2025-06-16, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Iran lovar nu en hämnd 20 gånger värre än förra vågen missiler. Kommer de att lägga allt de har nu i natt då eller blir det redan nu på en gång tro?

De lovade samma sak för 3 dagar sen. Attackerna blev bara mindre och mindre. Iran har troligtvis ett stort arsenal. Men använder det helt fel. Israel kommer lyckas slå ut ballistiska baser om Iran inte går all in. De har liksom inget kvar att förlora. USA, UK, FR och andra stormakter kommer såklart hjälpa Israel så i det långa har Iran redan förlorat. Men har de någon stake kvar skickar de allt de har på Israel.
Tvekar dock kraftigt på att det kommer sluta i annat än att Israel våldtar Iran innan Iran hinner göra något tillbaka.
Israel är litet till yta, Iran har säkert massa BM-baser runt om i landet och kan om de vågar jämna Israel med marken.. men som sagt. Lär inte bli något på den fronten. Iran bluffar.
Citera
2025-06-16, 17:38
Avstängd
TedGaandies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Fast judarna styr EUs portar för att tömma mellanöstern, de styr inte Rysslands.

Har du inte förstått det än?
Israel och USA destabiliserar mellanöstern, EU får städa upp och Israel erövrar mer mark.

Jag menar mer att Ryssland älskar dem! Dom är bästa kompisar med Putin faktiskt. Och dom behöver lite mera kvinnor inne i Ryssland nu eftersom att deras egna kvinnor mest vill därifrån.
Citera
2025-06-16, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Detta är bara ett sätt för Israel att kunna sprida sin egen propaganda till befolkningen och minska spridningen av israeliska krigsbrott i landet utåt.. Man isolerar civila från omvärlden..

”Civila radiounder*hållnings*anläggningar omfattas av det allmänna skyddet för civila objekt enligt Genèvekonventionerna och deras tilläggsprotokoll” http://casebook.icrc.org/case-study/protection-journalists
Förövrigt föreslår jag att Kartag ... nej ATT MOSSAD SKALL FÅ ÅRETS FREDPRIS!

Såpass uppochnedvänd är faktiskt världen!
Citera
2025-06-16, 17:40
Medlem
Citat:
De varnar och slår samtidigt ur radio och tv… tror snarare detta handlar om vad vi läser i väst men Iran själva har ingen aning om vad som sägs.

Planen är kanske att slå ut kommunikation för att störta regimen? Blir väll laglöst vid nån punkt
Citera
2025-06-16, 17:41
Medlem
Hur tänker alla Iranvurmare/proryssar i nuläget då? Väntar vi fortfarande på ett "regn av eld" från Iran som kommer slå ut Israel direkt? Eller är Iran ett luftslott likt Hamas och Hezbollah? Eller är det nu när Iran förlorar som det är dags för offerkoftan och gnäll om civila mål, mordiska judar och dylikt? Jag är genuint intresserad
Citera
2025-06-16, 17:41
Medlem
badbollen3s avatar
man ser ju i alla fall vem som har övertaget Att Iran är redo att förhandla och kräver vapenvila m.m. är ju inte direkt ett tecken på att det går så bra för dem.

När Irans regim faller så köper jag en champagne
Citera
2025-06-16, 17:42
Medlem
Citat:
Kan det vara för att iranier är ett fredligt folk, och Israel ett destruktivt?
Hela din text bevisar bara hur oberättigad Israels attack var från början.

Ja jag håller med om att Israels är oberättigat. Redan i Gaza. Men Iran har redan valt krig, Finns inget återvändo.

Jag tycker att det är tvärtom än vad väst hävdar. Jag tror muslimska länderna är de fredligaste. Det är Israel, väst och kristna länder som söker konflikt och borde vara länder utan kärnvapen och makt. Men nu är det inte så. Det är inte muslimer som vill att världen ska vara fritt från andra religioner, det är andra religioner som vill ha en muslimfri värld.

Jag hoppades som sagt att både Israel och Iran skulle utplåna varandra. All typ av extremism är dåligt för vår värld och framtid.
Senast redigerad av Sierra.Leon3 2025-06-16 kl. 17:48.
Citera
2025-06-16, 17:42
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Så väst säger att alla länder har rätt till självförsvar men Iran får inte ha kärnvapen?

Detta är inte en rättvis världsordning. Det är en världsordning där vissa får sätta reglerna och andra får blöda med straff om de ifrågasätter dem.
Gråt på blatte! Vettiga människor fattar att en terrorregim som Iran absolut inte ska ha tillgång till kärnvapen.
Citera
2025-06-16, 17:43
Medlem
Det hela påminner lite om ett babbegäng med "tuffingen" som har alla polarna som står 5 meter bort beredda att hoppa på offret som kommer bli attackerad av hela gänget om offret slår tillbaka.

Israel är tuffingen här, Iran är bakbundna när Israel får hjälp av USA och gänget som hotar ge sig på Iran och samtidigt som de hjälper till att försvara Israel.

Iran ville inte ha öppet krig utan har försökt komma till avtal. Israel kör mobbarattityden och ska kliva Iran. Nu ska civila i Teheran betala priset.

Svårt att acceptera denna dubbelstandard tbh.
Citera
2025-06-16, 17:44
Avslutad
Citat:
Fast judarna styr EUs portar för att tömma mellanöstern, de styr inte Rysslands.

Har du inte förstått det än?
Israel och USA destabiliserar mellanöstern, EU får städa upp och Israel erövrar mer mark.

Haha, är det därför Israel också starkt stödjer Trump som vill stänga gränserna till väst och slänga ut muslimer och invandare från USA och väst? Hur går det ihop?

Sluta lyssna på Qatarisk propaganda är mitt råd.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Jaha. Nu vill Iran förhandla. Ja kan inte vara så kul att innan vara så kaxig sedan efter några dagar har fi kontroll över luften över deras huvudstad...

Bäst att börja förhandla med eld upphör och sedan fortsatt vara kaxiga i ord.
Citera
Medlem
SaulGoodman43s avatar
Citat:
Det spelar liksom inte roll om det är diktatursstyrt eller inte, det är fortfarande ett civilt mål.

Det passar bara bra att vara emot terrorism på hemmaplan va?

Hur jävla puckad får man vara, stödja terrorism mot en befolkning man sedan måste ta emot via flyktingskris..

Iran är en terroriststat per definition. Gråt vidare lilla diktaturälskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in