2025-06-17, 01:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Vad menar Trumpelton egentligen med "Everyone should immediately evacuate Tehran!", som han precis skrev på sin plattform?
Vet han om något som skall hända, eller betyder det att USA går in i konflikten på Israels sida?

Det fetade : Jo, han vet vad som kommer att ske.., om inte prästerskapet i Tehran kommer på andra tankar. Dvs ger upp sina nukleära tankar. Det är ett ultimatum som jag ser det. För Trump har ju vart benhård på det.

Tror inte att Usa aktivt går in, utan enbart ger hjälp i alla dess former till Israel.
Citera
2025-06-17, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Tycker du de som demonstrerar för Palestina gör någon skillnad? Vilken skillnad tror du vi på Flashback gör? Om vi tycker Israel ska bomba skiten ur Iran ikväll eller nästa vecka påverkar 0.
Det är över 100 miljoner personer som följer och har åsikter om konflikten. Din min och hans röst/åsikt betyder ingenting. Det förstår du väl själv också?
Ok du har rätt i sig, vi vanliga människor betyder inte mycket..
Kapitalet styr, de rika styr
Min hyra har stigit med det dubbla efter ett stambyte
Skulle leva på existensminimum om det inte vore för ett arv

Men att bara ge upp och bli nazi och eliminera alla med annan hårfärg!!

Hur gör vi traditionellt här i Norden?
Vi försöker komma överens

Inte med att slå ihjäl varanda!
Citera
2025-06-17, 01:39
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Steve är en eldsjäl. Han lever antagligen för sin nyhetskanal, och den är fanimej bättre än de flesta när det handlar om äkta live and direct där saker händer.

EDIT: Nu blev det "BREAKING NEWS, BREAKING NEWS, BREAKING NEWS, BREAKING NEWS!" hos Steve.

Trump åker oplanerat hem till DC från G7-mötet pga. utvecklingen i kriget...

Visst visst, jag ska inte gnälla. Är bara lite för trött för tempot för tillfället. Kan dock inte sova då jag är ute och reser och har udda tider att passa.

Så, ignorera surgubben!
Citera
2025-06-17, 01:40
Medlem
FredrikMajsfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TedGaandie
Det tror även jag med.
Dom har lamslagit Iran då och har Ryssland, Kina och Nordkorea kvar som fiender som inte kommer göra ett skit emot väst/USA/NATO så länge Trump styr och låter Ryssland härja med på i Ukraina och Kina ta Taiwan.
Stora frågan är bara hur USA/Trump reagerar på Kinas attack emot Taiwan.
Citera
2025-06-17, 01:41
Medlem
BeHPNemesis12345.s avatar
Blir att ha koll på om man uppmärksammar en eventuell aktivitet av B-2or eller Stratofortress
Citera
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Visst visst, jag ska inte gnälla. Är bara lite för trött för tempot för tillfället. Kan dock inte sova då jag är ute och reser och har udda tider att passa.

Så, ignorera surgubben!

Ät något then. Du är ju sockerhungrig fan det hör jag ju!
Citera
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345.
Med tanke på att Nimitz är på väg dit tillsammans med hela fregatten så kan något vara på gång. Kanske blir det penetrering av berg där kärnanläggningar finns.
Eller så kan det enkelt handla om att hålla Houthis i schack eller agera backup för amerikanska baser
Intressant...

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det fetade : Jo, han vet vad som kommer att ske.., om inte prästerskapet i Tehran kommer på andra tankar. Dvs ger upp sina nukleära tankar. Det är ett ultimatum som jag ser det. För Trump har ju vart benhård på det.

Tror inte att Usa aktivt går in, utan enbart ger hjälp i alla dess former till Israel.
Varför skall "alla" i Teheran evakuera för att man tänker slå till mot anrikningsanläggningen?
Citera
2025-06-17, 01:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Varför skall "alla" i Teheran evakuera för att man tänker slå till mot anrikningsanläggningen?

Trump har ju vart tämligen "bombastisk" i sina bruk av ord genom åren..

-Inte ser vi ngn mur gentemot Mexico än..
-DOGE (Musk`s hjärtebarn).., blev ju mer en smygfis..
-"Drain the svamp"..?
-Finns ju många löften Trump har givit..

Men när han säger det, så ju något på gång. Dock kanske..inte så revolutionerade som han säger det vara..
Citera
2025-06-17, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDonuts
Tycker du de som demonstrerar för Palestina gör någon skillnad? Vilken skillnad tror du vi på Flashback gör? Om vi tycker Israel ska bomba skiten ur Iran ikväll eller nästa vecka påverkar 0.
Det är över 100 miljoner personer som följer och har åsikter om konflikten. Din min och hans röst/åsikt betyder ingenting. Det förstår du väl själv också?

Ontopic. Nu verkar några drönare vara på väg iallafall. Från Syrien? Eller missuppfattade jag?
Det gör ingen skillnad här hos oss om några palestinier håller på
Men
I ett skarpt läge är folkets makt enorm

Därför försöker diktatorer tysta vanligt folk eller som nu neka dom access till Internet.
Citera
2025-06-17, 02:02
Medlem
Trump uppmanar nu alltså att "alla" ska lämna Teheran? Antingen handlar det om en inkommande kärnvapenattack eller "bara" massiva konventionella attacker över huvudstaden. Jag undrar verkligen vad som försiggår i Putins huvud vad gäller hela den här skiten. Iran är en viktig allierad för Ryssland. Kina kanske inte bryr sig lika mycket, men Ryssland borde det. Är de verkligen okej med att Iran omvandlas till en NATO-allierad över en natt? Ja jag skrev allierad, på samma sätt som t.ex. Japan är det.
Citera
2025-06-17, 02:03
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skattensmysterie33
Känslan är ju att det finns personer och aktörer i USA som försöker trycka på Trump att blanda sig i konflikten. Försvarsminister Hegseth har ju enligt uppgifter förberett den amerikanska militären för att eventuellt blanda sig in i konflikten.
Sen så behöver vi alla ställa sig frågan varför USA är så måna om att få till ett kärnvapensavtal med Iran. Iran har inga missiler som ens är i närheten av att kunna nå USA, högsta räckvidden är på 2000-2500 km och USA är cirka 10000 km ifrån Iran. Så det känns ju troligt att Trump och USA anstränger sig mycket för Israels skull i den frågan. Jag tror inte att det finns någon genuin oro ifrån USA:s sida för att Iran skulle kunna utveckla kärnvapen som kan träffa mål i USA.

De blir mycket dubbelmoral och falskhet från Trump-administrationens sida. Dom försöker signalera utåt att dom ska sätta USA: först och inte beblanda sig i konflikter, men i smyg så lägger dom mycket energi åt att hjälpa Israel. Delar mycket information till Israel och stöttar Israel militärt. Det hade varit mycket mer ärligt om Trump-administration var tydliga med sitt stöd till Israel, istället för att låtsas om att det inte är så.
Det finns jävligt många MAGA som inte vill att USA har något med detta att göra. Samtidigt finns jävligt många MAGA som tycker att USA ska gå all in. I amerikanska tidningar har det cirkulerat rykten att Iran är nära att utveckla kärnvapen, samt framställa missiler som kan nå Washington (jag antar att USAs och Israels underrättelsetjänst vet mer om detta än vad jag vet, så jag antar att Trump kan bedöma sanningshalten bättre).

Men hur som helst är det otroligt viktigt för USA att Israel och Saudiarabien finns kvar och att allt hot mot dem bör kväsas.
Citera
2025-06-17, 02:04
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Trump uppmanar nu alltså att "alla" ska lämna Teheran? Antingen handlar det om en inkommande kärnvapenattack eller "bara" massiva konventionella attacker över huvudstaden. Jag undrar verkligen vad som försiggår i Putins huvud vad gäller hela den här skiten. Iran är en viktig allierad för Ryssland. Kina kanske inte bryr sig lika mycket, men Ryssland borde det. Är de verkligen okej med att Iran omvandlas till en NATO-allierad över en natt? Ja jag skrev allierad, på samma sätt som t.ex. Japan är det.
De gör allt i sin makt för att framkalla ett wwtre. Precis som Icke förutspådde.

https://www.instagram.com/reel/DFVTkhPxM7g/?igsh=MWZrOWtzMzFvdXFjNQ==
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in