2025-06-16, 22:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
10-15 min ungefär

Konstiga är att inga alarm igång i Israel om det, så antingen har inget avfyrats än eller så har inte Israel detekterat missilerna(osannolikt)

Det har kommit hot från Iransk media under lång tid utan att något händer, tror att man även rapporterade att missiler hade avfyrats. Verkar stanna vid hot, kanske lyckas de inte få iväg någonting.
Citera
2025-06-16, 22:49
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnonOnMouse
12 minuter hörde jag också. Så, det går ganska snabbt. Det beror säkert på vad vi talar om specifikt för missil.

Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
10-15 min ungefär

Konstiga är att inga alarm igång i Israel om det, så antingen har inget avfyrats än eller så har inte Israel detekterat missilerna(osannolikt)

Då var jag inte helt fel ute och cyklade, men vad jag har läst har iranska regeringar twittrat flertal gånger under kvällen om att de ska ha skickat iväg missilerna och även tillbakavisa av andra. Det verkar som det är rätt körigt bland mullorna ikväll.

Fortfarande tyst i Israel och inga varningar hörs.
Citera
2025-06-16, 22:50
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trident999
Det har kommit hot från Iransk media under lång tid utan att något händer, tror att man även rapporterade att missiler hade avfyrats. Verkar stanna vid hot, kanske lyckas de inte få iväg någonting.

De kommer snart, veken var lite blöt bara.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Pakistan reagerar med kraft

På grund av krigsutvecklingen har Pakistan bestämt att stänga samtliga gränsövergångar mellan detta land och Iran.

Ingen passage av människor eller gods kommer längre att tillåtas. Förbudet träder i kraft omedelbart och gäller tills vidare.

https://www.aljazeera.com/news/2025/6/16/borders-closing-and-airspaces-shut-as-israel-iran-conflict-rages

I nöden prövas vännen.Trevligt att se att muslimerna hjälper varandra ..
Citera
Medlem
deLuzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
OK jag tror du kan detta bättre än mig. Men på något sätt tror jag att Israel löser problemet eller att Trump tar steget.

Jag tror inte det. Jag frågade ChatGPT om ifall det fanns några bunkerbomber som kan penetrera ner till 90 meter och enligt den så är den bomb som kan penetrera djupast Massive Ordnance Penetrator (MOP), som kan ta sig ner 60 meter. Det enda som kan penetrera djupare är kärnvapen, enligt AI:n

Om detta stämmer - och det rimmar väl med vad jag sett vissa andra kommentarer säga - så visste israelerna från början att de inte skulle kunna bomba kärnbunkrarna, vilket innebär att det inte kan ha varit det verkliga krigsmålet (förutsatt att detta är nödvändigt för att slå ut kärnkapaciteten, såklart). Då måste målet istället ha varit att få till ett regimbyte i Iran, vilket de flesta nog inser, om man inte är hängiven åt önsketänkande, förmodligen inte kommer ske ... men det är en annan diskussion...
Senast redigerad av deLuze 2025-06-16 kl. 22:53.
Citera
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Är det inte tydligt att Israel blivit en terrorstat? Tänk om Ryssland eller Kina pysslade med lönndrönarmord, bilbomber, spängde elektronik med fjärrsändare, dödade journalister och forskare och hotade att döda politiska eller religösa ledare. Israel har gått långt utanför internationell lag och normer och vi får hoppas att inte resten av världens länder tar efter för då får politiker bo i bunkrar i framtiden.
Hur många gånger har inte Ukrainas säkerhetstjänst stoppat ryska mordförsök på Zelenskyj?
Att ta ut ledarna för fienden är givetvis inget krigsbrott din fjant.
Sluta snacka skit!
Citera
2025-06-16, 22:51
Medlem
Mullorna har lovat den största robotattacken i historien på israelisk mark. Kan vi förvänta oss ett lika stort fiasko som sist?
Citera
2025-06-16, 22:51
Medlem
Verkar inte hända jättemycket just nu iallafall.

https://www.youtube.com/live/p3YbafdwCis?si=Yc0Mj6ZF1pbdZM9c
Citera
2025-06-16, 22:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Då var jag inte helt fel ute och cyklade, men vad jag har läst har iranska regeringar twittrat flertal gånger under kvällen om att de ska ha skickat iväg missilerna och även tillbakavisa av andra. Det verkar som det är rätt körigt bland mullorna ikväll.

Fortfarande tyst i Israel och inga varningar hörs.

Khamenei sitter i någon bergsområde i Lavizan och onanerar till P-rulle och någon tidskrift från playboy samtidigt som han dricker whiskey. Bryr sig inte ett skit om situationen. Sådan satanist är han
Senast redigerad av svensson1970 2025-06-16 kl. 22:57.
Citera
2025-06-16, 22:55
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Israel förvarnar Tel Aviv

Iran issues a stern warning to the Israeli people: Evacuate Tel Aviv immediately, danger is coming!

Men enligt israelkramarna förvarnar Iran aldrig..
Ha ha den var ny! Precis som inte Israel själva kan varna sin befolkning.
Låter mer som Bagdad Bob svammel. Men du verkar tro på det?
Om man lägger i hop all iransk propaganda du sista dagarna som du har gått på, så måste du vara en av de mest lättlurade hjonen på Flashback!
Citera
2025-06-16, 22:56
Medlem
Borde råda ordentlig paranoia nu bland mullorna. Mossad agenter överallt
Citera
2025-06-16, 22:57
Medlem
Mvks avatar
Jag vill rikta ett stort tack till Israel, IDF och premierminister Netanyahu för deras insatser och support för det iranska folkets kamp mot den Iranfientliga Islamiska Republiken.

Och för er som undrar hur man i all sin dar kan stödja Netanyahus anfall mot Iran, läs.

Majoriteten av vanliga medborgare, dvs. de utan sina landsmäns blod på händerna eller sina landsmäns stulna pengar på fickan, firar Israels anfall.
Det skålas på hustaken, spontana fester anordnas på gator och i tunnlar.
Människor skriker ut sin vrede från fönster och balkonger mot mullorna som försatt dem i denna situation.

I 47 år har iranier stått ut med mullornas efterblivna form av islam, landets ekonomi är ett skämt, kvinnor är andra klassens medborgare, mullornas inkompetens, plundring och skandaler har avlöst varandra sedan den så kallade revolution 1979.

En revolution orkestrad av islamister, vänsterspack med stöd från sovjet och MEK.
Allt övervakad av USA, Carter och general Huyser som under sin resa till Tehran klargjorde Amerikas ståndpunkt i frågan och bad Shahens generaler att inte revoltera mot Khomeini som lovat väst guld och gröna skogar, men framför allt, stadiga leveranser av olja.
Till skillnad från Shahen som i slutet höjde priset på olja och fick hela västvärlden vrede emot sig.

Visst är det lustigt hur man både kan bli kallad västs knähund och patriot, beroende på vem som skriver artikeln....

När Khomeini kom tillbaka till Iran, genomled alla som var något och kunde något från Shahens styre skenrättegångar och avrättades. Iran har sedan dess varit föremål av en brain drain utan dess like.
De enda som premieras är mullorna och deras hantlangare.

Ingen vettig människa vill bo i ett land som gick från att vara mellanösterns Japan till att bli områdets Nordkorea.

Mullorna har genom åren visat sig vara barbarer och blodsugare av rang.
Ungdomar som protesterat för lite mer frihet har medvetet blivit förblindade av mullornas styrkor som specifikt riktat gevärskotten mot ögonen på folk. Det finns hundratals berättelser och vittnesmål på detta.

Det iranska folkets pengar har investerats överallt förutom i Iran.
Hamaz, Hizbollah, Houti och Assad har badat i mullornas stulna pengar.

Det rapporteras titt som tätt kring tonvis med guld som spårlöst "försvunnit" från iranska banker.
Miljoner fat med olja i lastbilskaravaner har lämnat landet, sålts och ingen vet var stålarna tagit vägen.
Den avskedade finansministern i Pezeshkians regering hann vräka ur sig en och annan sanning innan han lämnade talarstolen för sista gången härommånaden.

Grundvattnet och enorma sjöar har torkat ut tack vare mullornas totala inkompetens och brist på vettig miljöpolitik.

Mullornas Tehran lyckades i april i år med bedriften att säkra 1a platsen över värsta luftkvaliteten i världen.

Från år 1848 fram till 1979 sjönk den iranska rialens värde mot den amerikanska dollarn 10 faldigt, från 7 rial till 70 rial.
Från revolution 1979 fram till idag, 2025 har rialen sjunkit 14 000 faldigt mot dollarn 🫣
Iran genomgår varje dag plundring i olika former utan dess like.

Mullornas barn flashar med dyra lyor och bilar på Instagram.
De bor i lägenheter som får våningar på Östermalm att likna ladugårdar.
De har medborgarskap i USA, Kanada, Tyskland, UK och gnider det i ansiktet på sina landsmän.

Summan av allt detta är att vanligt folk i Iran känt sig totalt bortglömda och lämnade åt sitt öde i Iran.

Inget västerländskt land (eller österländskt för den delen) har aktivt visat sitt stöd till det iranska folket genom åren, mer än ett par individer som klippt av ett par hårtussar när Mahsa-protesterna var "coolt" att samla politiska poäng på.

Plötsligt dyker Netanyahu upp och pulvriserar allt som folket hatat och hatar, det som förtryckt dem genom åren, de som stöttat mord på iranska ungdomar och deras frihetskamp, de som plundrat landet och sett till att Iran förvandlats till Pariah och isolerats från världssamfundet.
IRGC, sedah & sima (den statliga median), genomkorrupta politiker med mera är förvandlade till aska tack vare IDF.

Stödet för Reza Pahlavi II har exploderat och växer för var dag.
Många minns irans ekonomiska och kulturella guldålder under Shahen och premiärminister Hoveydas tid. Iran är ett av få länder som längtar efter en framtid som är baserad på det förflutna.

I Israel bor det drygt 200 000 judar med iranska rötter. De har en viktig röst i landet och har i årtionden aktivt kämpat för ett regimskifte i Iran. Nu är stunden kommen.

Den största frågan av dem alla som går het just nu inom Iran och bland iranier i diasporan är:

Er önskan är uppfylld, Israels attack mot den Islamiska Republiken är ett faktum.
När ska ni själva resa er och avsluta jobbet en gång för alla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in