2025-06-16, 15:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
Herregud, Trump framstår mer och mer som en pajas! Han gick till val på att avsluta krigen i Ukraina och Gaza. Istället har vi ett nytt krig på halsen. Apelsinen Trump mäste vara historiens sämsta fredsmäklare (vilket vi iofs redan visste).

Just i detta nu skapas fred som kommer vara länge. Iranska islamistregimen krossas till atomer samtidigt som de inavlade araberna (tja inte kurderna denna gång då, men palestinierna) får sig en näsbränna de sent skall glömma. Detta kommer lysa frid över mellanöstern. Amen.
Citera
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregerAfGyllenstie
Är väll ändå bara positivt det Israel gör? Kanske kan få Irans befolkning att våga stå upp mot islam regimen som styr?

Självklart är det bra.
De Iranska kvinnorna kan strax kasta sina sjalar åt helvete och lägga sig på stranden och sola topless om de vill.
De Israeliska barnen får återgå till att bli barn igen istället för att bli våldtagna av gamla gubbar med skägg.
Demokrati återinförs och de Iranska medborgarna kan själva styra över vilken framtid de vill ha.
Läget i mellanöstern stabiliseras.

Hela den civiliserade världen har Israel att tacka för att de rensar upp allt slödder.
Det är för mig en gåta hur vissa reptilhjärnor här ens kan fördöma en sådan sak.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettersson72
Min penis är större än din pratet, nu har Israel kärnvapen så att tro att de inte skulle ge tillbaka med samma mynt är bara rent önsketänkande.

Klart de skulle men Israel är betydligt mer känslig för en sådan skada än av Iran är
Citera
2025-06-16, 15:16
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
100 miljoner dollar som han fick av den israeliska medborgaren Miriam Adelson inför valet är en mycket stark anledning. Att Trump finns med på Mossads/Epsteins filmer som visar när han och andra mäktiga män i Västvärlden har sex med barn är också en mycket stark anledning.

Gör han inte en "Irak 2003" så blir han kanske skjuten av Mossad, som John F. Kennedy blev för att han försökte hindra Israel från att skaffa kärnvapen.

Det är annars väldigt lätt att iscensätta ett angrepp mot amerikansk trupp i Mellanöstern, eller utföra ett terrordåd i USA som sen skylls på Iran.
Trump kysste ju västra muren så han är nog redan deras lilla hund.
Citera
Medlem
MrDonutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Israel försvarar sin existens, precis som t.ex Ukraina. Iran har absolut INGENTING att sätta emot. En riktigt enkel seger för Israel, vilket dom med en hjärna redan visste.

Jag tror inte Iran ens börjat använda sina mest effektiva raketer än.
Sägs hela tiden att Iran har slut på lager men efter några timmar regnar det nya ballistiska missiler i Israel.

Om Israel kör hårt på Teheran och börjar attackera civila så släpper nog Iran helvetet löst över Israel.

Återstår att se
Citera
Medlem
ReedMes avatar
Jag har inte riktigt hängt med i utvecklingen, men verkar som att USA förbereder sig för att bomba i Iran. Finns det nån prognos på när dom kan slå till?

Det amerikanska flygvapnet verkar vara mitt uppe i en aldrig tidigare skådad massutplacering av lufttankningsfartyg över Atlanten från baser i USA, mitt i det pågående kriget mellan Israel och Iran.

Antalet KC-135- och KC-46-tankfartyg fortsatte att öka, med minst 30 som rörde sig österut under de sena timmarna på söndagen, enligt flygspårningsdata.

https://www.timesofisrael.com/liveblog_entry/us-appears-to-be-deploying-large-number-of-aerial-refueling-tankers-across-the-atlantic/
Citera
2025-06-16, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Har också tänkt på detta..kanske är det trubbel? USA har nu panik flyttat sitt största hangarfartyg till området också… ”akut militärt behov” enligt Trump.

https://www.expressen.se/nyheter/varlden/usas-blixtbeslut-skickar-fartyg-till-mellanostern/

Allt går enligt planen. Judarna har väl gjort sitt och tagit en välförtjänt rökpaus. Nu är det dags för USA att ta över.
Citera
2025-06-16, 15:20
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Den inblandningen måste i så fall administreras på ett sådant sätt att den image (The President of Peace) som Trump sålt in till sina följare, skyddas.
Ja, och det är absolut inräknat i planen. Det verkade vara ganska klart redan första (?) dagen i kriget, att USA kommer ansluta.
Nu minns jag inte var jag såg detta (någon annan som vet kanske..?) men jag tror det var under säkerhetsrådets krismöte, som USA upprepade att de inte skulle lägga sig i OM INTE amerikanske intressen blev attackerade.
Skulle så ske skulle hämnden innebär ett godnatt för Iran. Ungefär så.
Han upprepade det flera gånger, så att även de mest trögtänkta skulle förstå att USA verkligen förvarnat Iran om vad följderna skulle bli.

Vill USA hjälpa Israel behövs bara en liten attack (iscensatt eller verklig) på valfri amerikansk egendom för att rättfärdiga ett ingripande.
De har ju varnat. Varnat jättemycket och jättenoga. Ju.
Citera
2025-06-16, 15:21
Medlem
Loekskals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jao en soldat som är satt ur stridsbart skick är också nono att ge sig på men det verkar mupparna i tråden inte fatta.
Det är något jag funderat på efter att ha sett alla dess drönar filmer ifrån Ukraina, uppenbart sårade soldater får en RPG droppad i huvudet. De har även varit situationer där Ryskt manskap har försökt hjälpa någon kamrat(ovanligt dock).
Har inte varit någon som haft den classic medic skyltarna på sig visserligen men de som försökt hjälpa har sedan också fått smaka på antingen 155mm eller annan drönare.
Men kan ju vara “misstag” eller något annat.

Netanyahu går ändå ut och låter käften glappa men varnar ändå för mer bombningar så undrar man ju vadfan Irans försvar gör.
Det jag hört inifrån är att det finns inga skyddsrum för civila, bränslet har redan beslagtagits av militären, TV visar typ telenovelas, flyglarmet funkar ibland, inga försök att evakuera befolkningen, arresterar folk på måfå som är ute på gatan, absolut inget civilt försvar.
Det är typ som att de låtsas som de regnar..

Är det någon som har koll på om det finns någon typ av Iransk Reguljär Armé kvar eller om allt är integrerat i revolutionära gardet?
Citera
2025-06-16, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Hur får du kurder till araber? Det är ett iranska folk alltså ett indo europeiskt folk Israeler är mer araber än dessa

Jag tänker att de ser ut som araber, beter sig lika illa som araber samt de ligger med sina släktingar som araber - då är de araber! Att de räknas som indoeuropeer hänger ihop med att kurdiska språket är ett indoeuropeiskt språk. Men som etnisk folkgrupp så är kurder ett halvfolk på samma sätt som araberna.
Citera
2025-06-16, 15:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loekskal
Det är något jag funderat på efter att ha sett alla dess drönar filmer ifrån Ukraina, uppenbart sårade soldater får en RPG droppad i huvudet. De har även varit situationer där Ryskt manskap har försökt hjälpa någon kamrat(ovanligt dock).
Har inte varit någon som haft den classic medic skyltarna på sig visserligen men de som försökt hjälpa har sedan också fått smaka på antingen 155mm eller annan drönare.
Men kan ju vara “misstag” eller något annat.

Har inte sett dessa men stämmer det är det helt klart övertramp på "krigetslagar" som ingen bryr sig om egentligen

Citat:
Netanyahu går ändå ut och låter käften glappa men varnar ändå för mer bombningar så undrar man ju vadfan Irans försvar gör.
Det jag hört inifrån är att det finns inga skyddsrum för civila, bränslet har redan beslagtagits av militären, TV visar typ telenovelas, flyglarmet funkar ibland, inga försök att evakuera befolkningen, arresterar folk på måfå som är ute på gatan, absolut inget civilt försvar.
Det är typ som att de låtsas som de regnar..

Är det någon som har koll på om det finns någon typ av Iransk Reguljär Armé kvar eller om allt är integrerat i revolutionära gardet?

Jao det verkar ju som att krigsförbrytaren beteer sig bättre i detta krig än mot Gazas civilbefolkningen.
Citera
2025-06-16, 15:25
Medlem
LimitedByAsholess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBusiness
Jag ska hjälpa dig att förstå:

Regimen i Iran säger tydligt att de vill förinta Israel.

Avsikten med kärnvapenprogram kan alltså befaras att inte vara för att avskräcka utan för att just förinta Israel.

En galen fundamentalistisk regim som vill skaffa kärnvapen. Tycker dunder känns tryggt?

Du menar att den israeliska regimen inte är galen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in