2025-06-16, 23:49
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
10 missiler skickade man. Lågt nummer så det var nog lätt för iron dome...

Jo det är ju sättet att slå detta försvar. En större mängd samtidigt som vi såg i fredags. Om de nu bara har kapacitet för 10 på en gång blir det ju enkelt för dome.
Citera
2025-06-16, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Alla judar är inte sionister och alla muslimer är inte islamister. Men både Israels och Irans nuvarande regimer är tyvärr extremister. Det kommer aldrig bli fred i Israel så länge Netanyahu, Ben-Gvir och Smotrich styr.
Jo jo, men de mest långdragna konflikter Ioch krig världshistorien backas av religiös fundamentalism!
Judarna är inga duvungsr här!!
Fyy faan

Bli medvetna och skippa allt halabaloo och BS
Citera
2025-06-16, 23:50
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
10 missiler skickade man. Lågt nummer så det var nog lätt för iron dome...
Jag skrev just ett inlägg i militär-tråden där jag frågade varför folk alltid ska säga Iron Dome trots att det systemet inte används mot Iran. Så, av rent intresse varför skrev du Iron Dome? För att alla i omgivningen säger det?
Citera
2025-06-16, 23:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Vänstern och feminister är osammanhängande ja. Men även de som är höger och hatar muslimer men håller på Israel är efterblivna. För ju mer Israel vinner, ju mer muslimska flyktingar till Europa. Hur man klarar att missa det sammanhanget begriper inte jag.

Man kan tycka att Israel är skyldiga eller oskyldiga till mycket, det kan vara en smaksak. Men att Sverige tar emot voluminösa mängder av flyktingar kan inte vara Israels ansvar. I slutändan ditt och mitt ansvar, vi bestämmer ju hur vi röstar.
Citera
2025-06-16, 23:52
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Vid 12-tiden idag utfärdade IDF en propå om att civilpersoner skulle utrymma Teherans "Distrikt 3", där TV-huset och polishögkvarteret ligger.

Några timmar därefter utfärdade Revolutionsgardet en liknande propå om att Tel Aviv skulle utrymmas eftersom staden skulle angripas.

Två timmar efter Revolutionsgardets uttalande bombarderades mycket riktigt TV-huset - vilket vi alla har sett - samt polishögkvarteret.

Vi väntar fortfarande på ett svar från Iran.

https://www.palestinechronicle.com/iran-calls-for-tel-aviv-evacuation-amid-missile-strikes-that-killed-24/
Vi såg mot vad som hände med den hyteriska hucklekärringen som påstod att Allah skulle stoppa bomber mot hennes arbetsplats.
Men vad hände med polishögkvarteret?
Berätta!
Citera
2025-06-16, 23:52
Medlem
maktspels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rantaplan
Jo jo, men de mest långdragna konflikter Ioch krig världshistorien backas av religiös fundamentalism!

Vilka krig syftar du på?
Citera
2025-06-16, 23:53
Avslutad
Citat:
Jag har träffat massa muslimer, inklusive Iranier/perser som är exceptionellttrevluga. Sekulära och välanpassade i Sverige.
Judar är smarta. Och då länge du inte är ett hot är de trevliga mot dig. Men den dag det skulle visa sig i en gammal skrift att en viktig historisk person inom judendomen bott där dina föräldrar bor så skulle samma ”trevliga” judar inte tveka en sekund att slakta dina föräldrar för att komma åt sitt heliga hus. Hypotetiskt så det heter duga givetvis.

Tack, men vi kan alla se med egna ögon hur muslimer beter sig här i väst.
Citera
2025-06-16, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trident999
Inte så säker på att Israel är så sluga på propaganda som du säger, det är väl bara att ta en titt på hur många länder ställer sig till Israel idag. Officiellt alltså, innerst inne så står de såklart på Israels sida. Men hos vanligt folk får de respekt för att de är så oerhört dugliga, precis som att de flesta tycker muslimer nästan alltid beter sig tölpaktigt.

Och här i ligger problemet.
Muslimer generellt beter sig sämre än judar. Ja!
Men har det någon faktiskt inverkan på vem som har rätt eller är största boven här?
Jag föraktar islam, men i konflikten som sådan anser jag att Palestinier, Iranier har mer rätt än Israel.
Israeler är bättre, men är det vad som ska avgöra rätten till etnisk rensing, ockupation m.m?
Citera
2025-06-16, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Vilka krig syftar du på?
De flesta krig i Mellanöstern!
Citera
2025-06-16, 23:57
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trident999
Det har kommit hot från Iransk media under lång tid utan att något händer, tror att man även rapporterade att missiler hade avfyrats. Verkar stanna vid hot, kanske lyckas de inte få iväg någonting.
Ingen blir förvånad över om Irans största robothot med 2000 ballistiska robotar blir en nothingburger.
Natten är ung....
Citera
2025-06-16, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maktspel
Jag skrev just ett inlägg i militär-tråden där jag frågade varför folk alltid ska säga Iron Dome trots att det systemet inte används mot Iran. Så, av rent intresse varför skrev du Iron Dome? För att alla i omgivningen säger det?
Iron dome används nog som sista försök att stoppa robotarna men det är i första hand david sling och arrow som stoppar dom.
Iron Beam har säkert testats ochså men det funkar nog bättre mot drönare och mindre mål
Citera
2025-06-16, 23:58
Avslutad
Citat:

Jag föraktar islam, men i konflikten som sådan anser jag att Palestinier, Iranier har mer rätt än Israel.
Israeler är bättre, men är det vad som ska avgöra rätten till etnisk rensing, ockupation m.m?

Hur har de mer rätt än Israel? Det är Irans regim och islamisterna som öppet hotat att utplåna Israel sedan 1979. Innan dess så har Israel konstant blivit anfallet och hotat utav arabländerna runt omkring.

Citat:
Ursprungligen postat av HasseVonKlasse
Massor utav gånger har de gjort det. Det har varit Irans uttalade mål ända sedan mullorna kom in och tog över. Det har inte varit något de hymlat med.

"Yes, Iranian leadership has made statements expressing the goal of destroying Israel"

"Supreme Leader Ayatollah Ali Khamenei has repeatedly called for the elimination of Israel, often describing it as a "cancerous tumor" that must be eradicated. For instance, in a 2020 speech marking Quds Day, he reiterated that Israel "will undoubtedly be uprooted and destroyed"

"In 2024, Khamenei and other officials, including the commander of the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC), Hossein Salami, reiterated this stance. Salami, in 2019, stated that destroying Israel was an "achievable goal," and similar rhetoric appeared in 2024 posts on X, with Khamenei reportedly saying, "God willing, we will destroy Israel." Former President Mahmoud Ahmadinejad in 2005 infamously called for Israel to be "wiped off the map"

https://grok.com/chat/04b48847-009c-4151-9731-cb861dade879
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in