Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
OK då jag accepterar att Israel inte har de allra tyngsta bunkerbomberna som kan nå 100 meter ned i marken.
Men har man lättare bunkerbomber som borrar sig ned 30 meter borde man kunna lägga bombmattor över kärnanläggningen. Man bombar brett och alla utgångar demoleras. Alla hissar förstörs. Den hermetiskt tillslutna bunkern har maskineri för syre men elen slås ut och till slut dör alla islamistbögar som jobbar med kärnvapnen.
Alltså bomba och låt dom dö i underjorden. Håller Ni med mig eller har 200 år av fred förstört ert intellekt?
Pratar vi anrikningsanläggningen söder om huvudstaden? Ett mindre berg. Det var inte stort. Men flera hundra meter brett. Relativt cirkulärt. Det är inte helt klart antar jag VAR man skall bomba. Jag antar att man inte kan jämna hela området med marken med dylika bomber då det lär krävas ett stort antal.
Men, som du säger. Ingångarna, i alla fall de större där lastbilar kan åka in/ut går sannolikt att förstöra. Även med konventionella bomber. Men sen då. Centrifugerna är fortfarande oskadda. Om iranierna också grävt SNETT nedåt så kanske man aldrig kan nå tekniken.
Enligt uppgift bara ett fåtal flygplanstyper som klarar av dessa större ”bunker-buster”. Så, gäller bara att hålla koll på dessa då. Jag antar att de måste flyga direkt över målet eller nära inpå?