2025-06-17, 08:11
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Iranier i sig är en tacksam folkgrupp att integrera. De arbetar hårt och är vänliga.

Iranska staten en teokratisk skitdiktatur vi inte borde beblanda oss med.

Bra sammanfattat. Sverige-Iranier är det inget fel på. Däremot den rabiata terrortaten Iran.
Citera
2025-06-17, 08:11
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlusterBSverige
Sionist-trollen är som en hackig skiva som hoppar in och avlöser varandra i att upprepa samma trötta, låginformativa, tillrättalagda, endimensionella narrativ som jag redan plockat isär tidigare i just denna tråd. Men ändå fortsätter ni med malandet. Charmigt.
Det enda jag finner från dig är floskler och ad hominem men jag antar att du finner det charmigare.
Senast redigerad av RutgerFuchs 2025-06-17 kl. 08:40.
Citera
2025-06-17, 08:13
Medlem
Pilla74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Som rubriken lyder. Vad har Iran gjort Europa eller USA? När har de hotat oss? Hur många terrordåd har utförts i väst med någon som helst koppling till Iran eller iranier? Inga som jag känner till, och definitivt färre än vad andra länder i regionen har gjort. Inklusive israeler, men de är hur älskade som helst, speciellt i USA.

"De är religiösa extremister" - Jaha och? Det är de flesta arabländer, men till skillnad från Saudiarabien mfl så bygger inte Iran moskéer i Sverige. Dessutom var det väst som tillsatte dessa religiösa extremister till att börja med.

"De har/försöker skaffa kärnvapen" - Jaha, och? Det har Pakistan (där kan vi snacka riktig terrorstat) och Israel också. Israels säkerhetstjänst mördade dessutom med hög sannolikhet en amerikansk president när han försökte förhindra dem från att skaffa kärnvapen, men ingen i USA krigshetsar mot Israel för det.

USA och Israel har inte rätt att bestämma vilka som ska ha kärnvapen, i synnerhet inte när de själva har det.

Dessutom så gillar inte jag blattar, men iranier/perser är helt klart de mest vettiga blattar jag har stött på. De är definitivt mer civiliserade än någon av deras grannar, och Persien är en av de äldsta länderna som existerar.

Varför hatar Trump Iran? Är det bara för att han älskar Israel/judar eller finns det någon annan anledning?

För att de har och har haft enorma mängder olja som inte väst kan kontrollera. Då hatar och sanktionerar vi dem.
Citera
2025-06-17, 08:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74
För att de har och har haft enorma mängder olja som inte väst kan kontrollera. Då hatar och sanktionerar vi dem.

Å andra sidan har Väst egentligen fått större tillgång till Irans olja efter 1979 än innan. Och mullorna har även låtit opiaterna flöda ur Afghanistan genom Iran västerut.
Citera
2025-06-17, 08:16
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Som inte hade varit det idag ifall Mike Wallace inte känt sig kränkt och förolämpad utav Shahen i TV. Jag skojar inte. Plus annat som Shahen höll på med när han började gå mer i Mosaddeghs fotspår mot slutet.

Eller så beror det helt enkelt på att islamistiska diktaturer till sin natur är våldsbejakande och destruktiva. Jag skojar inte heller, bror
Citera
2025-06-17, 08:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilla74

Eh. Vi köper olja från Ryssland och Venezuela, två länder vi absolut inte kan kontrollera. Det där med oljan stämde överrens med verkligheten på 50-talet, inte idag.
Citera
2025-06-17, 08:25
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meleagrine
Allt handlar om pengar. För pengar slickar Sverige vilken arabisk regim som helst i röven - Sayd Aarabiya, UAE.... vad som helst. Iran betalar inte pengar för att prostituera Sverige, och det är därför svenskarna ogillar iranierna så mycket.

Jo, Iran har påverkansoperationer i Sverige, men främst mot minoriteter som judar och exiliranier. Än så länge. Men deras mål är världsherravälde och deras lagstiftning KRÄVER att du underkastar dig eller dör.
Citera
2025-06-17, 08:26
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
I Irans fall så är det närmast i praktiken USA och Israel som från början hjälpte fram en sådan regim. De flög in Khomeini direkt från Frankrike.

Israel flög in Ayatollhan från Frankrike - landet som hatade Israel mest i Europa vid tidpunkten - till Iran, som då hade ett fredsavtal med Israel? Lilla gubben, testa att läsa en bok någon gång.
Citera
2025-06-17, 08:27
Medlem
Graavargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av looptroop
Komplex fråga.

...

Ja, majoriteten av folket i Iran är fantastiska! Detsamma kan tyvärr inte sägas om regimen.

Det är en bra sammanfattning och egentligen den enda som behövs.

Irans nuvarande ledning personifierar "militant islam" och "religiöst förtryck", och borde därför också hatas. Men det är inget fel på själva Iran.

Sen finns det en hop wannabe "raskrigare" som försöker puffa upp sina klena egon och egna tillkortakommanden med en massa skitsnack om "araber" och "MENA", men ingen vettig människa ids lyssna på dem. Största delen av iranierna är perser, utan dem hade inte det moderna Europa funnits.
Citera
2025-06-17, 08:28
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Som rubriken lyder. Vad har Iran gjort Europa eller USA? När har de hotat oss? Hur många terrordåd har utförts i väst med någon som helst koppling till Iran eller iranier? Inga som jag känner till, och definitivt färre än vad andra länder i regionen har gjort. Inklusive israeler, men de är hur älskade som helst, speciellt i USA.
De flesta svenskar som har en relation till Iran så förstår man att det är den islamistiska regimen Iran som är problemet.

Citat:
"De är religiösa extremister" - Jaha och? Det är de flesta arabländer, men till skillnad från Saudiarabien mfl så bygger inte Iran moskéer i Sverige. Dessutom var det väst som tillsatte dessa religiösa extremister till att börja med.
Qatar, Saudi o s v är förvisso religiösa extremister, men de är öppna med sina avsikter, försöker etablera sig i väst monetärt och stödja islam på plats. Det är inte de som har agenter i moskéer som spionerar eller predikar jihad mot väst.

Citat:
"De har/försöker skaffa kärnvapen" - Jaha, och? Det har Pakistan (där kan vi snacka riktig terrorstat) och Israel också. Israels säkerhetstjänst mördade dessutom med hög sannolikhet en amerikansk president när han försökte förhindra dem från att skaffa kärnvapen, men ingen i USA krigshetsar mot Israel för det.
Pakistans deal med FN är luddig, men de ligger så pass långt bort från vissa andra oroshärder att de är ett lite mindre bekymmer.
Pakistan fokuserar främst på Indien, samt sitt talibanstyre av Afghanistan. Det är oftast utbrytargrupper härifrån som rekryteras i väst av Iran, inte av Pakistan.

Citat:
USA och Israel har inte rätt att bestämma vilka som ska ha kärnvapen, i synnerhet inte när de själva har det.
Det är även för din säkerhet, så länge du själv inte skulle vara en iransk agent, som USA lägger sig i länder som hotar västerländska värderingar.

Citat:
Dessutom så gillar inte jag blattar, men iranier/perser är helt klart de mest vettiga blattar jag har stött på. De är definitivt mer civiliserade än någon av deras grannar, och Persien är en av de äldsta länderna som existerar.
Iran består av betydligt mer än perser dock.

Citat:
Varför hatar Trump Iran? Är det bara för att han älskar Israel/judar eller finns det någon annan anledning?
Trump hatar inte Iran mer än någon annan. De flesta agerar med tonläge när de ser ett reellt hot. Om du hellre vill leva i en totalitär teokrati med några av världens sämsta levnadsvillkor föreslår jag att du flyttar till Iran istället för att sitta här och relativisera. Klappträ.
Citera
2025-06-17, 08:29
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRetard
Så Kina är en terror stat enligt dig?

Bör Usa bomba Kina?
Bör Eu stoppa all handel med terror staten Kina?

Förföljs SD väljare och politiker i Sverige? Är de rädda och har ibland även förlorat sin anställning?
Vi diskuterade The Islamic Republic of Iran i den här tråden. Om du är mer intresserad av Kina, USA, EU, Sverige eller för all del odling av morötter, så föreslår jag att du söker upp de mängder av trådar som handlar om de ämnena.
Citera
2025-06-17, 08:29
Medlem
Citat:

Hur obildad kan du bli ?

Hela Mellanöstern hatar ju Iran, inte en enda jävel förutom Ryzzen gillar Iran.

Ingen har gjort sig ovän med så många som just Iran.
Inte ens de övriga islamistiska länderna gillar dem.

Men här sitter du och undrar varför ingen utanför Mellanöstern gillar dem heller.

Grattis du är dagens mest obildade, efterblivna människa på Flashback.

Kanske din största bedrift i livet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in