this regime. This mullah regime has brought death and destruction to the world,” Merz says in an interview with the ZDF broadcaster.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/germanys-merz-says-israel-is-doing-the-dirty-work-for-all-of-us-by-countering-iran/
Citera
2025-06-17, 17:25
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Jag följer ett flertal regimvänliga konton och folk som kommenterar där är riktiga tomtar, islamister, Palestina-kramare, nazister osv.
Min bedömning är att dom börjar låta allt mer uppgivna.

Stackarna. De som har skrikit rasister och drevat emot folk så jävla länge
Citera
2025-06-17, 17:26
Avstängd
coolabananer123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Du tycker alltså att man ska vänta med krig till Iran har kärnvapen?
Jag tycker man ska vänta och förhandla.
Krig är alltid dåligt. Dessutom ger man nu chansen till hämnd attacker. Sen när Iran splittras kommer nya terrorist grupperingar skapas som ska hämnas. Vill du ha det så?
Citera
2025-06-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elm17
Pappa Israel knullar Iran medans getterna i Iran bara kan stå och kolla på 🤭🤭🤭

Militärt så handlar det om total utklassning.
Israel lyckades på ett par dagar uppnå komplett luftherravälde,något som exempelvis den psykotiske seriemördaren i Kreml fortfarande inte varit i närheten av att klara av på över tre års tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in